recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 30>
Forfatter
Besked
DreyerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DreyerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 17:53
Genstart er et generelt problem for maskinen - så det hjælper ikke at sende den reparation. Jeg ved ikke, om den nyeste firmware fra den 26/1 2012 afhjælper dette problem.

/Henrik
Til top
knude Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af DreyerDK DreyerDK skrev:

Genstart er et generelt problem for maskinen - så det hjælper ikke at sende den reparation. Jeg ved ikke, om den nyeste firmware fra den 26/1 2012 afhjælper dette problem.

/Henrik

Er det et problem alle har? hvis ikke ville jeg da forvente at få den byttet hvis det ikke er noget de kan reparere. Det er sgu træls at den genstarter 1-2 gange om dagen
Til top
MartinØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinØ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 19:23
Nu har jeg lige anskaffet mig sådan en maskine her og jeg er allerede løbet ind i det første problem.
jeg har den stor pakke fra stofa og indtil nu har jeg jeg kun haft de analoge kanaler. men nu jeg nu sætter det medfølgende antenne kabel i væggen og et HDMI i tv'et og derefter laver en kanalsøgning så kan jeg ikke finde alle de kanaler jeg burde have. jeg kan finde en håndful af de analoge kanaler og nogle af dem der kræver en C-tuner men ikke alle er der nogen der kan give mig en forklaring herpå og en evt løsning?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 19:29
 
 Hvad optageren finder af kanaler, kommer ikke TVet ved, det vil stadig have de samme kanaler som før, Samsung maskinen kan kun søge på Digitale kanaler, for korrekt at kunne finde dem , skal der indtastes udbyderens søge pararametre og net ID som hos Stofa er 0. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MartinØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinØ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 19:57
så det vil sige at jeg ikke kan finde f.eks dr 1 herpå?
jeg burde vel uden problem kunne finde alle de digitale kanaler (dem som kræver en tuner?) for det kan jeg heller ikke
ydermere så er de kanaler som jeg har på tv'et blevet meget sløret når jeg trækker dem igennem boksen her bruger jeg et 5 m antennekabel fra jem og fix
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 20:49
Genstartproblemet skyldes at den søger efter opdateringer også når den er slukket, slå det fra
Så starter den ikke i utide.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
CRI Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Lejre, Danmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CRI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 10:59
Ja, vi har mange glæder med vores Samsung maskiner. Godt, at de leverer et fint billede!
Her er mit problem - måske andre oplever det samme.
 
Jeg har haft maskinen i tre uger nu og har i den periode oplevet at en optagelse afvises med en besked om at udbyderen/kanalen blokerer pga. copyright. Optagelsen kan således ikke gennemføres.
 
De tre gange jeg har forsøgt optage med dette problem er alle fra DR kanaler. Optagelserne var hhv. en film, en børneudsendelse og et liveshow (MGP) - altså intet "mønster" i typen af udsendelser, som der blokeres for.
 
Hvad skyldes dette? Jeg har tidligere nævnt dette her på forummet og én skrev at kanalerne kan sende et signal ud der blokerer for optagelser. Men dette her undrer mig, da de udsendelser jeg har villet optage var af forskellig karakter og jeg med Samsungen alligevel ikke kan kopiere og distribuere til andre - optagelserne er - og kan - alene være til eget brug.
 
Er der en indstilling i opsætningen, jeg skal ændre eller er der tale om en fejl?
 
På forhånd tak for svar.
 
Hilsen Christian
Til top
LeifFarum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af knude knude skrev:

Oprindeligt skrevet af svogerslev svogerslev skrev:


 
- Jeg oplever at maskinen helt umotiveret genstarter - Jeg ved at andre har haft samme problem, men jeg har ikke set om nogen løsning (jeg kører på den seneste firmware)
 

Jeg har samme problem. Er vi mange der oplever dette? Er der nogen her på recordere der har haft fat i Samsung pga dette, eller har haft sendt deres maskine til rep af denne grund?

Overvejer seriøst at sende den til tilbage, men det bliver bare træls at skulle undvære en maskine i x antal uger indtil de finder ud af hvad de vil gøre
Til top
LeifFarum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af L3vich L3vich skrev:

Jeg har kabeltv fra Yousee, Sony 37EX500 og Samsung BD-D8900N, som er forbundet med et RF-kable og et HDMI-kabel. Ifølge optageren er TV-signalet på 100 %. Optageren firmware er nyeste version 1008.

Jeg har to problemer, som jeg håber at nogen kan løse eller forklare.

(1)
Hvis jeg programmerer optageren til at optage et tv-program, optager den de fleste gange kun nogle få minutter af den samlede optagetid. Meget underligt er det lige omkring 7 minutter, den optager, inden den afbryder optagelsen.

På de sidste ca. 5 sekunder af optagelsen kommer der gradvis mere og mere støj (minder lidt om de her underlige firkanter, som kan opstå, når man afspiller kodet video på computeren), indtil det ikke mere er muligt at se tv-programmet, hvor optagelsen stopper.

(2)
Optageren: EPG-oversigten er ufatteligt langsom. Det variere lidt, men oftest vises blot det nuværende og næste program for hver af kanalerne, men at resten af dagen programmer først vises efter måske 30 minutter eller mere.

TV: Her er EPG-oversigten også langsom, da der ofte går mere end 5-10 minutter, før jeg kan se hele dagen program.

Dette er naturligvis ikke meningen, men skyldes det fejl i TV'et / optageren eller kan det være min kabling, der giver problemer på trods af, at optageren viser at TV-signalet er på 100 %?

Mit antennestik i væggen er forbundet med optageren via to serieforbundne kabler på i alt måske 8 meter.
 
punkt 1 . Jeg har nøjagtigt samme problem - dog kun på DR HD kanal 21 (regionhovedstaden). Cirka 6-7 minutter efter at optageren er tændt, kommer der støj på billedet, hvorefter det helt falder ud. En eventuel optagelse stopper så. Kommer igen efter et par minutter. Løsning lige nu er IKKE at sætte optageren i standby, men jeg vil indlevere den til reparation under garanti, da det lyder som et varmeproblem.
 
Har desuden lige nu fået problemer med at spole hurtigt fremad hurtigere en x1. Når afspilning genoptages, er jeg tilbage, hvor spolingen startede. Lyder som en software bug. 
Til top
L3vich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L3vich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af LeifFarum LeifFarum skrev:


punkt 1 . Jeg har nøjagtigt samme problem - dog kun på DR HD kanal 21 (regionhovedstaden). Cirka 6-7 minutter efter at optageren er tændt, kommer der støj på billedet, hvorefter det helt falder ud. En eventuel optagelse stopper så. Kommer igen efter et par minutter. Løsning lige nu er IKKE at sætte optageren i standby, men jeg vil indlevere den til reparation under garanti, da det lyder som et varmeproblem.
 
Har desuden lige nu fået problemer med at spole hurtigt fremad hurtigere en x1. Når afspilning genoptages, er jeg tilbage, hvor spolingen startede. Lyder som en software bug. 


Jeg har nu undersøgt lidt nærmere - og det lader til at det også kun er for DR HD, hvor optagelsen stopper efter ca. 7 minutter.

Jeg har også nøjagtig det samme problem mht. at spole hurtigt frem.

Hvordan får jeg mest effektivt Samsung til at reagere på disse to problemer?
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af knude knude skrev:

Oprindeligt skrevet af DreyerDK DreyerDK skrev:

Genstart er et generelt problem for maskinen - så det hjælper ikke at sende den reparation. Jeg ved ikke, om den nyeste firmware fra den 26/1 2012 afhjælper dette problem.

/Henrik

Er det et problem alle har? hvis ikke ville jeg da forvente at få den byttet hvis det ikke er noget de kan reparere. Det er sgu træls at den genstarter 1-2 gange om dagen
 
Jeg tør næsten ikke skrive det. Jeg bruger min 8900'er mange timer om dagen, fordi jeg arbejder hjemme, og fordi jeg bruger tuneren i 8900'eren i stedet for den i fjernsynet (jeg synes bedre om grænsefladen i 8900'eren end i tv'et.) *Hvis* den har genstartet umotiveret, er det sket om natten. Den har været koblet fra stikkontakten et par gange, hvor ledninger er flyttet, og så er den genstartet efter et par opdateringer efter mit ønske. Den er forresten altid tændt pga. min medfødte bekvemmelilghed.
Tager man i betragtning, at kabel-tv-leverandøren gennemsnitligt én gang om dagen saboterer de digitale signaler, så er en "umotiveret" genstart jo ikke noget at snakke om...
Forsvinder tv-signalet i x sekunder, stopper en eventuel optagelse, men apparatet genstarter ikke.
 
Har ikke opdateret til nyeste firmware. Hvorfor skulle jeg dog det?
 
Til top
svogerslev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svogerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 10:23
Jeg har lige opgraderet firmwaren til v. 1008.
 
Hvor kan man se releasenotes på version 1008?
 
jeg håber den løser mine tre hovedudfordringer:
- maskinen genstarter umotiveret
- EPG'en er lynhurtig for de tre første dage, men de efterfølgende dage vil den ikke hente info fra
- man ikke kan se en udsendelse før den er færdigoptaget
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu