recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se mit HTPC setup - Mads
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe mit HTPC setup - Mads

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Emne: Se mit HTPC setup - Mads
    Sendt: 31-Maj-2011 kl. 01:18
Dette er mit første mediecenter, som nu er godt og vel 2 år gammelt.
Det startede med, at jeg brugte min bærbar til at stå for at optage med DVBviewer og have film på og derefter streame til playstation 3. Det kørte fint, bortset fra hvis det var HD-materiale der skulle streames, da det hele på daværende tidspunkt kørte på wifi (G - 54 m/bit). Derefter åbnede der sig nye muligheder ved, at jeg fandt forums på nettet, som omtalte HTPC, mediecenter osv. Så var jeg solgt, og der gik ikke længe før jeg investerede i mit første og nuværende mediecenter.



Mediecenteret er kun en lille PC fra Asus, men fungerer som klient/server her i hjemmet.

Intel Atom 330
2 GB ram
Nvidia Ion
250 GB
IR receiver (til MCE fjernbetjening)
Ekstern harddisk 1 TB
  og er meget støjsvag.


Af software, startede jeg med Windows 7 og kørte MediaPortal'en, sammen med ForTheRecord. Jeg var helt vildt imponeret over, at man kunne få sådan et lækkert program til at få vist sine filmcovers. 

Jeg sad længe med MediaPortal og det var da også et lækkert software, men synes det krævede meget af CPU'en. Det blev så til at jeg skiftede til XBMC her for omkring 1 år siden.
Jeg er nu flyttet i lejlighed og har investeret i et Panasonic G20 50", som viser noget af det bedste billede jeg har set! 
Da min ekstern 1 TB harddisk blev for lille, investerede jeg i en NAS - Qnap 219P, som indtil videre er på 2 TB (1/2 slots).



Af software kører jeg så nu med:
  • Windows 7 32 bit Prof.
  • LM Remote KeyMap (MCE remote software, så jeg skal kan bestemme hvad de forskellige knapper på min remote skal gøre, bl.a. green button starter nu kun XBMC op)
  • Ember Media Manage (Til at scrappe info til mine film fra IMDB og gemme som NFO med fanart, posters, handling, covers, osv., osv.)
  • XBMC PVR (så XBMC også virker til liveTV/ForTheRecord)
  • XBMC skin: Influence
  • ForTheRecord til optage og streame liveTV (genialt program til optagelser)


Kører også med Commander på min iPad, så jeg kan starte film derfra.


XBMC, Ember Media Manage, ForTheRecord, Commercial skip (virker dog stadig ikke ordenligt, da XBMC ikke skipper screen marks, som EDL filen laver) og LM Remote KeyMap er freeware.
Ved dog ikke om ForTheRecord bliver skiftet ud med GBPVR eller MythTV på et tidspunkt, da bl.a. MythTV fungerer bedre med XBMC.


I alt har det taget mig 1-2 år, for at få det til at spille 110%, da jeg har prøvet adskellige software som boxee, mediaportal, xbmc, dvbviewer, mm.


Ønsker senere hen:
  • Commercial skips til at virke.
  • Prøve med MythTV i stedet for ForTheRecord.
  • Endnu en 2 TB til Nas'en (i alt 4 TB).
  • Ny HTPC med I3, SSD, 4GB ddr3.
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 09:42
Flot og simpelt setup.
Har du et link til en gudie til hvordan man får tv ind i xbmc?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 10:23
Ser rigtig godt ud! Smile

Har selv lige for en uges tid siden bygget mig en HTTP med i3 og SSD. Kører også med xbmc. Har dog ikke så meget tid pt, så er stadig i den indledende setup fase. Der er ting der driller og som jeg ikke helt har lært at bruge endnu, men det var jeg indstillet på inden jeg begyndte. Håber bare at jeg med hjælp fra folk som dig ikke skal bruge 1 - 2 år inden jeg får det til at køre 110% som dit gør Wink
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:30
< ="utf-8">
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Flot og simpelt setup.
Har du et link til en gudie til hvordan man får tv ind i xbmc?

https://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/mppvr-doc.html

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Ser rigtig godt ud! Smile

Har selv lige for en uges tid siden bygget mig en HTTP med i3 og SSD. Kører også med xbmc. Har dog ikke så meget tid pt, så er stadig i den indledende setup fase. Der er ting der driller og som jeg ikke helt har lært at bruge endnu, men det var jeg indstillet på inden jeg begyndte. Håber bare at jeg med hjælp fra folk som dig ikke skal bruge 1 - 2 år inden jeg får det til at køre 110% som dit gør Wink
Jo tak. 
Lyder lækkert med en i3 og ssd :)

Nu er jeg meget perfektionist, så derfor har det taget mig så lang tid. Jeg vil gerne have, at det kører stabilt, lever op til mine behov og samtidig med at det ser godt ud. 
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:43
Sådan har jeg det lige præcis også... Det må gerne tage lang tid, bare det bliver helt som det skal i sidste ende Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu