recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FaceTime virker ikke..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFaceTime virker ikke..?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: FaceTime virker ikke..?
    Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:44
Jeg har netop taget min iPhone 4 i brug, og ønskede nu at 'ringe' til min søns iPod (4. generation), som HAR FaceTime. Begge enheder har WiFi-adgang, men der bliver ikke 'svaret' hos modtageren (iPod'en). Når jeg forsøger, at lave samme trick fra min iPhone4 til anden iPhone 4, kan man ringe op på normal vis først, for så at trykke på FaceTime symbolet, men så sker der igen absolut ingenting. Faktisk kan jeg efterfølgende se hos modtageren, at denne har et misset opkald via FaceTime...

Jeg har - uden held - surfet diverse forum og hjemmesider igennem. Hvad gør jeg galt. Er der nogen, der har guldkornene - jeg er nemlig lost Confused

/Frank73
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:52
Og det er aktiveret alle stedet ? (Indstillinger -> Telefon -> FaceTime)
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:02
Ja, jeg har forsøgt at slå den til og fra, men den er aktiveret... jeg har også muligheden for at trykke på FaceTime symbolet under den person/kontakt, som jeg vil ringe til... den ringer også op, men modtageren kan ikke se, at jeg ringer... 
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:05
Jeg har prøvet FaceTime via 2 iPods (som bruger WiFi/internet som opkobling, ingen tlf-numre). Jeg er slet ikke ekspert, tværtimod, men det er min fornemmelse at kontakten etableres via info på iTunes kontoen, så email på kontaktpersonen som man vil FaceTime med skal nok være den som er noteret på iTunes - jeg gætter bare helt vildt (men værd at prøve) - held og lykke.
 
/jko98
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:05
Er begge enheder med nyeste iOS? Jeg ved de har lavet fejlrettelser til FaceTime i en af de nyeste opdateringer.
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:06
har du prøvet og oprette en kontakt kun hvor du opgiver email adresse, feks den samme itunes email på begge 2 enheder, det er sådan vi bruger det hjemme hos os dog iphone4 og ipad2 men det skulle jo ikke gøre forskel 
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:07
yep, begge har seneste iOS fra igår (4.3.3)...
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

har du prøvet og oprette en kontakt kun hvor du opgiver email adresse, feks den samme itunes email på begge 2 enheder, det er sådan vi bruger det hjemme hos os dog iphone4 og ipad2 men det skulle jo ikke gøre forskel 


Ja, det var sådan det hele startede, idet min søn har benyttet samme Apple-id som jeg, dvs. samme konto for både iPhone og iPod, men så slog det mig, at man formentlig ikke kunne ringe 'til sig selv'!? Derefter har jeg på jobbet forsøgt at få kollegaer til at ringe til mig, jeg til dem, osv... men ingenting virker på trods af, at alle er på Wifi, alle har slået FaceTime til osv...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:39
Du kan ikke bruge Facetime mellem to enheder koblet til samme iTunes konto. Du kan heller ikke bruge Facetime mellem to enheder, som ikke begge er på et WIFI-netværk.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Du kan ikke bruge Facetime mellem to enheder koblet til samme iTunes konto. Du kan heller ikke bruge Facetime mellem to enheder, som ikke begge er på et WIFI-netværk.


Nej, det var formentlig det, som var problemet da jeg forsøgte at ringe til sønnes iPod, nemlig at han og jeg kørte på samme Apple-id. Jeg ændrede det her til morgen, men har formentlig ikke gjort det ordenligt, da jeg nu ikke engang kan logge på min iTunes konto. Det kunne være noget af forklaringen på, hvorfor det ikke virker hos mig, men jeg har 2 af mine kollegaer, som heller ikke kan ringe til hinanden, og de har tilsyneladende ikke rod i deres iTunes konto.... og de er begge på de trådløse netværk.

På Apple's side med troubleshooting, står der, at rigtige måde for 'ringe' til en iPhone 4 er ved at benytte tlf. nummeret, mens man skal benytte email'en (Apple-id), hvis man vil ringe til en iPod. Derfor vil jeg jo mene, at man stadig burde kunne ringe til mig (eller jeg til andre), selvom mit Apple-id ikke lige fungerer!?

/Frank73
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:13
Facetime er ikke en telefonopringning, så hvis du ikke er logget ind i din iTunes konto, så kan Apple vel ikke se at du er på Facetime? Tænk på det som en MSN-klient i stedet og ikke som en telefon. Edit: Her er den tekniske forklaring på Facetime:
http://youshottheinvisibleswordsman.co.uk/2010/06/25/iphone4-facetime-and-open-standards/

Jeg har Facetime koblet på mit telefonnummer og kan uden problemer ringe til både mine forældres iPad 2 og min brors iPhone 4. På mine forældres iPad er det email-adressen, som er Facetime-forbundet og på min brors iPhone er det hans mobilnummer.

Redigeret af Yakken - 06-Maj-2011 kl. 14:18
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Facetime er ikke en telefonopringning, så hvis du ikke er logget ind i din iTunes konto, så kan Apple vel ikke se at du er på Facetime? Tænk på det som en MSN-klient i stedet og ikke som en telefon.

Jeg har Facetime koblet på mit telefonnummer og kan uden problemer ringe til både mine forældres iPad 2 og min brors iPhone 4. På mine forældres iPad er det email-adressen, som er Facetime-forbundet og på min brors iPhone er det hans mobilnummer.


Så giver det pludselig en smule mere mening for mig... jeg troede dog, at jeg som udgangspunkt var logget på ind på in iTunes konto, når jeg var aktiv på min telefon?! Problemet kan dog være, at jeg har fået lavet rod i det i morges, da jeg ville have sønnens Apple-id ændret (så har jeg formentlig fået ødelagt mit eget, siden jeg nu ikke selv kan logge på).

Tak for hjælpen indtil videre. Nu kommer jeg ikke videre før jeg kommer hjem til iTunes på PC'en derhjemme.

/Frank73
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu