recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Få lavet tv-møbel hos møbelsnedker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFå lavet tv-møbel hos møbelsnedker?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:29

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kan man købe sådan nogle skuffe glidere eller hvad det nu hedder i løs vægt?

Ja, dem har de i byggemarkederne.

Lige den model du peger på ligner dog en af de gode dyre med kuglelejer, og der skal man som regel ind i en professionel butik der handler med beslag og værktøj (dem der leverer til håndværkere og andre firmaer).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:33
Ok - super, ja det er muligt at den på billedet er en professionel model, den skal også kunne holde til vægten af tæt på 300 CDere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mighty Mouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 13:43

Du kan købe to skuffer i to dybder i køkkenfirmaet SkabSelv, bad ti 45 cm dybde og køkken til 60 cm dybde (kan dog sættes i skab med kun 50 cm dybde).

Priserne kan du se her:

Skufferne er komplet incl alt andet end forpladen.

En 50 cm køkkenskuffe måler indvendigt 43,5 cm x 48,5 cm (bredde/dybde) og badskuffen måler 43,5 cm x 39 cm (bredde/dybde).
Bund og bagplade er i 16 mm hvid melanin belagt spånplade.

De er ganske nemme og montere i et skab som så skal måle 46,8 cm i indvendig bredde.

Hvis du tænker på andre størrelser kan du regne det forholdsvis (læg 10 cm til, hvis det er et 60 cm skab).

Ikea og de øvrige køkken firmaer har tilsvarende, men mig bekendt har SkabSelv det største udvalg med de laveste priser og kvaliteten er god. Du kan købe færdige forplader eller selv lave i den træsort du ønsker.  Beslag følger med skuffen. Håndtag finder du billigst med størst udvalg i Ikea.

           /Michael
Til top
Nauzeas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 22:31

inspireret lidt af confetti og det faktum at jeg ikke har fundet et pænt møbel der passer min pengepung, vil jeg lave et selv.

Smider lige et par tegninger op af bordet jeg vil lave, og vil meget gerne lige ha' en kommentar hvis der skulle være noget jeg har glemt/mangler. ... Det er jo nemmere og lave det rigtigt første gang

Bordet måler : 180 cm bredt, 47 cm dybt og 40 cm højt ... kan klares med 1 enkelt 362*62 plade fra Bauhaus, 40 mm tyk.

Afstandstykkerne imellem top og bund og ben bliver lavet i slebet alu. Kabelskjuleren i bunden bliver lavet i slebet rustfrit stål....Har desuden "tilføjet" en udfræsning til kabler på bagsiden.... De små pinde ude i siderne er "stop" for dvd'er

 

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 23:08
Wow - kan du ikke lave to nu du er i gang 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 07:46

Ja, det ser da ganske lækkert ud. Jeg er bare ikke helt sikker på, hvordan du vil bruge den kabelskjuler. De to rum i midten er formentligt til udstyr - to enheder? Og så ved jeg ikke lige hvorfor du placerer en enhed ovenpå bordet - efter min mening vil sådan et møbel se pænest ud uden nogen hi-fi-ting ovenpå, måske bortset fra en B&O pladespiller.

Hvor mange CD'ere / DVD'ere bliver der plads til? Hvis det udelukkende er jewelcases, kunne du godt få plads til to hylder i højden.

Jeg håber snart jeg kan få mig taget sammen til (og penge til) at lave mit møbel.

Hvilket tegneprogram har du brugt - 3Dmax??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Nauzeas Nauzeas skrev:

inspireret lidt af confetti og det faktum at jeg ikke har fundet et pænt møbel der passer min pengepung, vil jeg lave et selv.

Hvad regner du med din totalpris i materialer bliver Nauzeas???

Og by the way, det ser sgu nice ud... hvis du har mulighed for det, kan du så ikke ændre dine texture til en lysere træsort (f.eks. ask eller eg), såfremt du har det liggende standard som et skin i dit 3D program?) og dernæst smide det som et screenshot ;-). Alternativ, så kan du også bare PM mig, idet dit forslag er så interessant, at jeg godt kunne tænke mig den gemte .DWG fil (eller hvad du nu har lavet det i). Så kan jeg jo selv eksperimentere med tegningen.

Jeg er nysgerig for at høre om metalsiderne (de flotte profil stål-/alullister du har sat rundt om). Er det nogle lister du freser ind i træet, og så limer dem på eller er det massive lister??

på forhånd tak

Thomas



Redigeret af fumse - 02-Juni-2006 kl. 19:04
Til top
Nauzeas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 15:07

# Stampe : Laver nok bare en til mig selv

# Thorvald : "Kabelskjuler" er nok heller ikke det rigtige ord ... men vil bare skjule en stikdåse og samle overskydene ledinger "derinde"

Der skal stå dvd'er i siderne og der kan være ca. 24 ..... Jeg har haft flyttet lidt rundt på den centerhøjttaler og det lyder ikke godt "dernede", så den skal stå ovenpå ... men konen er enig med dig

Det er tegnet/lavet i Autodesk Inventor

# Fumse : Prisen ligger på ca 1600 ialt... træpladen er ikke lagervare på arbejdet som det andet  .

"Listerne"  bliver lavet i Massiv alu .... meningen er at de kan udskiftes, hvis jeg fx får en større reciever/htpc en dag, så undgår jeg at købe "udstyr" efter møblet.

Har lige smidt en "lys" model op, (det nærmeste der ligner eg/ask af de skin's der er til rådighed)

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 20:32

Hej Kim.

Jeg har ikke købt mit "TV møbel", det er hjemmelavet. Det er bygget af 50mm multiplader købt i byggemarkedet. Pladerne er 60x40 cm og meget nemme at skære i med en brugt fuksvans. Jeg startede med, at lave en tegning der passer til mine maskiner og til stuen. Derefter er det nemt at regne ud hvor mange plader der skal bruges. Pladerne limes sammen med speciel lim som du køber sammen med pladerne. Efter at det var limet sammen spartlede jeg det med sandspartel og malede det med hvid lak.

Mit arangement kom til at koste ca. 700,- kr.

Mvh. Ole

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 23:36

Hvad med en færdig løsning fra Jysk? Den dyre: http://www.nlab.dk/jysk/dk/varekatalog_2005-06/imagepage14.h tm

eller en billigere: Model Prag, hvor hylden i midten er løs. Her skal du så bruge et par ekstra løse hylder, for at få plads til alle apparaterne. Her får du en udmærket reol/ TV-bord for 600,- kr. + et par hylder + noget maling. http://www.nlab.dk/jysk/dk/varekatalog_2005-06/imagepage15.h tm

Keld



Redigeret af Keld - 02-Juni-2006 kl. 23:38
Til top
kronkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af TheCelt TheCelt skrev:

Hvis nogen kunne lave dette til mig for rimelig penge, så ville jeg blive glad... Det ville passe så godt til mit 42" og de andre møbler---

Hvilken hjemmeside fandt du det på og hva var prisen ?

/ole

 

Til top
MrBech Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kan man købe sådan nogle skuffe glidere eller hvad det nu hedder i løs vægt?

 

Hej

Jeg har brugt hylder og skuffer fra Lundia

http://www.lundia.dk/grafik/pdf/katalog.pdf

http://www.lundia.dk/grafik/pdf/prisliste.pdf

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu