recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 30>
Forfatter
Besked
Recorder-hero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-August-2011
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Recorder-hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 10:42
Smart TV (WEB interface) på BD-D8900N?
 
Én af mine kollegaer har netop købt et Samsung serie 7 TV med indbygget Smart TV. Han kan få sit Smart TV til at gå direkte på internettet og se f.eks. DR's internet kanaler. Det kan jeg simplethen ikke finde på den version af Smart TV, der er i 8900'eren. Har jeg misset noget eller er Smart TV ikke bare Smart TV?
Til top
DreyerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DreyerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 11:09
Det er fordi DB8900N ikke hart en internet browser, hvilket er indbygget i TV'et. Når det er sagt, er det ret bøvlet at komme på dr.dk/nu, da der ikke er numerisk tastatur på fjernbetjeningen. Det havde været smartere med en APP fra DR. Mon ikke at det kommer engang?

Når man først er inde på dr siden, virker det ganske fornuftigt.

/Henrik
Til top
Sunroad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2012
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunroad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:40
Hej der. Jeg har lige købt en bd8900n, måske lidt dumt gjort (efter jeg har læst indlægne her). Mit problem er, at når jeg skifter kanal på ovennævnte, så kommer der sort skærm med en tekst der siger "ingen forbindelse" så går der typisk 15-20sek. før billedet kommer. Når jeg f.eks ser TV3 forsvinder lyden tit og ofte i nogle spiltsekunder. Det sker ikke på mine HD kanaler. Jeg har Yousee fuldpakke. Er der en venlig sjæl derude som ved
hvordan man kan afhjælpe problemerne?
Vh Solveig
Til top
svogerslev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svogerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:10
Har du opdateret den til den seneste firmware?
Til top
Sunroad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2012
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunroad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:19
Ja det er den nyeste. Vha Sunroad
Til top
LeifFarum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 09:00
Her til morgen stod min optager stadig på gammel tid. Først da jeg tændte for den, skiftede tiden med det samme.
 
Jeg har tidligere observeret, at hvis jeg helt tog strømmen fra og til, kom tiden først op i displayet, når jeg tændte for den. Hvis der ventede en optagelse, så kom dog tiden med det samme.
 
Men her lå faktisk en optagelse og ventede uden at det hjalp. Dog ventede jeg ikke længe nok til at se, om optagelsen eventuelt blev startet på de klorrekt tidspunkt.
 
Men uanset hvad er det ikke særligt smart  
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af LeifFarum LeifFarum skrev:

Her til morgen stod min optager stadig på gammel tid. Først da jeg tændte for den, skiftede tiden med det samme.
 

Formoder du skriver om skiftet fra normaltid til sommertid ?

Det vil altid volde problemer for en optager. Hvis du nu sætter timeren til at optage kl 1:30 - 2:30,  skal den så optage 60 eller 120 minutter. Eller hvis du sætter den til kl 2:30-4:30 ........ så vil den vel ikke starte, da kl. springer fra 2 til 3:00 om natten?

Når du så går tilbage til normaltid, hvad sker der så om du sætter den til at optage kl 2:30-3:30? Vil den starte første eller anden gang den passerer 2:30 ??
Det er altid svært at programmere disse skift, så den opfører sig som alle forventer. Derfor 'smører' jeg altid en ekstra time på optagelser, der strækker henover skiftet. Det sker jo også, at dem der udsender programmerne kløjs i skiftet. Allerhelst slår jeg denne automatik fra - og især ved sommertidsskiftet.

Imidlertid kan der være mange andre gode grunde til at skifte maskinen til manuel tidsstyring. Jeg har søstermaskinen til din, som hedder BD-d8200n, så jeg formoder firmwaren ligner en del eller måske er den samme? Jeg har startet en tråd andetsteds om bl.a. disse problemer. Tjek linket: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108982&PID=1109369&title=flere-funktionsfejl-p-samsung-bdd8200n#1109369
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Nike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2012
Sted: Charlottenlund,
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:43
Hej i Forumet!
 
Jeg er ny her, og har kun begrænset erfaring med Recordere sådan i bred forstand :-)
 
Jeg påtænker dog at købe Samsung BD-D8900N maskinen, som umiddelbart jo virker som et ok produkt!?
 
Udgangspunktet er nok mest simpelthen at få en god MPEG4/T2 Tuner til mit B&O CRT (MX4K) TV, meen i nogen grad dog self. også for at få en moderne CD/DVD/BR Player + HD Optager. (Har aldrig før ejet en sådan)
 
Jeg har derfor læst en del om Samsung BD-D8900N enheden rundt omkring på nettet samt her, og er efterhånden kommet i 7 sind, om det nu også er den HEL rigtige maskine for mig, med ALLE de fejl + mangler mv. som beskrives for denne maskine rundt omkring!?
 
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal tro!?
 
På den anden side, er der vel INGEN optagere mv., som er 100% perfekte og 100% FRI for div. småulemper osv!? - Alle Optager modeller etc. har vel altid et eller andet, som man kan pege fingre af!? - Mon ikke!?
 
Når jeg vel ofre en ca 2900 - 3000 kr. for en Optager i stil med Samsung BD-D8900N enheden, så er det vel ikke et OK køb, så jeg derved får en maskine, jeg bliver glad for med det relativt begrænsede kendskab jeg har til hele Recorder verdenen og alle de "fine ord" & funktioner mv. som fyger rundt i luften - bl.a. her på Forum'et :-)
 
Jeg kan jo pt. sikkert alligevel kun udnytte en brøkdel af alle de mange Samsung BD-D8900N funktioner osv.!? - (Indtil jeg naturligvis bliver lidt skrappere til tingene i dette univers) :-)   
 
Og hvad er alternativet egentlig? - Jeg har ikke lige kunnet få øje på andre maskiner (optagere) i samme prisleje (ca. 3K), der kan nogenlunde det samme som Samsung BD-D8900N Optageren!?
 
Storebroderen Samsung BD-E8900N ser naturligvis fin ud, og ser jo ud til til at rette op på en del af de fejl og mangler mv. som omtales bl.a. her / på nettet ifm BD-D8900N optageren - meen denne nye maskine er nu osse VÆSENTLIGT dyrere, og nok noget over mit "optager-budget" pt, må jeg sige...
 
Såå hvad vil I egentlig råde mig til? - Er det bare at sige "GO for it" mht. Samsung BD-D8900N Optageren, eller kender I måske til et supergodt og meget BEDRE alternativ på markedet i SAMME prisleje (ca. 3K) som BD-D8900N ??? - (I så fald hvilken model???)
 
Håber således at nogen her måske kan hjælpe lidt mht. hvad jeg mon bør købe ift. min situation som IKKE avanceret bruger?
 
På forhånd mange tak, skal I have!
 
 
 
/Nike
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Nike Nike skrev:

Jeg påtænker dog at købe Samsung BD-D8900N maskinen, som umiddelbart jo virker som et ok produkt!?

Den nye model (Med et 'E' foran 8x00) er ved at lande på hylderne rundt omkring: Her kan du læse en lille test:
http://www.trustedreviews.com/samsung-bd-e8500_TV-recorder---set-top-box_review

Men læs du bare lidt om 'D'maskinen her på sitet - der er masser af 'tråde' at læse igennem.....

Og så velkommen her på siderne da :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Nike Nike skrev:

Hej i Forumet!
 
......
 
På den anden side, er der vel INGEN optagere mv., som er 100% perfekte og 100% FRI for div. småulemper osv!? - Alle Optager modeller etc. har vel altid et eller andet, som man kan pege fingre af!? - Mon ikke!?
 
....
 
 
 
Det er noget af det mest fornuftigste, der er skrevet længe.
 
Har selv D8900. Den fylder 1 år i maj. Og nej. Den er ikke perfekt. Det er jeg heller ikke selv. Det er der vist ikke meget, der er.
 
Designerne i Korea spurgte IKKE mig til råds, inden maskinen blev konstrueret, men de lavede noget, der er [mere end] tilstrækkeligt til de fleste personer.
 
Samsungen blev oprindeligt anskaffet som erstatning for en boks fra Stofa, der var mere død end levende. De to tunere i samme enhed er virkelig praktisk, og selvom jeg efterfølgende har fået nyt tv med DVB-C, bruger jeg udelukkende Samsung-boksen som tv-tuner. Jeg kunne da også godt tænke mig, at den automatisk kunne før og sluttet efter en annonceret programtid. Men jeg har lært at indstille dette selv.
 
Da der kan optages ét program ad gangen, kan det ikke være meget anderledes. Hvordan skulle maskinen fx kunne prioritere, hvis man bestiller optagelse af to udsendelser i umiddelbar forlængelse af hinanden?
 
Time Shift er også ganske praktisk. Med denne funktion tager det omkring 40 minutter at se en TV3-udsendelse på 60 minutter...
 
Netværksmulighederne (ud af huset) er ikke noget at prale af, men apparatet kan da afspille billeder, musik og videoer fra husets computere.
 
Du vil kunne finde dusinvis af useriøse indlæg om Samsung på dette site, fx indlæg hvor der brokkes over apparatets manglende evne til at modtage analoge tv-kanaler. Ingen steder i de tekniske specifikationer angiver Samsung, at apparatet er udstyret med en analog tv-tuner.
 
Intet i verden er fri for uhensigtsmæssigheder eller fejl. Heller ikke min tyske kvalitetsbil. Der er ALTID noget, der kan gøres anderledes, og som JEG – men ikke nødvendigvis mange andre – synes om.
 
Køb en Samsung et sted med mulighed for tilbagelevering, og prøv den.
 
 
 
 
Til top
Nike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2012
Sted: Charlottenlund,
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 14:12
 
Hej igen,
 
1000 tak for jeres virkelig gode svar & kommentarer ifm. min forespørgsel ang. mit mulige køb af BD-D8900N maskinen!
 
Yep, jeg tror altså, at det må være afgørende for, at jeg anskaffer pgl. enhed, fordi det - nøgternt set - pt. nok må være den bedste mulighed "til prisen" på markedet lige i øjeblikket, når alt kommer til alt!
 
Der er vist pt. ikke rigtig andre alternativer end BD-D8900N maskinen i prislejet ca. 3K Kr. på markedet, såvidt jeg kan se!?
 
Så får jeg derved en rigtig god maskine, der faktisk opfylder ALLE mine grundlæggende behov & ønsker + derudover en lang række øvrige funktioner som fx.: Netværksunderstøttelse (omend ej optimal), + "AllShare", "SmartHub" 2 tunere, elegant Design osv. osv. - Meget fint altsammen...
 
Så ved jeg godt - som Kavi nævner ovenfor - at en nyere udgave (BD-E8900N enheden) netop er på vej ud i butikkerne - meen denne koster dog pt. (i bedste fald) ca. 1.700,- kr. mere end nuværende BD-D8900N enhed -
 
Den nye BD-E8900N maskine løser naturligvis (såvidt jeg kan se) en del ankepunkter ift. dens forgængere i serien (bl.a. ægte / mere heltøbt samtidig optagelse af fx. TO betalingskanaler, håndtering af en masse ekstra filformater + div. Bug fixes osv. osv.) - meen om disse ting så virkelig er hele + 1.700 kr. værd for mig, tvivler jeg nok en del på Confused - DerforBD-D8900N simpelthen være det helt rigtige valg lige pt.
 
(Hvem ved i øvrigt hvad den nye BD-E8900N maskine - i dens første versioner/udgaver - mon introducerer af NYE ukendte fejl / mangler / problemer osv. - Det er jo ikke lige så nemt at vide pt.!? - Vel!?)
 
Jeg vil derfor, snarest muligt, se at få bestilt BD-D8900N optageren og rigtig GLÆDE mig til at modtage den, samt få den prøvet af osv.
 
Så derfor endnu engang MANGE TAK for jeres supergode og lærerige svar retur på min forespørgsel - Det fik virkelig afklaret meget ifm. min tvivl og usikkerhed ifm. valg af den helt rigtige HD / BlueRay Recorder !!!
 
Go week-end! Smile
 
/Nike
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Nike Nike skrev:

Der er vist pt. ikke rigtig andre alternativer end BD-D8900N maskinen i prislejet ca. 3K Kr. på markedet, såvidt jeg kan se!?

Blot til orientering, så står lillebroderen BD-D8500NXE til 2333,- kr i el-giganten fra på mandag. Såvidt jeg ved, er eneste forskel, at den kun har 500 gb. HDD. Ellers er de vist enæggede Wink

At der står "XE" for enden af et samsungprodukt betyder blot, at det ikke er parallelimporteret.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu