Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Emne: Blev din ejendel stjålet under reparation? Sendt: 22-Maj-2011 kl. 14:21 |
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
SoundWave
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 15:56 |
Jeg synes det er forkert, at ens egen indboforsikring skal dække, hvis varen forsvinder i en reparatør varetægt, hvis man så skal betale selvrisiko.
Reparatøren må have en forsikring der dækker, hvis den bliver væk. Andet synes jeg ikke er rimeligt.
|
 |
Tvixen
Bruger
Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 53
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 16:21 |
Kom til at tænke på reklamen hvor man kan få penge for sin gamle mobil !! Måske man lige skal overveje hvordan ens forsikring er, inden man smider mobilen i en konvelut og regner med man får en check ind af døren ;O)
|
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 17:06 |
Jeg tror de fleste regner med at det er reparatørens ansvar og forsikring der dækker. Genstanden befinder sig jo på hans addresse ved tyveriet.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 17:26 |
SoundWave skrev:
Jeg synes det er forkert, at ens egen indboforsikring skal dække, hvis varen forsvinder i en reparatør varetægt, hvis man så skal betale selvrisiko.
Reparatøren må have en forsikring der dækker, hvis den bliver væk. Andet synes jeg ikke er rimeligt. |
Jeg har altid troet at det var reparatørens forsikring der dækkede. Jeg har i hvert fald altid bare gået ud fra at der må være nogle regler omkring det, der sikrer os forbrurgere.
|
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:40 |
SteffenD89 skrev:
Jeg har altid troet at det var reparatørens forsikring der dækkede. Jeg har i hvert fald altid bare gået ud fra at der må være nogle regler omkring det, der sikrer os forbrurgere.
|
Ja, det må være derfor Forbrugerstyrelsen finder anledning til at "advare" os om reglerne på området.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:43 |
Sakset fra Facebook:
Mogens skrev:
Mistede et samsung for nogle år siden, da FONA havde tv'et til reparation.
...Der var ingen tvivl, efter jeg tre gange havde henvendt mig til dem omkring tv, som var til reparation.
Jeg fik som forventet er nyt tv, da det jo er dem der smider det væk og dermed er erstatsningspligtige.
|
Ja, hvis de smider det væk er det en anden sag.
Det er hvis det bliver stjålet, at det ofte vil være ens egen indbo-forsikring der skal dække.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1269
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 09:24 |
En ting er et TV til måske 10.000 kr. Hvad med en bil til 240.000 kr.?
Der må samme problematik vel være gældende.
|
 |
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 12:48 |
pilehave skrev:
En ting er et TV til måske 10.000 kr. Hvad med en bil til 240.000 kr.?
Der må samme problematik vel være gældende.
|
Nu bliver biler IGEN draget ind i debatten! Men hvad så med cykler?? Engang indleverede jeg min tre-gears cykel for at få den "opgraderet" til en syv-gears. Da var den ca. ti år gammel. Normalt skulle man bare "smide" den udenfor butikken, sammen med alle de andre cykler, som stod der til reparation, UDEN at låse den. Da der så skulle gøres noget, var den blevet stjålet!  Når den ikke er låst, er det ejeren af cyklen, som selv skal købe en ny. Men her valgte forhandleren altså at give mig en ny, med syv gear som erstatning for den gamle, stjålne tre-gears.  Det kan da kaldes god service - desværre lukkede butikken nogle år senere...
|
 |