recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Nabo'en klager :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp Nabo'en klager :)

 Besvar Besvar Side  <1 45678 11>
Forfatter
Besked
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 15:50
Tykkelserne er underordnet da de sidder sammen, de 2 lag er som udgangspunkt også nok foreslået bare for at du kan hænge noget på væggen, personligt havde jeg kun hængt 1 lang og så brugt fibergips i stedet, det er meget stærkere og tager stortset det samme lyd som 2 x alm gips.
 
Det der er det vigtiste i lydbølge øvelsen er at den nye væg svinger ved en anden hastighed en den gamle, derfor der blev skrevet at lægterne skulle stå lidt fra væggen, for ellers så kører svingningerne jo sammen, lyder lidt nørdet men den skulle væe god nok.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 16:59
Jamen jeg er helt med på at der skal være mellemrum mellem Betonvæg og det nye skelet med gipsvægge. Det er selvf. også en fordel at man kan bruge det som en rigtig væg bagefter også. Især når man en dag skal flytte igen og ikke behøver at fortælle at væggen er der.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

vær ligeglad og spil så højt som du vil. Medmindre vinduerne er åbne er det ikke ulovligt (politivedtægten).
det er nu ikke helt sandt
 
§ 8. Politiet kan forbyde benyttelse af højtalere, musikanlæg, musikinstrumenter eller lignende, når benyttelsen må antages at være til væsentlig ulempe for de omkringboende eller forbipasserende.

Stk. 2. Råben med varer på en vej er forbudt før kl. 7 og efter kl. 18 og må ikke finde sted, hvor det er til ulempe for hospitaler, skoler eller lignende

kilde: restinformation.dk
Til top
Morten812 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Marts-2010
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 20:06
flyt!
Panasonic TX-P50V20
DALI IKON 8,SUB,VOKAL 2,ON WAll ( 7:1 )
Denon AVC-A1HDA Upgrade
Denon DVD2500BT
Cambridge 650DB
Denon DVD-2900
Pionerr CLD-D925


Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

vær ligeglad og spil så højt som du vil. Medmindre vinduerne er åbne er det ikke ulovligt (politivedtægten).
det er nu ikke helt sandt
 
§ 8. Politiet kan forbyde benyttelse af højtalere, musikanlæg, musikinstrumenter eller lignende, når benyttelsen må antages at være til væsentlig ulempe for de omkringboende eller forbipasserende.

Stk. 2. Råben med varer på en vej er forbudt før kl. 7 og efter kl. 18 og må ikke finde sted, hvor det er til ulempe for hospitaler, skoler eller lignende

kilde: restinformation.dk
 
Hehe. Og hvad skal der lægges i udsagnet "væsentlig ulempe". Det er jo grundlæggende en ren gummiparagraf, da "væsentlig ulempe" er et vurderingsspørgsmål.
 
Jeg tror grundlæggende at hus regelementet bliver taget i brug før politivedtægten. Wink
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Morten812 Morten812 skrev:

flyt!
 
Yderst konstruktivt forslag. Det er jeg sikker på at trådstarter kan bruge til rigtig meget. Confused
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

@mfhansen82: Læser du tråden eller kun det du kan blive stødt over ?
 
Man skal ikke finde sig i støj klokken 2 om natten *punktum*
 
Man kan varsle man holder fest og bede om forståelse for musik og larm den dag. Og der er kl 1 i mine øjne også det seneste tidspunkt man skal larme på. Derefter trækker selskabet videre i byen hvis der skal festes igennem.
 
Jeg har skam læst hele tråden igennem. Men da jeg startede på indlægget, var de gode forslag ikke så mangfoldige som de var efter jeg trykkede send.
 
Og det er grundlæggende ikke for at fornærme nogen, men jeg tænker bare. At hvis i kan tillade jer at skrive at "problemet" er de unge mennesker som skal holde fest hele ugen og tror at alle i opgangen gerne vil høre med på deres høje musik, så kan jeg vil også tillade mig skrive at "problemet" er det modsatte. De gamle mavesure som har alt for sarte ører.Smile


Redigeret af mfhansen82 - 02-Maj-2011 kl. 23:10
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Og det er grundlæggende ikke for at fornærme nogen, men jeg tænker bare. At hvis i kan tillade jer at skrive at "problemet" er de unge mennesker som skal holde fest hele ugen og tror at alle i opgangen gerne vil høre med på deres høje musik, så kan jeg vil også tillade mig skrive at "problemet" er det modsatte. De gamle mavesure som har alt for sarte ører.Smile


Den der invaderer naboer med lyd kun for at nyde selv (og altså ikke lyder der er naturlige og uundgåelige, e.g. småbørn) demonstrerer tydeligt sin asociale holdning og egoisme.

Det er forferdeligt at ikke vide om en kan få en rolig nats søvn, når en går til sengs. Det har intet med alder at gøre. Over lengre tid bliver det en form for terror.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Og det er grundlæggende ikke for at fornærme nogen, men jeg tænker bare. At hvis i kan tillade jer at skrive at "problemet" er de unge mennesker som skal holde fest hele ugen og tror at alle i opgangen gerne vil høre med på deres høje musik, så kan jeg vil også tillade mig skrive at "problemet" er det modsatte. De gamle mavesure som har alt for sarte ører.Smile


Den der invaderer naboer med lyd kun for at nyde selv (og altså ikke lyder der er naturlige og uundgåelige, e.g. småbørn) demonstrerer tydeligt sin asociale holdning og egoisme.

Det er forferdeligt at ikke vide om en kan få en rolig nats søvn, når en går til sengs. Det har intet med alder at gøre. Over lengre tid bliver det en form for terror.
 
Der vil jeg altså stille mig lidt på bagbenene og mene, at larm er larm. Hvad enten det kommer fra et stort anlæg eller fra sultne småbørn. Og larm pga. børn, sex og andet er i mine øjne ikke mere tilladt end larm fra et anlæg. Hvis man mener at folk skal finde sig i ens børns skrig og skrål, så må man også selv finde sig i at lytte til et anlæg spille højt (eller andet).
 
Jeg er enig i at på hverdage skal man helst undgå at spille SINDSYGT højt, men i weekenden synes jeg godt man må give den lidt gas. Holder man fest skal man naturligvis varsle i forvejen.


Redigeret af mfhansen82 - 02-Maj-2011 kl. 23:28
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:38
Jeg betaler den skat der PASSER mig, jeg kører så stærkt i min A6 som det PASSER mig, jeg piller ved de små drenge som det PASSER mig, jeg bruger internettet som det PASSER mig.

I bund og grund er det hensynet til andre der tæller, trådstarter prøver da i det mindste at gøre noget,
at det så nok ikke hjælper meget, er en anden sag, så TAG HENSYN det hjælper, og vi gamle mober, skal selvfølgelig osse gøre det, når vi ser Charlie Thumbs Up

PS Skrevet fra Anstalten ved Herstedvester Wink fik kun EN klage
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:39
Børn som skriger er en naturlig, med tiden forbigående, tilstand, der ikke riktig kan undgåes. Volumkontrollen i din hifi er ikke helt det samme, den har du fuld kontrol over. Det blir som at sammenligne regnvæjr med at pisse.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Børn som skriger er en naturlig, med tiden forbigående, tilstand, der ikke riktig kan undgåes. Volumkontrollen i din hifi er ikke helt det samme, den har du fuld kontrol over. Det blir som at sammenligne regnvæjr med at pisse.
 
Børn der skriger kan undgås. Og børn i 5-10 års alderen kan skam også larme gevaldigt. Det jeg ikke kan se i din argumentation er, hvordan børnelarm kan være mere acceptabel end hifi-larm.
Givet at småbørn vil skrive spontant. Men man kan godt gøre noget ved det efterfølgende.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu