recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - McenterFreaks Setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

McenterFreaks Setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: McenterFreaks Setup
    Sendt: 16-Juni-2011 kl. 14:25
[2015-04-07] Købt en Win 8.1 Tablet i Aldi til 2000 kr. Fantastisk løsning. Kører DVBViewer som en DRØM. HD kanalerne spiller fuldstændig uden at hakke via WiFi op mod Recording Service. Bruger den også som klient til mit TV på terrassen med Mini HDMI til HDMI i TVet. Se billede længere nede
 
1 Server med DVBViewer Recording Service
6 7 klienter med DVBViewer klientsoftware op mod Recording Service
Klienterne med win 7 8.1, 32 bit. Server Win 8 32 bit

 

Kablingen er IHC Net Categori 7 med to Patchtavler, 48 udtag

Switchen er en NetGear Prosafe 24 port Gigabit
[2014-07-13] Skiftede for nogen tid siden NetGear switchen ud, fordi den larmede. Det blev en lydløs DLink Web Smart Switch
 

[2012-11-05] Har fået en Zyxel AllInOne (P-2812HNU-F1) fra Fullrate. Fungerer for så vidt fint, men InternetRadio fra mine to Internetradioer virker ikke. FullRate ved det og siger de arbejder på det

 
IHC Control og IHC Wireless håndterer alt EL/Lys

Server (Teknik rum):
Antec Performance One P193 kabinet

[2013-01-25] Skiftet motherboard til GA-Z68X-UD3H-B3. Primært for at få flere SATA porte, og support af 3 TB SATA disk

Intel Core I3-3220 3,3 GHz

ASUS M3N78-VM Motherboard
AMD Athlon 4850e CPU
4 Gb RAM
Onboard GFX

3M TouchScreen (planen er at den skal indbygges i væggen ved udgangsdøren, så man kan håndtere sluk alt, og alarm, når man forlader/ankommer)


1 Hauppauge DVB-T
2 FireDTV DVB-S2 med CAM, tilkoblet parabol
[2015-04-07] 2 stk. Digital Device Cine S2 dobeltunere kom til i 2013. Skal derfor have udskiftet min Quad LNB til en Octo LNB
3 stk. 2 TB diske
2 stk. 1 TB diske (Planlægger at udskifte til 2 x 3 TB)

1 stk. 120 GB SSD disk

3 stk. 3 TB harddiske
1 stk. 2 TB harddisk
[2015-04-07] Tilføjet 2 stk. 6 TB harddiske og 1 stk. 4 TB Harddisk (evig pladsmangel)
Smartwii trådløs deling af betalingskort til de 6 tunere CAM i tunerne, Conax, Canal Digital, ca. 85 kanaler, heraf 16 20 i HD
DVBViewer Recording Service, bliver betjent via Webbrowsere fra klienterne

Serveren bliver primært betjent med Windows Fjernskrivebord fra klienterne

Kører 24/7

[2012-11-05] Købt en Ipad med hele svineriet (64 gb. wifi og G4), da det er den eneste mulighed for at få IHC styringen på en tablet. Har ikke brugt så meget tid på det endnu. Men appen er købt for den horrible sum af 299 kroner. Svineri, når man tænker på at man har brugt over 100.000 på installationen af LK IHC


[2011-10-18] Tilføjet en Zolid Dobelt harddisk dockingstation - med USB 3.0. (Fra Aldi, 249 kr.) I den kan jeg nu placere 2 SATA diske. Det bruger jeg til at "tømme" de diske i kabinettet for optagelser jeg gerne vil gemme til senere. Har så købt 3 stk. 3 TB diske. Så nu er problemet med plads endeligt løst

[2012-05-14] Update: Fik det aldrig til at virke med de der Zolid docking stationer. Kunne hver anden gang ikke finde ud af at disken var partitioneret og formateret. Sandsynligvis fordi de er større end 2 tb.

[2013-01-25] Har nu sat en harddisk docking station med eSATA, det ser ud til at fungere bedre

 

Klient 1 (kontor):
Antec Sonata Proto kabinet
Gigabyte GA-H67A-UD3H Motherboard

Intel Core i5 CPU

4 Gb Ram

ATI Radeon HD 3600 Gfx

Intel Onboard GFX

3 stk. 23" skærme, den primære er med MultiTouch

Logitech Z10 speakers

[2011-10-18] Tilføjet en Zolid Dobelt harddisk dockingstation - med USB 3.0. (Fra Aldi, 249 kr.). Er der optagelser fra Serveren jeg gerne vil redigere, så plasker jeg bare en, eller 2, af diskene fra serveren her i

[2012-05-14] Update: sammen problem som i server, se ovenfor 

 

Klient 2 (Stue)
Antec ISK 300-65 kabinet bygget ind i et TV møbel
Zotac ION Motherboard

GFX er forbundet med HDMI til

Denon Reciever

Som er forbundet med HDMI til

Samsung 46" LED

Betjenes med MCE remote

Har DiNovo Bluetooth keyboard/Mus. Er ved at indføre Chill KB-1BT mini keyboard/mus


 

Klient 3 (Køkken/Allrum)
[2014-07-13] Udskiftede for et par måneder siden den gamle Denon med en ny Denon AVR-X500, primært for at få HDMI mellem enhederne og recieveren 
En lille Zotach ION klipset bag på et kombineret TV/Monitor forbundet via DVI/Tosllink HDMI til Denon Reciever
Bruger TV når jeg bare lige skal se noget live, ellers benyttes klienten til at se TV/Optagelser

 

[27-12-11] Købt en Multirooms løsning høs Canal Digital. De leverer en Quad LNB, som erstatter min nuværende LNB. Der var samtdidig en reciever med, så nu kan vi se hurtig TV i køkkenet,  uden at starte PCen op

[2012-05-13] Update: Canal Digital boxen er noget L... Den fucker konstant favoritlisten up:-(

[2013-01-25] Update: Efter adskillige klager til Canal Digital, har de nu endelig opgivet det der med favoritlisten, og byttet min HD box med en Entertain Mini, men den er der et andet problem med. Af og til står den og hænger med et Canal Digital logo, og teksten: Please Wait, hvorefter den bare slukker. Fik den skiftet ud, men den gør det også. Afventer pt. en tredie box, med ny strømforsyning

[2013-05-10] Den tredje Entertain mini er installeret, og fungerer fint

Klient 4 (Konens Laptop)
Tilsluttet kablet. Hun ser TV fra serveren, fra sit kontor

Klient 5 (Min Laptop)
Benyttes primært på rejser. Planen er at den også skal kunne bruges til at streame fra serveren, når vi er ude og rejse. Så kan vi se alle de kanaler, vi kan se derhjemme, samt planlægge og se optagelser på serveren. Har endnu ikke fået åbnet i Routeren, samt øget min upload hastighed, men det ligger højt på listen, før sommerferien
Streamer herhjemme trådløst. Ikke så godt til HD

[2012-0513] Update: Købte en 17" Medion Laptop fra Aldi. Kører perfekt efter at jeg fik smidt Win 7/64 bit ud, og fået Win 7/32 bit ind. Nu fungerer streaming over af HD over WLAN langt bedre

Klient 6 (Sønnens Laptop)
En RollTalk laptop
Streamer trådløst. Ikke så godt til HD

Klient 7
[2014-07-13] Tilføjet en klient mere, til vores gæsteværelse. Det er en Medion Akoya Ultrabook med en Core i5. For første gang er det lykkedes at streame trådløst uden hak. Ved ikke hvorfor lige den her kan, og de andre klienter ikke kanConfused
Den er koblet til et Sony TV via HDMI
Viser TV via DVBViewer

Billeder:
Den nye Win 8.1 Tablet

TV Møblel



Med indbygget HTPC


Køkken HTPC


Server:


Server med 5 diske




Redigeret af MCenterFreak - 07-April-2015 kl. 18:01
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 14:54
Der er stil over det der hjemmebyggede tvbord, men kan udstyret virkelig komme af med varmen?

Ser du egentlig live tv gennem dvbviewer eller holder du dig til det serveren har optaget?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Der er stil over det der hjemmebyggede tvbord, men kan udstyret virkelig komme af med varmen?
Varmen fra Recieveren forsvinder "op" i bordet. Det er et Ikea bord, og de er lavet af nogle lamelplader. Har så fræset nogle riller op i overpladen:

Varmen fra HTPCen bliver blæst ud bag til. Det har fungeret klippestabilt, siden det blev installeret før sidste sommer
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ser du egentlig live tv gennem dvbviewer eller holder du dig til det serveren har optaget?
Der er ingen tunere i nogen af klienterne, så ja lidt livetv med DVBViewer bliver det til, men jeg benytter mig mest af at optage det jeg gerne vil se, og så se det (med DVBViewer) når jeg har lyst. Nyhederne & TV avisen ses i køkkenet, Live på det kombinerede TV/Monitor, som har sin egen antenneledning. Fra næste år er det nok slut, da jeg derfra kun kan se TV2 fra min parabol (gider ikke Boxer)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 19:05
Findes der en grænseflade til IHC så du kan lave scenarier (indgange/udgange/udtrækning af data) ved opstart af tv/filmkigning via rs232 eller ethernet ?
BS
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 19:48
Som standard er der ingen dokumenterede grænseflader til controlleren, bortset fra det medfølgende Visual programmerings sprog. Her kan man definere ALT, inklusive scenarier.  Man kan så enten ved tryk på en kontakt eller en knap på IHC fjernbetjeningen femkalde de scenarier man ønsker. Der er dog nogen Freaks der roder med noget programmerings interface, hvor de sniffer på Ethernet og RS285 grænsefladen. Det kan følges på www.ihc-user.dk
Derudover er der SceneView hvor man kan lægge tegninger ind af sit hjem, og placere lys og kontakter man kan klikke på, via en web browser
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 21:25
Jeg mente nok det var sådan. Jeg har selv overvejet IHC - Smarthouse - ZenseHome men regner med at KNX bliver valgt hvis der kommer en fornuftig grænseflade. Spørgsmålet er om IHC ikke udgår (udviklingen stopper) efter Schneider har overtaget LK.
 
BS
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg mente nok det var sådan. Jeg har selv overvejet IHC - Smarthouse - ZenseHome men regner med at KNX bliver valgt hvis der kommer en fornuftig grænseflade. Spørgsmålet er om IHC ikke udgår (udviklingen stopper) efter Schneider har overtaget LK.
 
BS
Det tror jeg nu ikke
Det at Schneider har overtaget LK er jo lang tid siden, og der er kommet adskillige nye ting ting til IHC siden. Så IHC er efter min overbevisning ikke ved at "udgå" Det svarer lidt til at påstå at Fuga kontakter ikke længere kan købes, hvilket ville udløse kaos på det danske marked
LK / Schneider har, næsten, monopol i Danmark, så de laver ikke revolutioner, tro mig!
Men KNX er da også en fin ting, som LK også er en stor tilhænger af. Men efter min mening er KNX mest til industirel/firma brug
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 15:44
2011-10-18 Tilføjet en Zolid Dobelt harddisk dockingstation - med USB 3.0. (Fra Aldi, 249 kr.) I den kan jeg nu placere 2 SATA diske. Det bruger jeg til at "tømme" de diske i kabinettet for optagelser jeg gerne vil gemme til senere. Har så købt 3 stk. 3 TB diske. Så nu er problemet med plads endeligt løst
2012-05-14 Update: Fik det aldrig til at virke med de der Zolid docking stationer. Kunne hver anden gang ikke finde ud af at disken var partitioneret og formateret. Sandsynligvis fordi de er større end 2 tb.
 

Hej

hvad så? fik du pengene tilbage, de plejer jo at være ret flinke i Aldi med den slags.
Jeg sidder nemlig og kæmper med præcist det samme problem, men her kan windows overhovedet ikke finde ud af hvad det er for et "device", uanset hvilken størrelse harddisk jeg sætter i. ( har prøvet 1x 500Gb, 2x1Tb 2x2Tb samt med to ny-indkøbte 3Tb diske)
Alle lamper lyser som de skal, og fik derfor byttet dimsen i Aldi i går (lørdag) efter en snak med Unisupport, men...- og sidder så og afventer hvad de vil sige til det i morgen når de forhåbentligt svarer.
Har du købt noget andet i stedet der virker?
Jeg har flere gange overvejet nas-server, men det er blevet ved tanken, og en eller to af de her USB-docking stationer kunne jo løse en del plads problemer :)

Jeg skal lige sige at min er tilsluttet til en USB 2.0 port, men da USB skulle være bagud kompatibel, så kan det jo ikke være det der er problemet eller hva'?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

 
hvad så? fik du pengene tilbage, de plejer jo at være ret flinke i Aldi med den slags.
Fik aldrig taget mig sammen til at lede kvitteringen frem. Normalt scanner jeg alle kvitteringer, men den her er smuttet
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Har du købt noget andet i stedet der virker?
Jeg har flere gange overvejet nas-server, men det er blevet ved tanken, og en eller to af de her USB-docking stationer kunne jo løse en del plads problemer :)
Købte en dobelt Sandberg HDU Dock. Det spiller bare
Ville så placere 2 styk 3 tb i kabinettet, men så fik jeg et andet problem: Den interne SATA kan ikke fatte 3 tb diske, så de bliver kun vist som 760 Gb. Måtte så købe en PCI to port SATA kontroller til den sidste ledige slot på Motherboardet
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg skal lige sige at min er tilsluttet til en USB 2.0 port, men da USB skulle være bagud kompatibel, så kan det jo ikke være det der er problemet eller hva'?
USB 2.0 til 3 Tb diske er nogo, hvis du påtænker at kopiere en fyldt disk, vil det tage flere dage
Hvis du har plads, så vil jeg anbefale at gøre som jeg, investere i et billigt USB 3.0 kort.


Redigeret af MCenterFreak - 23-September-2012 kl. 16:48
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 16:56
[/QUOTE]
USB 2.0 til 3 Tb diske er nogo, hvis du påtænker at kopiere en fyldt disk, vil det tage flere dage
Hvis du har plads, så vil jeg anbefale at gøre som jeg, investere i et billigt USB 3.0 kort.
[/QUOTE]

hmm ja.. problemet er bare at der ikke er flere ledige slots på bundkortet, men det er jo så en god undskyldning der "tvinger" mig til at bygge endnu et mediacenter :) hehe
den der har flest mediacentre har vundet var det sådan? Big smile
Lige foreløbigt så har support et seriøst problem da de bad om at få at vide (på opfordring dra producenten) hvilke diske jeg havde prøvet med og jeg så sendte dem en liste på 6 stk i divergerende størrelser fra 500Gb til 3 Tb, sjovt nok har de så været 5 dage om at svare nu.

den med kvitteringerne kender jeg godt... det er bare ØV..
- og jo jeg er lige nu ved at kopiere 1 Tb fra en usb 2.0 disk til en anden 2.0 disk, ...gaaaaab...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 00:53
- og jo jeg er lige nu ved at kopiere 1 Tb fra en usb 2.0 disk til en anden 2.0 disk, ...gaaaaab...
Gætter på at den er færdig en gang i morgen
Så jeg anbefaler et nyt bundkort.
Som sagt: den der har det bedste grej ved udgangen af dette liv, er vinderen!!!
Har i dag satset alt på en Win 8 Pro DK installation på min notebook. Hold kæft det er fedt. Det spiller bare. Skal så bare lige komme mig over det forvirrende nye UI. Det virker jo nærmest som om jeg har fået ny Mobil, og det hænger jo ikke sammen med at jeg mest er til Android (Galaxy S3)
Så der skal trænes!!!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu