recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Mentor 2 forkert valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Mentor 2 forkert valg?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af atmorell atmorell skrev:

Steen: Jeg er blevet lidt lun på Dali.. vil gerne støtte Danmark i de her krisetider :) Mener du Dali Mentor 2 kompakt højtaler + sub er en dårlig kombination? Du skriver skrive Mentor 5, men jeg har jo Mentor 2 pt.. Ikon 7 er ude af mine overvejelser..
 
Hov, jeg mente Mentor 2 i første linie.. ak ja, det blev lidt sent i går. Beklager forvirringen. Det er nu rettet. (Jeg mente at Mentor 2 + sub er en dårlig løsning i forhold til Mentor 5).
 
Jeg synes der kan være stor forskel på hvordan højttalere lyder i butikken og hjemme hos en selv, men hvis du har problemer med støj til underboen, så er Mentor 2 et fint valg. Både Mentor 2, 5 og Ikon 7 er såmen alle fine højttalere.
 
Jeg er pt. selv på udkig efter højttalere, og det er virkelig en jungle. Pris/tests/str./plads/rum/eksisterende anlæg osv.
Derhjemme har jeg har hørt Mentor 2 + sub, B&W 685 + sub, Ikon 2 og Ikon 6. Nu har tingene i mellemtiden ændret sig, så pladsen omkring højttalerne har ændret sig pga. et nyt tv-bord. Så nu vil jeg prøve Ikon 5 i stedet for pga. størrelsen og prisen.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 20:24

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Så nu vil jeg prøve Ikon 5 i stedet for pga. størrelsen og prisen.
 

Hvis du vil have kompakte gulvhøjttalere, så skal du altså også prøve Focal Chorus 714 V: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_102&products_id=233

Dali Ikon er nogle fine højttalere, helt klart. Men jeg synes, Focal giver langt mere spændende lyd til pengene.



Redigeret af dysterland - 22-Juni-2011 kl. 20:24
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 14:36
hvis man vil have go-daw bass kunne man jo evt spørge fra starten om man kan låne, leje
eller købe med fuld returret en 12" concept bass den er fanme fed !
nå ja, jeg har solgt min da jeg fik noget bedre..
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af dysterland dysterland skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Så nu vil jeg prøve Ikon 5 i stedet for pga. størrelsen og prisen.
 

Hvis du vil have kompakte gulvhøjttalere, så skal du altså også prøve Focal Chorus 714 V: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_102&products_id=233

Dali Ikon er nogle fine højttalere, helt klart. Men jeg synes, Focal giver langt mere spændende lyd til pengene.

 
Jeg kender kun Focal fra bilstereo, som jeg havde for en del år siden.
Men det kunne være at jeg skulle trille til deres showroom i Esbjerg og lytte på dem.
 
Kender du forøvrigt Mirage højttalere? Specielt den model der hedder OS3-FS:
De har en spændende omnipolar opbygning, og lyder ved første "ørekast" glimrende. Prisen er omkring 3600 kr./stk.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu