recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet.
 
Det er der sandelig også mange andre producenter der kan levere, endda med mulighed for at optage flere programmer samtidig.
 
Er der nogen til under 4K med CI?
 
 
Ja, masser. Søg f.eks. på Vantage, Homecast, Kathrein, Technisat, IP Box, Clarketech, Topfield og mange, mange flere.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Digital kopi 1:1 er ikke nødvendigvis ulovligt, med mindre det er i strid med copyright indehaverens betingelser for brug af matrialet.


Ny lyder du som Sony.... Det er ophavsretsloven som bestemmer hvad der er ulovligt, ikke private firmaer der laver deres egne "love" som de får politiet til at håndhæve (at den slags sker oftere og oftere er en anden sag).
 
Vi er enige om at der tales om kopier af TV-optagelserne her ikke? 
 
Altså at du frit - med ophavsretsloven i hånden - vil kunne kopiere de digitale optagelser ud af boksen 1:1 digitalt (og ikke via analog) ?
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Vi er enige om at der tales om kopier af TV-optagelserne her ikke? 
 
Altså at du frit - med ophavsretsloven i hånden - vil kunne kopiere de digitale optagelser ud af boksen 1:1 digitalt (og ikke via analog) ?
 


Kopier af TV udsendelser, og jeg tror ikke at du kommer nogle steder med at skelne mellem den ene eller den anden type kopi (hvis der ligger noget andet i dine ord "kopi af TV optagelser"?). Jf. også mine tidligere bemærkninger om Sony HDD recordere med DVD brænder.

Så... svar: Ja, forudsat at jeg bruger kopierne til brug inden for husstanden. Der er ikke noget specielt ved den harddisk som sidder inde i boxen eller er tilsluttet via USB.

Hvis jeg laver en analog kopi (på et VHS bånd), mǻ jeg i begrænset omfang give/udlåne den til naboen eller andre bekendte. Men det er jo en teoretiske diskussion i dag for hvor finder man en VHS maskine.Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.
Omtalte Pioneer og Sony recordere er de forsynet med en DVB-C tuner og/eller en HDMI indgang?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.
Omtalte Pioneer og Sony recordere er de forsynet med en DVB-C tuner og/eller en HDMI indgang?


Hvilken forskel skulle det gøre i forhold til ophavsretsloven?
Begge enheder laver digitale kopier.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.
Omtalte Pioneer og Sony recordere er de forsynet med en DVB-C tuner og/eller en HDMI indgang?


Hvilken forskel skulle det gøre i forhold til ophavsretsloven?
Begge enheder laver digitale kopier.
Hvordan kan man lave en digital kopi af TV programmer, hvis der ikke er en DVB-C tuner og/eller HDMI indgang?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvordan kan man lave en digital kopi af TV programmer, hvis der ikke er en DVB-C tuner og/eller HDMI indgang?


Check lige hvordan man definerer en digital kopi i ophavsretsloven...

(Hint: det afgørende er slutresultatet).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvordan kan man lave en digital kopi af TV programmer, hvis der ikke er en DVB-C tuner og/eller HDMI indgang?


Check lige hvordan man definerer en digital kopi i ophavsretsloven...

(Hint: det afgørende er slutresultatet).
Slutresultatet er en kopi af en analog udsendelse. Det har vi kunnet i flere år. Problemet er jo, at folk ikke vil nøjes med en kopi, der ikke er "ægte" digital - altså digital fra signal til afspilning af optagelsen. Min gamle Philips DVD-/HDD-optager klarede nemt den opgave, men det er ikke det samme via scart eller det analoge signal via antennekablet. Trådens emne er jo også digital kabel-TV recorder.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Slutresultatet er en kopi af en analog udsendelse. Det har vi kunnet i flere år. Problemet er jo, at folk ikke vil nøjes med en kopi, der ikke er "ægte" digital - altså digital fra signal til afspilning af optagelsen. Min gamle Philips DVD-/HDD-optager klarede nemt den opgave, men det er ikke det samme via scart eller det analoge signal via antennekablet. Trådens emne er jo også digital kabel-TV recorder.


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Jeg forstår i øvrigt ikke denne "nøjes med" kommentar? Jeg har købt et produkt som giver mig mulighed for at lave 1:1 kopier, hvilket i øvrigt er både billigere og nemmere end at lave lossy kopier, men det er en anden sag.


Redigeret af JesperLund - 03-Maj-2011 kl. 13:54
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Slutresultatet er en kopi af en analog udsendelse. Det har vi kunnet i flere år. Problemet er jo, at folk ikke vil nøjes med en kopi, der ikke er "ægte" digital - altså digital fra signal til afspilning af optagelsen. Min gamle Philips DVD-/HDD-optager klarede nemt den opgave, men det er ikke det samme via scart eller det analoge signal via antennekablet. Trådens emne er jo også digital kabel-TV recorder.


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Så har du jo ikke noget problem. Du kan jo bare gøre som du og vi andre plejer at gøre. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Så har du jo ikke noget problem. Du kan jo bare gøre som du og vi andre plejer at gøre. Wink


Jeg kan gøre noget andet (mere) end dig og Clint DC5 ejerne.Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Så har du jo ikke noget problem. Du kan jo bare gøre som du og vi andre plejer at gøre. Wink


Jeg kan gøre noget andet (mere) end dig og Clint DC5 ejerne.Wink
Er sikker på, at du ikke ved, hvad jeg kan gøre. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu