recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930>
Forfatter
Besked
Nike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2012
Sted: Charlottenlund,
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 14:34
 
Ja for søren da, det ser da ud til at være et ok tilbud, når HD størrelsen nok ikke er så afgørende for mig pt.
 
Ved at købe 8900 maskinen betaler man jo pt. osse ca. 600 kr. ekstra for blot at få 500 Gig ekstra harddisk ift. aktuelle E G tilbud - (Så er disse ekstra 500 Gig, da osse betalt "godt & grundigt") Smile
 
Så jeg tror, at jeg smutter en tur over til E G og køber 8500 maskinen i den kommende uge LOL
 
Tak for tippet!Wink
 
BTW - Er din stueantenne til 13 kr. mon noget værd og anvendelig i en østvendt stuelejlighed med yderst begrænset "sigte" fra Charl. mod vest (gladsaxe)?
Eller kender du evt. til en god indendørs antenneløsning, der vil fungere bare nogenlunde med BDD-8500 maskinen? - Det kan self. aldrig blive optimalt, meen kan måske bringes til at fungere sådan nogenlunde?
Jeg kan dog muligvis etablere en "flytbar" udendørs antenne (incl. et antal ant.-elementer?) på min østvendte altan (ca. 3km fra øresund - dog uden frit sigte mod øst, pga. bl.a. den lave beliggnhed + "huse" osv.) - Den skal dog hurtigt kunne gemmes af vejen, da det vist ej er tilladt at have "synlige" antenner mv. på vore altaner i ejendommen - såå det bliver desv. nok lidt vanskeligt at løse, da man desv. ej kan skabe enighed om omlægning af ejendommens eksist. (analoge) tagantenne, som pt. derfor blot står og samler støv på husets tagConfused
Ved godt at d.o. suppl. spørgsmål nok er lidt "off topic" - Sorry!Ouch
 
/Nike
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 20:10
Man kan jo købe nogle ret små udendørs antenner til rimelige penge. Måske du endda så kan fange den svenske sender også og se hvad de har af gratiskanaler?

At lave sin egen antenne kræver en smule beregning. Har du ikke prøvet det før, så lad det hellere hvile........ Jeg vil i hvert fald ikke bruge et par sider på det og illustrationer :)

Go' fornøjelse med maskineriet..
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
HDC1766 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-April-2012
Sted: glostrup
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HDC1766 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 18:57
Nåar jeg sætter en usb nøgle i min nye optager siger den der ikke er noget sat i det samme siger den hvis jeg sætter en extern Hard disk til er der nogle der har haft problemer med dette eller er min maskine defekt jeg kan se at min usv nøgle blinker skulle den ikke lyse konstant
Michael
Til top
jhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 11:10
Samsung 1 TB BD-E8900N
Overvejer den Samsungs nye skud på stammen af BD recordere...
 
 
Men er der nogen der har nogen erfaring med denne ? og kan Stofas Zaptor boks tilsluttes, således man kan optage fra Zaptorboksen ???
 
Hilsen John
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af jhj jhj skrev:

Samsung 1 TB BD-E8900N
Overvejer den Samsungs nye skud på stammen af BD recordere...
 
 
Men er der nogen der har nogen erfaring med denne ? og kan Stofas Zaptor boks tilsluttes, således man kan optage fra Zaptorboksen ???
 
Hilsen John
 
Hvorfor vil du optage fra Zaptor-boksen?
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af jhj jhj skrev:

Samsung 1 TB BD-E8900N
Overvejer den Samsungs nye skud på stammen af BD recordere...
 
 
Men er der nogen der har nogen erfaring med denne ? og kan Stofas Zaptor boks tilsluttes, således man kan optage fra Zaptorboksen ???
 
Hilsen John
Hej John
Der er vel næppe nogen, der allerede nu kender 'dyret', da det knapt har set butikkernes hylder. MEN jeg kan da oplyse, at på forgængeren's lillesøster er der IKKE mulighed for at sende et signal ind i den via composite, scart, hdmi, S'vhs eller andre kendte standarder. Eneste input er antennen og så kan den afspille filer fra USB og via  RJ45'stikket (har dog ikke prøvet det stik endnu). Hvis du kigger på denne side, kan du se dens forbindelser ca. midt nede på siden. Til forskel fra den ældre model er USB'stikket kommet om på bagsiden og de tre 'component'udgange synes også at være væk.

Håber det hjalp dig :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
jhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 07:48
Tak for svarene.
 
Det jeg evt. vil bruge maskinen til, er at optage fra de programmer der ligger på programkortet, som sidder i zaptor boksen... og så troende jeg egentlig at man skulle forbinde zaptorboksen med recorderen, for at kunne dette ???
 
Lidt ligesom i gamle dage med videoen - antennestik ind i videoen og videre til TV.
 
Er der noget jeg har misforstået ????
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af jhj jhj skrev:

Samsung 1 TB BD-E8900N
Overvejer den Samsungs nye skud på stammen af BD recordere...
 
 
Men er der nogen der har nogen erfaring med denne ? og kan Stofas Zaptor boks tilsluttes, således man kan optage fra Zaptorboksen ???
 
Hilsen John
Hej John
Der er vel næppe nogen, der allerede nu kender 'dyret', da det knapt har set butikkernes hylder. MEN jeg kan da oplyse, at på forgængeren's lillesøster er der IKKE mulighed for at sende et signal ind i den via composite, scart, hdmi, S'vhs eller andre kendte standarder. Eneste input er antennen og så kan den afspille filer fra USB og via  RJ45'stikket (har dog ikke prøvet det stik endnu). Hvis du kigger på denne side, kan du se dens forbindelser ca. midt nede på siden. Til forskel fra den ældre model er USB'stikket kommet om på bagsiden og de tre 'component'udgange synes også at være væk.

Håber det hjalp dig :)
 
Hvis du mener, at USB-stikket på forsiden er fjernet, så er det forkert. Der er nu USB-stik både foran og bagpå.
 
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af jhj jhj skrev:

Tak for svarene.
 
Det jeg evt. vil bruge maskinen til, er at optage fra de programmer der ligger på programkortet, som sidder i zaptor boksen... og så troende jeg egentlig at man skulle forbinde zaptorboksen med recorderen, for at kunne dette ???
 
Lidt ligesom i gamle dage med videoen - antennestik ind i videoen og videre til TV.
 
Er der noget jeg har misforstået ????
Jeg kender ikke denne zaptorboks, men hvis den kan sende det du er interesseret i gennem antennekablet....... tjoe, mon ikke? Det er i hvert fald den eneste vej ind i maskinen med et signal som du kan optage. Dog kan der også være kopisikring indbygget i et antennesignal, så måske får du ikke meget ud af det rent teknisk I gamle dage (VHS'tiden :) sørgede man for at indlejre sådanne blokeringer fx i lejefilm, så man ikke kunne kopiere VHS'bånd mellem 2 maskiner.

Du må prøve dig frem.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af jhj jhj skrev:

Tak for svarene.
 
Det jeg evt. vil bruge maskinen til, er at optage fra de programmer der ligger på programkortet, som sidder i zaptor boksen... og så troende jeg egentlig at man skulle forbinde zaptorboksen med recorderen, for at kunne dette ???
 
Lidt ligesom i gamle dage med videoen - antennestik ind i videoen og videre til TV.
 
Er der noget jeg har misforstået ????
 
Ja.
Det antennesignal, Zaptorboksen kan levere til optageren, er ubehandlet. Du skal sætte kortet i optageren, og bruger du ikke de særlige Zaptorting (spol tilbage og hvad det nu hedder), så tilintetgør Zaptorboksen.
Til top
DreyerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DreyerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 18:23
Der er kommet en ny firmware opdatering til BD-D8900. Er der nogen, der ved, hvad den indeholder, ud over det sædvanlige "improved compatibility"?
Til top
DreyerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DreyerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 18:26
Jeg har lige skiftet fra Yousee til Waoo. Nu er preview forsvundet igen efter skift af udbyder, nå man er i Guiden.

Ved Yousee kunne man fjerne et par kanaler, hvorefter man kunne se den aktuelle kanal i det lille vindue. Mon det samme trick findes til Waoo, og i givet fald, hvilke kanaler skal fjernes?

Mvh/Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu