recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [YouSee] Sporadisk kryptering af kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket[YouSee] Sporadisk kryptering af kanaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: [YouSee] Sporadisk kryptering af kanaler?
    Sendt: 10-Juni-2011 kl. 09:25
Hejsa,



så fik jeg opgraderet mit gamle analoge MCE til digital - lækkert; og det fungerer rigtigt fint på nær een ting. 

Lidt hurtig baggrund - jeg har YouSee kabeltv. Jeg benytter 2 stk. Anysee 30c DVB-C tunere. Jvf. MM-Visions hjemmeside, har TDC leget med signalet, så den almindelige DVB-C -> DVB-T driver fra AnySee ikke tillader dig at finde alle kanalerne.... jeg har derfor fulgt deres råd, og benytter DVBLogic's TVSource software til at enable mine DVB-C tunere i MCE. Og ved første øjekast har det virket fint - jeg får mine kanaler i fin digital kvalitet, og også HD Kanalerne (mums).

Problemet er så: Ved en kanalscanning, finder jeg 243 kanaler. Som ventet, er der mange dubletter/tripletter/Quadletter(?) imellem - altså, eks. TV3+ kan ligge derinde 3-4 gange. Som ventet, er det også kun een version af TV3+ jeg er istand til at se - resten fortæller MCE mig er krypterede. Fint - jeg disabler alle de uinteressante/krypterede versioner i MCE og har kun dem der virker tilgængelig i min kanaloversigt.
Senere på aften begynder jeg så at se at en stor del af mine kanaler er krypterede lige pludselig - uden nogen videre sammenhæng... det er eksempelvis TV2News, 3+, Kanal4, Voice TV og en del flere. Mystisk tænker jeg, og går ind i TV setuppet - her finder jeg at jeg nu istedet kan se nogle af de versioner der før var krypteret - så jeg bytter rundt, og gemmer dem der nu er krypteret og viser dem der virker.
Desværre, så har setuppet igen her til morgen skiftet - og nu er der igen flere kanaler der virkede igår der er krypteret :-(

Nogen der er stødt på det samme? Er det et TDC problem ? Bruger jeg DVBLogic softwaren forkert? Er det MCE der skaber sig?

For en god ordens skyld skal måske lige siges, alt er helt nyt og Windows 7 er helt frisk installeret i går også.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 12:43
Jeg oplever ikke sporadisk kryptering af mine yousee kanaler. Jeg oplever at yousee et par gange om året får trang til at flytte rundt på kanalerne så jeg pludselig får optaget det forkerte eller slet ingenting, hvilket jeg så løser ved at skanne kanalerne igennem og finde ud af hvor de så ligger.

Dubletter har jeg også en stak af, men jeg oplever ikke at de skifter i tide og utide. Jeg render listen igennem og fjerner de dubletter der ikke dur og så fungerer tingene indtil næste gang yousee synes det er for kedeligt og flytter rundt på kanalerne.

Jeg bruger hverken dvblogic, mce, windows7 eller de tunere du nævner, så jeg skal ikke kunne sige hvorfor det halter hos dig, men blot sige at jeg ikke kan genkende dine oplevelser med at skulle bruge forskellige TV3+ versioner på forskellige tidspunkter af dagen.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 15:15
Tjek om der står: kanalen er krypteret.

Eller om der står: kanalen er ikke tilgængelig

Hvis der er det sidste er der en nem løsning
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
runee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 14:51
Hej,


Alyz: Der stod at kanalen er krypteret.

Anyways - jeg fandt løsningen; det var en fejl 40 i brugen af DVBLogic. Jeg havde været doven som beskrevet ovenfor, og bare hevet alle kanaler der kunne findes inde i DVBLogic og så valgt ikke at vise de kodede kanaler inde i Media Center interfacet.

Det viser sig, at MCE syntes den har lov at skifte imellem alle kanalerne, så længe de hedder det samme - også selvom de var slået fra. Resultatet var at MCE opdaterede kanaloversigten en gang imellem, og kunne i den forbindelse finde på at bruge een af de disablede kanaler istedet for den jeg havde valgt.

Løsningen var, at filtrere de kodede kanaler fra allerede i DVBlogic, så MCE kun kunne se de ikke-kodede versioner af kanalerne, og derfor ikke forsøgte at bytte rundt mere.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Tjek om der står: kanalen er krypteret.

Eller om der står: kanalen er ikke tilgængelig

Hvis der er det sidste er der en nem løsning
 
Ja, den sidste mulighed var så nem, så den helt blev udeladet Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu