recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WI-FI Extender?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WI-FI Extender?!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterIvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterIvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WI-FI Extender?!
    Sendt: 09-Maj-2011 kl. 11:24
Hej alle!

Jeg har et velfungerende trådløst netværk med en god dualband router - desværre står den i den forkerte ende af min lejlighed og kan ikke nå ud på græsplænen, hvor jeg gerne vil have signal.
Jeg tænker, at man vel kan købe en eller anden gizmo, som kan forlænge signalet, og så sætte den op i den anden ende af lejligheden, fx tæt på altandøren.

Hvad er det, man skal bruge?
Er det en ny router, et accesspoint eller hvad?
Håber på det kan gøres for under 500 bobs.

På forhånd tak!
/P
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 11:29
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterIvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 14:01

Nå, utålmodig som jeg er, surfede jeg lidt rundt, og endte på denne:

Ser meget alsidig ud, og den har 7 tilstande, hvor femte er:
"5. En Repeater, der udvider den trådløse rækkevidde, så døde områder er dækket."

Alternnativet havde nok været denne:

mvh
Peter

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterIvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 14:01
PS: Tak for dit svar, KB!

Smile
Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 20:17
har du fået købt en af ovenstående.... ? og hvordan virker de... jeg står nemli i samme problem...
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 20:21
Hvis man er til Apple-produkter, så giver en Airport Express dig AirPlay oveni hatten ud over at fungere som hotspot. Prisen er dog lidt højere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 22:32
Ripper lige op i fordums tråde :)

Mine gamle forældre har fået sig noget dejligt nyt og smart fiber (heldige sataner), problemet er bare at skidtet går ind i den ene ende af huset, og kontoret er parkeret ca i modsatte ende..

Jeg har brug for en eller anden extender der skal kunne udvide den trådløse rækkevidde en ~20-30 meter. Skal bruges på hvad end der nu følger med waaaaaaaaoooo's routere.

Nogen gode forslag ? Naturligvis billigst muligt :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

RNogen gode forslag ? Naturligvis billigst muligt :)

Et kabel.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 23:02
Som ikke er et kabel....

:)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Som ikke er et kabel....

:)

Powerline (kabler som du har i forvejen).

Derudover burde 30 meter ikke være umuligt med N standarden, men du får selvfølgelig aldrig hastigheder som kommer i nærheden af ethernet (rigtige netkabler).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Tullesfar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2007
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tullesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 14:13
Nu er det vel alt for sent, men hvad løste du så problemet med?

Der er faktisk masser af plads på loftet i mange huse også til et kabel!

Men ellers så skal routeren jo op højest muligt og det kan tit hjælpe at sætte en skærm af staniol op bag antennerne så signalet så og sige peger på den antenne, der skal modtage signalet og/eller skabe forbindelse.

Her skal antennen jo også op højest muligt dog lavere end i den anden ende, ligesom det ofte er muligt at købe større antenner og forstærkere til disse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu