recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor kan kabelsplitter købes der duer til YouSee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor kan kabelsplitter købes der duer til YouSee?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thunderbear0000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Maj-2011
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor kan kabelsplitter købes der duer til YouSee?
    Sendt: 22-Maj-2011 kl. 14:58
Jeg har YouSee og kan konstatere at min eksisterende kabelsplitter (eller hvad det T-stik nu hedder) til DVB-boks og USB-dongle ikke er god nok da der er digitale kanaler der modtages ringere med stik end uden.

Jeg vil gerne høre hvor jeg kan købe et stik til at dele antennesignalet i to, hvor stikket er godt nok til at give ordentligt digitalt signal også.   De splittere man ser rundt omkring er som regel tænkt til analoge signaler, og det er åbenbart ikke det jeg har brug for.

Hvis dette er spurgt om før, så henvis gerne.  Jeg kender som sagt ikke de rigtige navne på ting, hvilket gør det lidt svært at søge.

På forhånd tak

/Thorbjørn


Redigeret af Thunderbear0000 - 22-Maj-2011 kl. 14:58
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 15:14
Sådan en her vil MÅSKE virke, men du har vel ikke tidligere i din installation splittet dit kabel? Hver en samling, stik osv på dit kabel vil dæmpe signalstyrken og til sidst vil det være dæmpet så meget af det giver signaludfald osv.

http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494 efter min erfaring giver den i hvertfald lidt mindre signaltab end de gamle T-stik.
Til top
Thunderbear0000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Maj-2011
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 15:53
Jeg vil sætte splitteren direkte på antennestikket i væggen som leveret af YouSee (de har splittet signalet i radiostik, tv-stik og YouSee-modem-stik da jeg fik internet fra Yousee) og det er et almindeligt antennestik, ikke dem der skal skrues sammen) og ønsker kun de to beskrevne ledninger herudfra.  Resten af opsætningen er efter settopboksen og det fungerer ganske tilfredsstillende.

Det stik du viser, ser ud til at være dem kabel-modemmet bruger, og ikke det almindelige antennestik som Yousee ønsker jeg bruger

Håber det er bedre beskrevet nu.


Redigeret af Thunderbear0000 - 22-Maj-2011 kl. 15:56
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Thunderbear0000 Thunderbear0000 skrev:


Hvis dette er spurgt om før, så henvis gerne.  
 
Jo det er jævnligt tibagevendende problematik.  Smile
 
Et par gode hjælpe links:
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/
 
http://digitalt.tv/kabeltv/
 
/JørgenT
 
 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 18:27
Du skal bruge gode fordelere, en af disse typer:At bruge andet er rent skrammel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 21:26
+
skærmede stik med metal-hus ALLE steder
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu