recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

 
Hvori ligger forskellen?

Jeg tror det var en joke omkring at "anmelde" som i "politianmelde"...
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

 
Hvori ligger forskellen?

Jeg tror det var en joke omkring at "anmelde" som i "politianmelde"...
 
Ja, det var et forsøg på en joke.
 
/Thomas
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

 
Hvori ligger forskellen?

Jeg tror det var en joke omkring at "anmelde" som i "politianmelde"...
 
Ja, det var et forsøg på en joke.
 
/Thomas
 
Ok, så er et bare mig der er langsom.... (skal ha' noget mere kaffe...).
 
(Jeg er ikke tilhænger af overforbrug af smiley'er, men hvis en joke "krydres" med en Wink så kan selv de langsomme - som mig - fange den Smile)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Så kan man selvfølgelig godt sige at folk jo bare kan tage hvad de kan få, og at alternativet er "ingenting", men det synes JEG bare er en slap holdning. Det synes Lars og Hother ikke - fair nok, så må vi bare være uenige - jeg siger bare min mening, og så kan de jo tage det til sig eller lade være. Jeg tvinger ikke nogen til at gøre som jeg siger, men derfor vil jeg da have lov til at sige hvad jeg mener alligevel.
Nu glemmer du jo hvad jeg har til rådighed af AV-udstyr, mit eget. Jeg har vist aldrig oplevet, at den butik hvor du er ansat, har tilbudt mig at udlåne noget som helst.
 
Jeg har bestemt ikke på noget tidspunkt udarbejdet en anmeldelse udfra en slap holdning. Jeg har udarbejdet mine anmeldelser seriøst ud fra det jeg nu havde til rådighed, været rundt om så meget som min tid, og den tid jeg havde udstyret i udlån, gav mig mulighed for.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 11:43
Efter at ha' læst de seneste indlæg, vil jeg hermed opfordre Otto til at skrive en anmeldelse, så vi helt eksakt kan se hvordan han mener en sådan skal skrues sammen.
 
Så kan brugerne herinde jo se hvad de foretrækker Wink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter at ha' læst de seneste indlæg, vil jeg hermed opfordre Otto til at skrive en anmeldelse, så vi helt eksakt kan se hvordan han mener en sådan skal skrues sammen.


Skal jeg så også bede Hother om at producere en blu-ray afspiller, før han må skrive om hvordan han mener en sådan skal skrues sammen?

Jeg kan i sagens natur ikke skrive en anmeldelse, i og med at jeg er forhandler.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter at ha' læst de seneste indlæg, vil jeg hermed opfordre Otto til at skrive en anmeldelse, så vi helt eksakt kan se hvordan han mener en sådan skal skrues sammen.


Skal jeg så også bede Hother om at producere en blu-ray afspiller, før han må skrive om hvordan han mener en sådan skal skrues sammen?

Jeg kan i sagens natur ikke skrive en anmeldelse, i og med at jeg er forhandler.
Ha ha ha, ja det kunne være en ny udfordring LOL
 
Ok! Det tænkte jeg ikke lige på...
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter at ha' læst de seneste indlæg, vil jeg hermed opfordre Otto til at skrive en anmeldelse, så vi helt eksakt kan se hvordan han mener en sådan skal skrues sammen.
 
Så kan brugerne herinde jo se hvad de foretrækker Wink
 
Det var dog et fjollet forslag. Hvorfor må man ikke kritisere konkrete punkter i en anmeldelse?
 
Jeg ville i øvrigt foretrække, at Recordere ikke kalder det en anmeldelse, når glade amatører (absolut positivt ment) formidler deres oplevelser med et produkt. Jeg læser gerne disse artikler, men det er ikke, hvad jeg forstår ved en anmeldelse. Og jeg tror også, at tonen i den efterfølgende debat ville blive en anden, hvis man kaldte det noget andet end "Anmeldelse".
 
/Thomas


Redigeret af meltofte - 08-Juli-2011 kl. 13:30
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:


 
Jeg ville i øvrigt foretrække, at Recordere ikke kalder det en anmeldelse, når glade amatører (absolut positivt ment) formidler deres oplevelser med et produkt. Jeg læser gerne disse artikler, men det er ikke, hvad jeg forstår ved en anmeldelse. Og jeg tror også, at tonen i den efterfølgende debat ville blive en anden, hvis man kaldte det noget andet end "Andmeldelse".
 
/Thomas


My point exactly.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter at ha' læst de seneste indlæg, vil jeg hermed opfordre Otto til at skrive en anmeldelse, så vi helt eksakt kan se hvordan han mener en sådan skal skrues sammen.


Skal jeg så også bede Hother om at producere en blu-ray afspiller, før han må skrive om hvordan han mener en sådan skal skrues sammen?

Jeg kan i sagens natur ikke skrive en anmeldelse, i og med at jeg er forhandler.
Altså, det betyder, at en anmelder af en retaurant skal være uddannet kok og restaurantchef?Confused
 
Nu ved jeg stort set godt hvorledes en BD-afspiller er skruet sammen, ligesom jeg også godt ved hvorledes en flyvekontrolsystem teknisk er skruet sammen.
 
Nå, men lad nu det ligge, vi når ikke så meget længereSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Så kan man selvfølgelig godt sige at folk jo bare kan tage hvad de kan få, og at alternativet er "ingenting", men det synes JEG bare er en slap holdning. Det synes Lars og Hother ikke - fair nok, så må vi bare være uenige - jeg siger bare min mening, og så kan de jo tage det til sig eller lade være. Jeg tvinger ikke nogen til at gøre som jeg siger, men derfor vil jeg da have lov til at sige hvad jeg mener alligevel.
Nu glemmer du jo hvad jeg har til rådighed af AV-udstyr, mit eget. Jeg har vist aldrig oplevet, at den butik hvor du er ansat, har tilbudt mig at udlåne noget som helst.


For det første: Vi har faktisk tilbudt Lars ting til anmeldelse, men der blev takket nej. Og jeg mindes ikke at du har spurgt efter noget, og fået nej herfra. Tværtimod er vi normalt ret large i dén retning (udover at folk vi ikke kender naturligvis skal lægge et depositum). Jeg har mange gange netop opfordret folk til at komme og låne vores grej, uanset om de har tænkt sig at skrive anmeldelse af det eller ej. Så jeg mener bestemt ikke at jeg/vi er "tight" i dén henseende.

For det andet: Hvad mener du med at jeg "glemmer" hvilket udstyr du har? Hvad har dét med noget som helst af dét jeg har skrevet at gøre?
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har bestemt ikke på noget tidspunkt udarbejdet en anmeldelse udfra en slap holdning. Jeg har udarbejdet mine anmeldelser seriøst ud fra det jeg nu havde til rådighed, været rundt om så meget som min tid, og den tid jeg havde udstyret i udlån, gav mig mulighed for.


Forstå mig ret, John, jeg er fuldstændigt overbevist om at du gør dit bedste. Mere forlanger jeg ikke. Men jeg stiller mig GENERELT kritisk over for dét niveau fagpressen har, både her og i udlandet. Det er ikke personligt møntet på nogen bestemt, jeg er bare frustreret over at der er en mangel på en professionel fagpresse. Det JEG så havde håbet på, var at Recordere.dk havde en ambition om at levere, om ikke en professionel fagpresse, så i hvert fald et alternativ til det. Lidt ala dét arbejde der bliver gjort på Flatpanels, hvor Rasmus også skriver amatør-anmeldelser - men ikke desto mindre anmeldelser der finder vej til de store aviser, fordi de har en vis kvalitet. Dén ambition har Recordere.dk så ikke - og dét i sig selv kan jeg jo ikke kritisere nogen for, det er jeres valg.

Så derfor, John: Du bad selv om en uddybning af hvad der er galt med din anmeldelse. Som sagt, der er ikke noget galt med den, under de forudsætninger som jeg først nu for alvor har indset, nemlig at Recordere.dk IKKE ønsker at være dét lokomotiv for AV branchen, som Flatpanels forsøger at være for fladskærms-branchen. Det synes jeg er ÆRGELIGT, men I bestemmer jo selv over jeres tid. Dét jeg bare har ekstremt svært ved at forstå, er at når det nu ER sådan, hvorfor skal det så styltes op som værende noget andet? Hvorfor eksisterer begrebet "anmeldelse" så overhovedet på Recordere? Det er jo helt åbenbart at det ikke kun er mig der automatisk stiller andre forventninger, når det er en "anmeldelse" (på landets største AV-hjemmeside, vil jeg gerne indskyde), end når det er en brugeroplevelse i forummet.

Hvis du ikke kan håndtere dé forventninger der stilles når dine bruger oplevelser bliver kaldt for en "anmeldelse", så LAD VÆRE med at kalde dem en anmeldelse. Sværere er det vel ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter at ha' læst de seneste indlæg, vil jeg hermed opfordre Otto til at skrive en anmeldelse, så vi helt eksakt kan se hvordan han mener en sådan skal skrues sammen.
 
Så kan brugerne herinde jo se hvad de foretrækker Wink
 
Det var dog et fjollet forslag. Hvorfor må man ikke kritisere konkrete punkter i en anmeldelse?
Nej det var ment som et konstruktivt forslag. Det har jeg heller ikke sagt man ikke må.
 
Jeg ville i øvrigt foretrække, at Recordere ikke kalder det en anmeldelse, når glade amatører (absolut positivt ment) formidler deres oplevelser med et produkt. Jeg læser gerne disse artikler, men det er ikke, hvad jeg forstår ved en anmeldelse. Og jeg tror også, at tonen i den efterfølgende debat ville blive en anden, hvis man kaldte det noget andet end "Andmeldelse".
Er det bevidst du anvender and i anmeldelse? Jeg ved tilfældigvis at anmelderen har brugt rigtig meget tid på at udarbejde anmeldelsen, og ikke bare er en "oplevelses beskrivelse"
 
/Thomas
Kampus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu