recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8200N=dårlig signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung BD-D8200N=dårlig signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
brisse27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-D8200N=dårlig signal
    Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:18
Hej alle
Har indtil fornyelig haft stor glæde af mit samsung 40 tommer LCD LE40B755 som har et fantastisk billed.
Tv'et har været koblet direkte til antennestikdåsen som udsender yousee kabeltv.
Men så fik jeg anskaffet mig en samsung HDD BD-D8200N og så brød fanden løs. Startede med at tilslutte antennekabel fra stikdåsen til HDD optageren og derfra videre til tv'et, det resulterede i at flere af de kanaler jeg havde indstillet var forsvundet, samt at alle HD kanaler hakkede og pixelerede helt vild, altså dette var når jeg ville se tv mens HDD stod på standby. Det var muligt at se alle kanaler hvis jeg kørte det over HDD optagere dog i et lidt lavere billedkvalitet. Troede så jeg var smart, da jeg fik den ide at jeg jo bare kunne splitte signalet med en T-fordeler så køre en antennesignal i HDD optageren og den anden i TV'et, men dette løste ikke problemet der var stadig masser af hakken og pixeleringer på alle HD kanaler dog var nogle af de forsvundne kanaler kommet tilbage. Nu er jeg så bare lidt i tvivl hvad jeg kan gøre for at få det gode billed tilbage på tv'et. Nogen som har nogle gode ideer? Andre som har erfarringer med samsung BD-D8200N?
På forhånd tak.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:46
Se efter om den står i "low energy mode". For så virker antenne gennemsløjfningen nemlig ikke
Til top
brisse27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 15:19
Okay. Troede det var muligt at se TV som normal også selv om optageren er slukket eller står på stand by. Men så vil jeg foretrække at spllitte signalet som jeg tidligere prøvede. Men kan det så være at mit signal bliver for svagt siden der stadig er forstyrrelser på HD kanalerne? eller kan det være fordi jeg har anvendt en t-splitter i for dårlig kvalitet?
Til top
brisse27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 15:23
Det skal så siges at signalet stadig var dårligt selv om optageren var tændt, så den påvirker signalet på en eller anden måde
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:34
Ingen problemer her, fantastisk billede !!
Du skriver at du ikke kan finde alle programmer, har du sat symbol-rate - Freq - net-id  for you-see ??





Til top
brisse27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:50
Jo kan godt finde kanalerne på min HDD optager, synes billedet er en anelse dårligere end når jeg køre antenne stikket direkte fra stikdåsen til TV'et.
Men vil bare gerne kunne se tv uden at skulle tænde og slå over på HDD optageren hver gang. Det kan jeg ikke nu, der er forstyrrelser på alle HD kanaler samt nogen kanaler som er forsvundet efter jeg køre antenne signalet igennem HDD optageren. Ved ikke om der sidder noget forstærker i den som kan påvirke signalet negativt..
 
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 22:32
Har en 8900 og kan ikke se forskel om signal går igennem samsung eller ej, det passerer endda min gamle Sony HDD også uden problemer. Så et eller andet er galt med kabler eller maskine.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 22:49
Er det det eneste antenneudtag du har? Hvis det er så må det godtnok være en ringe installation hvis det ikke kan klare at signalet bliver splittet i to. Hvilke antennekabler bruger du? Nogle gange kan de der billige tynde kabler godt være ret ringe eller have dårlig kontakt.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 14:33
Prøv at trykke på antenne-stikkene  bag på samsungen, det er muligt at der kunne være en dårlig forbindelse der !!
Har selv haft et lignende problem med min gamle optager, da jeg så rørte ved stikket bag på fik jeg med det samme et godt billede !



Til top
brisse27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 23:17
Har et helt nyt 5m kabel fra Fona 85db, 100Hz, samt et kort sort kabel som var med boksen. Er der meget forskel på de "almenlige kabler" i forhold til de dyrere af slagsen eller er det marginalt? Synes ikke jeg har lyst til at invistere i en masse nye stumper hvis det ikke hjælper. Måske man kunne få en ud og måle på signalet, ellers er alternativet nok jeg retunere den igen.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 14:31
Hvad med dine stik, er de HF tætte? Du kunne jo prøve at købe et stykke kabel af god kvalitet og montere det med HF-tætte stik. Det koster jo ikke en bondegård at gøre dette forsøg når du kun skal bruge 5m.
Har du prøvet at vrikke med stikket i in og out på samsungen imens du har billede på tv ???
Det var/kunne være et problem på de ældre samsung, har selv oplevet det !!
Og prøv også lige et andet HDMI-kabel, bare for at udlukke det også !!


Redigeret af cccd - 10-Juni-2011 kl. 14:37



Til top
brisse27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:13
Nogen som kender en butik omkring København hvor man kan købe den slags komponenter af høj kvalitet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu