recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Nabo'en klager :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp Nabo'en klager :)

 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 18:12
Til orientering har Harald-Nyborg i denne uge Parasol-fødder i sort granit 45x45 i 30 eller 40kg til 258kr/stk. Hvis man fjerner pinden og evt håndtaget har man en udemærket afkoblingssten.
 
Samme koster ved et Flisebent 1700kr/stk + moms. :)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 21:03
Thumbs Up
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 22:03
DisapproveHvis man ikke ved ,om man spiller for højt på et givent tidspunkt af døgnet,så er man enten halvdøv,eller også ved man ikke hvordan lyd forplanter sig i en ejendom.Hvor svært kan det være.
 Sæt en film eller en CD på med den volume du syntes er passende,og gå så ud på opgangen og lyt.Så har du en fornemmelse af hvor højt det lyder.Er det for højt,så skru ned.Er det for lavt,så skru op.
   carsten
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Til orientering har Harald-Nyborg i denne uge Parasol-fødder i sort granit 45x45 i 30 eller 40kg til 258kr/stk. Hvis man fjerner pinden og evt håndtaget har man en udemærket afkoblingssten.
 
Samme koster ved et Flisebent 1700kr/stk + moms. :)

Ud over alle de udmærkede forslag til afkobling og lydisolering er jeg kommet til at tænke på, om det ikke var værd at overveje noget frekvenskorrektion på bassen. Hvis det kun er nogle ganske bestemte frekvenser, som slår igennem til naboen, kan man jo prøve at filtrere disse ud og måske stadig have hovedparten af oplevelsen intakt.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 22:32
CARS10 > Er muligvis halvdøv men umiddelbart syntes jeg man lagde mærke til det i opgangen. Ihvertfald ikke nok til at jeg kan blive chikaneret af det. Men jeg sover selvf. også fra hvad som helst. Som lille sov jeg på 3 stole mens mine forældre festede med 8 mands horn orkester osv. :)
 
Problemet er også at min ene højtaler står lige op af den væg som er indtil nabo'en og der er jo trodsalt noget længere ud til opgangen.
 
Allan > Det var selvf. en mulighed men det er jo fandme svært at finde ud af hvilke frekvenser der irritere hendes fimrehår. Tilsyneladende de fleste da hun både har snak og bass i tankerne :)


Redigeret af fiskerendk - 03-Maj-2011 kl. 22:32
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

mfhansen82:
 
Der er altså stadig en betydelig forskel i larm.
 
Nu har vi selv 3 børn i alderen 1, 2 og 5år. Alle tre bliver snart 2, 3 og 6år. Men før vi flyttede i hus, havde vi den mest emsige underbo, der gjorde livet træls for os og brokkede sig over al ting. Fx en fredag aften ligefør disney sjov kom hun op og hamrede på døren, fordi jeg havde havde leget fanger med de to "store" ved at vi kravlede rundt. De havde svært ved at høre deres tv.
 
Juleaften før vi skulle hjem til familien brokkede hun sig helt vildt fordi fordi lige før vi skulle ud af døren havde de to "store" fået deres fine sko på. (10 min før afgang).
 
Da vores den mindste lå syg før der blev stillet diagnose, som krævede indlægelse i 12 dage på sygehusets børneafdeling. Brokkede hun sig over han græd, skal dog siges det ikke var højere end de to "store" sagtens kunne sove.
 
Kl 22 en torsdag aften kom hun op sammen med viceværten, hamrede på døren og blev ved med at ringe på dørklokken. Sådan alle børnene vågnede, fordi hun mente VI larmede. (At det så var i nabo opgangen, er en hel anden side af sagen). Den aften brændte jeg fuldstændig af på dem begge, sådan HELE opgangen vågnede.
 
Siden der, brokkede hun sig kun til min kæreste. Vi valgte til sidst at finde hus på landet, da vi ikke gad sådan en sur mokke længere.
 
Hvad fik underboen ud af? Tja en ny børnefamilie er flyttet ind, og ifølge vores gamle naboer. Så larmer deres børn endnu mere, da de er to drenge i omkring 10 års alderen. Har kun en ting at sige. Fryd for sådan en gammel høne der tror hun bestemmer det hele.
 
Dette var kun et lille udpluk af mange konfrontationer over en 1,5 årig periode. Hvor hun var den eneste som brokkede sig. Nu har vi huset, dejlig stor tumle have til børnene. 400m til nærmeste nabo. Og ved du hvad? Børnene har aldrig været mere lykkelige over vi ikke hele tiden skulle tysse på dem og er blevet meget gladere børn.
 
Tja om jeg så larmer, af da bio i stuen, men alt med måde. Børnene er aldrig vågnet af at vi har set film, hørt musik eller har haft gæster, hverken i lejligheden eller i huset.
 
Selvfølgelig skal man vise hensyn, men også kun til en vis grænse.
 
Meget fint du henviser til mig, men jeg kan ikke rigtig se hvor vi er uenige???Wink
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

DisapproveHvis man ikke ved ,om man spiller for højt på et givent tidspunkt af døgnet,så er man enten halvdøv,eller også ved man ikke hvordan lyd forplanter sig i en ejendom.Hvor svært kan det være.
 Sæt en film eller en CD på med den volume du syntes er passende,og gå så ud på opgangen og lyt.Så har du en fornemmelse af hvor højt det lyder.Er det for højt,så skru ned.Er det for lavt,så skru op.
   carsten
 
Det er jo ikke helt let som du beskriver det. Du kan sagtens give den godt med tryk på de højfrekvente lyde og så stadig genere med de lavfrekvente. Det kommer an på hvordan de resonerer i vægge og gulv. Jeg tror sagtens at lydbølgerne fra min sub kan forplante sig noget så grusomt i stuegulvet, som ligger længst væk fra døren, mens resten af væggene og gulvet er relativt uberørt.
 
Bortset fra det så tror jeg faktisk at vores lejlighed er rimelig godt lydisoleret.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Allan > Det var selvf. en mulighed men det er jo fandme svært at finde ud af hvilke frekvenser der irritere hendes fimrehår. Tilsyneladende de fleste da hun både har snak og bass i tankerne :)


Så tror jeg dessverre det er lite man kan gøre annet end at skru ned volumet. Kan man høre snak er frakobling af højttalere og spikes etc ikke tilstrækkelig, da er det sannsynligvis luftgennemgang. Så skal man også være obs på mulig flanketransmission.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:24
Nu kan det jo også være hende naboen der er lidt for ivrig med at være ude med riven. Min ekskæreste havde en overbo, en ældre dame (gammel gimpe), som jævntligt kom ned og klagede over at fjernsynet var for højt. Også en dag hvor fjernsynet slet ikke var tændt. Wink

Redigeret af mfhansen82 - 03-Maj-2011 kl. 23:26
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:44
Uønsket larm fra musik, børn, dyr, osv, er vel en form for psykisk terror så sågar er blevet brugt til at nedbryde terrorister på fx Guantanamo basen. Så der er sku en alvorlig sag når man genere sine naboer med larm.
Jeg har boet i lejligheder i 35 år i kbh, på flere forskellige adresser og efter min erfaring er denne egoisme tiltaget i befolkningen og man er blevet sin egen lykkes smed osv.
Selv har jeg valgt at flytte fra københavn, en by jeg altid har holdt meget af, men kunne ikke holde ud af ligemeget hvor man bor i byen så er der altid et eller andet fjols af en nabo der bare ikke fatter det ikke er ok at fyrer sit anlæg af i tide eller utide.
Nåh men det positive i historien er at når man først er blevet afklimatiseret af byen og vendet sig til at bor på landet, så er det guld værd. Når jeg nu efter tre år på landet skal en tur til kbh så går der ikke meget mere en en halv time inden jeg tænker, lad mig komme hjem her er sku for meget larm og for mange mennesker.
 
I fremtiden tror jeg dog på at ligesom vi nu ser boligblokke der kun må bebos af IKKE rygere, så vil tedensen sikkert også sprede sig til boligblokke hvor det er "forbudt" at larme med musik, børn og dyr mv.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 08:32
Men nu er det jo sådan at jeg har oprettet denne tråd for at finde en løsning på vores begges problem. Også "i" selvf. kalde mig hvad i vil. Men løsningsorienteret må man da sige jeg er :) Og prøver at finde en løsning som vi alle kan være glade ved.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 09:14
Det der med at vise hensyn går sku' begge veje. Der skal også være plads til larm, sjov og spas. Der bor en flok unge på min fjerde sal, som jævnligt holder fester med ABBA :( og det der er værre. jeg deler slet ikke deres musiksmag. Deres højttalere står lige op ad en bærende væg, som i høj grad spiller med. Den fungere som en kæmpe membran i alle de underliggende lejligheder.

Det er pisseirriterende, men problemet er løst med et par ørepropper.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu