|
WI-FI Extender?! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Maj-2011 kl. 11:24 |
Hej alle!
Jeg har et velfungerende trådløst netværk med en god dualband router - desværre står den i den forkerte ende af min lejlighed og kan ikke nå ud på græsplænen, hvor jeg gerne vil have signal.
Jeg tænker, at man vel kan købe en eller anden gizmo, som kan forlænge signalet, og så sætte den op i den anden ende af lejligheden, fx tæt på altandøren.
Hvad er det, man skal bruge?
Er det en ny router, et accesspoint eller hvad?
Håber på det kan gøres for under 500 bobs.
På forhånd tak!
/P
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kender kun denne:
EDIT: Forkert link, her er boxen: Redigeret af Brixen - 09-Maj-2011 kl. 11:30 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
Nå, utålmodig som jeg er, surfede jeg lidt rundt, og endte på denne: Ser meget alsidig ud, og den har 7 tilstande, hvor femte er:
"5. En Repeater, der udvider den trådløse rækkevidde, så døde områder er dækket."
Alternnativet havde nok været denne:
mvh
Peter
|
|
![]() |
|
PS: Tak for dit svar, KB!
![]() |
|
![]() |
|
musikkman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
har du fået købt en af ovenstående.... ? og hvordan virker de... jeg står nemli i samme problem...
|
|
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010 PS3 Elac 249BE Højttalere XTZ 99w12 18 ice subwoofer sonos musik system Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvis man er til Apple-produkter, så giver en Airport Express dig AirPlay oveni hatten ud over at fungere som hotspot. Prisen er dog lidt højere.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
nAlen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 609 |
Ripper lige op i fordums tråde :)
Mine gamle forældre har fået sig noget dejligt nyt og smart fiber (heldige sataner), problemet er bare at skidtet går ind i den ene ende af huset, og kontoret er parkeret ca i modsatte ende.. Jeg har brug for en eller anden extender der skal kunne udvide den trådløse rækkevidde en ~20-30 meter. Skal bruges på hvad end der nu følger med waaaaaaaaoooo's routere. Nogen gode forslag ? Naturligvis billigst muligt :) |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19629 |
Et kabel..... Klaus |
|
![]() |
|
nAlen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 609 |
Som ikke er et kabel....
:) |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Powerline (kabler som du har i forvejen). Derudover burde 30 meter ikke være umuligt med N standarden, men du får selvfølgelig aldrig hastigheder som kommer i nærheden af ethernet (rigtige netkabler). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Tullesfar ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Nu er det vel alt for sent, men hvad løste du så problemet med?
Der er faktisk masser af plads på loftet i mange huse også til et kabel! Men ellers så skal routeren jo op højest muligt og det kan tit hjælpe at sætte en skærm af staniol op bag antennerne så signalet så og sige peger på den antenne, der skal modtage signalet og/eller skabe forbindelse. Her skal antennen jo også op højest muligt dog lavere end i den anden ende, ligesom det ofte er muligt at købe større antenner og forstærkere til disse.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |