recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Nabo'en klager :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp Nabo'en klager :)

 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Vores overbo (ikke dansk)


Ja så forstår man da godt at det er irriterendeDead
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 08:46
Prøv nogen af HiFi Klubbens Argon dæmpe fødder. De afhjælper helt sikkert... så kan bassen ikke dunke i gulvet som de stadig gør med spikes.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 09:28
 
Ja, bedst som man sidder og undre sig over hvor bassen blev af, ringer naboen på og siger den er inde hos ham/hende LOL
 
Bond Cool
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 09:43
Medmindre du vil ofre RIGTIG mange penge på lydisolering og afkobling er der reelt kun to veje at gå:

- vær ligeglad og spil så højt som du vil. Medmindre vinduerne er åbne er det ikke ulovligt (politivedtægten).
- vis lidt hensyn og skru ned efter kl. 24 eller sårn. Vi skal jo alle være her.

Og det kommer fra mig, der har oplevet at det ikke var overboen, men over-overboen (2 etager længere oppe!) der kom og brokkede sig. Og hun ville IKKE have et glas rødvin eller en bajer Wink
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 11:13

Vil følgende være en god løsning på afkobling:

Højtaler
Argon Damping Feet
30x30 Granitflise
Korkbund
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 11:24


Nej, ikke helt. Når du benytter en granitfllise skal du tilkoble til den med spikes.

Så det bliver

Højttaler, spikes, granitflise, argonfødder og evt. kork.

Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 11:43
Hvis du må skal du som foreslået bygge den væg med gipsplader og ikke med træplader som der er en der foreslår senere. Gips er et dødt materiale som tager mange flere lydbølger, træplader går i "svingninger" så selvom de samme 13 mm eller 2 x 13 mm i teorien skulle sluge lige meget støj, så sender de små vibrationer fra træpladen støjen videre på den anden side, har ikke lige nogle link men det her er noget der er "forsket" ret meget i når man snakker boligstøj.
Hvis naboen ellers er til at snakke med, så hør da lige om du mi kigge ind og høre problemets omfang, så er det jo også lettere at gøre noget ved det.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 11:47
Hvor tyk en flise er det lige du har valgt? ofte når folk bruger fliser er det ikke usædvaligt at de er helt oppe og lege med nogle 40*40-50*50 fortovsfliser, er jo et spørgsmål om at få den størst mulige masse.

Et alternativ til afkobling af flisen skulle også være nogle lag af gulvtæppe.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 13:08
Væggen er samme princip som højttalerafkoblingen med flisen. Du laver et masse-fjeder-system (med en tilstrækkelig lav resonansfrekvens) til at absorbere akustisk/mekanisk energi. Det betyder vægten/densiteten af vægkonstruktionen er vigtig mht absorbtion af lave frekvenser, samt at der ikke er terminering til den eksisterende konstruktion. 
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 13:18

Nogle lag gammelt gulvtæppe er det helt rigtige sted at starte, jo ikke nogen grund til at bruge en formue før du har testet af om det kan gøres billigt, hvis det så funker kan man jo evt senere skifte ud til noget andet pga udseende. Har f.eks haft mine gulv højtalere monteret på gulvstativer som pegede en anelse opad, så skulle jeg faktisk skrue ned for at have den samme lydstyrke som når de pegede ligeud, det er jo også en måde at gøre naboen glad på uden at du mister noget

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 15:05
pilehave > Alt er relativt. Hvis der ikke skal "mere" end en forsatsvæg med 2xgips og rockwool til samt noget afkobling, granitsten,spikes og gummi fødder så er det vel egentlig "billigt" sluppet hvis det kan gøre hende tilfreds. Om ikke andet kan det vel kun blive betydeligt bedre end før.
 
mfhansen82 > Ok så man skal sørge for at den har fast grund til stenen. Er det så næsten ligeså godt at lade højtaleren stå direkte oven på stenen? eller vil det være Meget bedre at have spikes?
Også Argon fødder under stenen. Grunden til jeg før ville have kork var jo for at stenen ikke ødelagde det nyslebet trægulv.
 
Rambo_qdk > jeg regner også med at det udelukkende bliver en 2 lags gipsvæg. Men skal det så være to forskellige tykkelser af gips giver det et bedre resultat. altså f.eks. 1 lag 13mm og et lag 9mm? Eller er det så bedre at have 2x13mm da man så har mere masse?
 
db89 > Jamen havde forestillet mig en flise der var en lille smugle større end højtaleren. Det bliver så nok en 40x40 flise også 4-5cm tyk. Problemet er jo selvf. også at jeg en dame nok slår mig ihjel hvis jeg kom hjem med en fortovsflise i 62,5x62,5x10 hehe. Så det skal selvf. være et komprimi med design og virkning.


Redigeret af fiskerendk - 02-Maj-2011 kl. 15:05
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 15:07
Også har jeg tænkt mig at få fat i noget lydmåleudstyr til låns også snakke med hende så man kan få en før og efter måling.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu