recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 30>
Forfatter
Besked
Recorder-hero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-August-2011
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Recorder-hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 20:24
Jeg har ingen anelse om, hvad der opdateret her i sidste omgang, men du kan faktisk godt se starten af en optagelse, mens recorderen optager. Du skal blot sætte recorderen på den kanal, som du optager og så trykke på "Fast reverse" eller hvad den nu hedder, den knap som har en lodret streg efterfulgt af to trekanter, der pejer imod venstre og som er lige over STOP knappen Big smile
Til top
svogerslev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svogerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af LeifFarum LeifFarum skrev:

Oprindeligt skrevet af knude knude skrev:

Oprindeligt skrevet af svogerslev svogerslev skrev:


 
- Jeg oplever at maskinen helt umotiveret genstarter - Jeg ved at andre har haft samme problem, men jeg har ikke set om nogen løsning (jeg kører på den seneste firmware)
 

Jeg har samme problem. Er vi mange der oplever dette? Er der nogen her på recordere der har haft fat i Samsung pga dette, eller har haft sendt deres maskine til rep af denne grund?

Overvejer seriøst at sende den til tilbage, men det bliver bare træls at skulle undvære en maskine i x antal uger indtil de finder ud af hvad de vil gøre
 
Jeg har nu opdateret til seneste version af firmware v.1008, men igår genstartede maskinen igen helt umotiveret.
Til top
svogerslev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svogerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af svogerslev svogerslev skrev:

Hej
 
Det er noget tid siden der har været aktivitet på denne tråd. Jeg vil lige komme med mit besyv på denne maskine.
 
- Jeg oplever at maskinen helt umotiveret genstarter - Jeg ved at andre har haft samme problem, men jeg har ikke set om nogen løsning (jeg kører på den seneste firmware)
 
- Jeg har også problemer med EPG'en, ligesom flere andre. Mit problem er dog ikke at den er langsom. Problemet er at den kun henter programoversigten for igangværende og de tre følgende dage. Er det ikke meningen at den skal hente den for en hel uge frem?
 
- Når jeg klikker i tools, så har jeg signalstyrke og signalkvalitet konstant på 100 %. Alligevel oplever jeg at nogle kanaler har bitfejl (det svinger mellem 10-100 fejl) Er der nogle som oplever det samme, eller kan forklare hvorfor det kun er på nogle kanaler? Jeg har et andet fjernsyn fra LG, og der oplever jeg ingen fejl på nogle kanaler overhovedet.
 
Er der nogle som kan komme med løsningsforslag på ovenstående? Jeg bor i Roskilde og har fuldpakken hos Yousee. Kan min boks være defekt, eller...?
 
Jeg synes ikke maskinen har overbevidst mig. Jeg er i tvivl om jeg vil købe samme boks igen.
 
Genstart: Opgradering til v. 1008 afhjælper ikke problemet med genstart
 
EPG: Jeg fandt en sjov workaround, som fik min EPG til at vise billedet oppe i venstre hjørne. Der har jeg været vant til at se en lille grå skærm, med en pil der kører i ring. Hvis man sletter følgende kanaler i sin kanaloversigt (indstillinger / kanal / sæt flueben ud for kanalerne og vælg slet) 
C+ Sport1
C+ Serier
C+ Hits
C+ Emo
C+ First
Event
Event2
TV1000 Drama
 
Men det afhjalp desværre ikke problemet med at den kun henter TV-info for første fire dage. Jeg talte med nogle fra TDC, og hun sagde, at EPG'en kører på samme frekvens som trailerkanalen (kanal 66), så hvis trailerkanalen kører problemfrit (0 bit fejlrate) så burde også EPG'en fungere. Du
 
bitfejl: Jeg har ikke hørt om andre der har problemer med bit rate fejl på nogle kanaler. Er jeg den eneste som oplever, at de fleste kanaler kører knivskarpt ind, men at nogle kanaler pixelerer og har en bit rate fejl på ml. 0-100 fejl?
Til top
MartinØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinØ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 16:07
Æv det virker desværre kun ved yousee men der skulle det tilgengæld også virke så tillykke til alle jer andre:)
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 17:16
Når maskinen genstarter er det fordi at den er sat til at lede efter opdateringer,
slå det fra og den holder op med det, gælder ihvertfald min 8900.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Mr. Stick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Stick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af svogerslev svogerslev skrev:

 
EPG: Jeg fandt en sjov workaround, som fik min EPG til at vise billedet oppe i venstre hjørne. Der har jeg været vant til at se en lille grå skærm, med en pil der kører i ring. Hvis man sletter følgende kanaler i sin kanaloversigt (indstillinger / kanal / sæt flueben ud for kanalerne og vælg slet) 
C+ Sport1
C+ Serier
C+ Hits
C+ Emo
C+ First
Event
Event2
TV1000 Drama


Det virker på min maskine! Smile

Der er to ting der undrer mig meget:
  1. Hvordan i al verden finder nogen ud af, at det er det der skal til?
  2. Hvorfor virker det at slette lige de kanaler? 
Confused
Til top
svogerslev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svogerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af svogerslev svogerslev skrev:

Jeg har lige opgraderet firmwaren til v. 1008.
- EPG'en er lynhurtig for de tre første dage, men de efterfølgende dage vil den ikke hente info fra
 
Jeg har nu fundet ud af, at når Yousee kun viser EPG'en for 3-5 dage, så er det ikke en fejl men en feature:
 
 
Heraf fremgår det, at Yousee har skruet ned for EPG'en, så den kun viser for 5 dage. Men som brugeren skriver, så giver det ingen mening... Det bedste havde været, hvis EPG viste hele dagen + efterfølgende 7 dage, således at man kunne sætte maskinen til at optage ugens næste afsnit i den serie man følger...
Til top
Radoor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2012
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radoor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 23:17
Hej.Jeg har lige købt en BD-D8500 N. Indtrykket af den er rigtigt godt.
Der er dog en enkelt ting der undrer mig. Når jeg afspiller en optaget udsendelse og vil spole tilbage, så hopper den tilbage til starten. Spole frem virker fint. Er det min maskine der er noget galt med?




Redigeret af Radoor - 10-Februar-2012 kl. 23:41
Radoor
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 00:35
Hej Radoor
Hvis du læser lidt i dette forum om Samsung BD-D8x00 vil du se, at det er en fejl, der blev introduceret med den seneste firmware - og det er helt utroligt, at Samsung ikke allerede har rettet fejlen.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 07:25
Nu ved jeg jo godt at dette er en tråd om samsung BD-d8900N men jeg har en BD-D8200N og ville bare høre om der er nogen der ved om man kan skifte harddisken i den?Det kunne da være lækkert hvis man kunne få 1tb istedet for 250gb.Eller bare dobbelt op.


Til top
pb13ultra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pb13ultra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 08:24
Du kan bare købe en extern usb harddisk, og sætte til, det virker fint.
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 09:03
ja det kunne jeg men...så skal man ha usb kabel ud til fronten og det ville jeg da gerne være foruden.
For jeg mener ikke der er en usb indgang på bagsiden.???eller har jeg kigget forkert.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu