recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Ja HAR! HAR! Hother er min gode ven, det lægger jeg ikke skjul på. Men i det her tilfælde synes jeg han bliver kritiseret for meget. Og når jeg så tilligemed konstaterer at han også opgiver at være anmelder for recordere.dk på grund af den hårde kritik. Ja så farer jeg sq i blækhuset. Ville du ikke selv gøre det for en god ven, HVAD!

Redigeret af Kampus - 08-Juli-2011 kl. 13:42
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Meget simpelt Otto, du er professionel på dit område, og jeg på mit - men jeg er vel superbruger på dit område, og det er du ikke på mit. Begyndte jeg at komme med en længere udredning omkring fordelene på en toroidal transformer, og sammenhængen med hvorledes de 2 Sabre Dacs i øvrigt er bundet op i den omtalte afspillers lydsetup, jeg ved jeg at en ret stor del af læserne springer henover det skrevne. Og så har jeg såmænd tiltro nok til recordere.dks bruger til at tro, at hvis de vil vide mere om de emner, så googler de disse emner.
 
Men i forhold til dig, så er jeg amatør - Du lever af din viden, som jeg lever af min - på hvert vores område.


Nu var det altså DIG der bad MIG om at uddybe min kritik. Og en del af min kritik er, at du BÅDE ønsker at føre dig frem som "superbruger", OG "undskylde" mangler i din anmeldelse med at du er amatør. Så må du sgu bestemme dig. Vil du være ekspert eller ej?

Jeg har IKKE stillet krav om at du skriver en teknisk anmeldelse, eller i det hele taget en anmeldelse som JEG gerne vil have den. Det KAN du ikke, og det ved jeg godt, og det SKAL du ikke, for som du siger, så står folk af. Men helt ærligt - og nu bad du mig om min  mening, og så får du den - så synes jeg HELLER ikke anmeldelsen er særligt velskrevet eller letlæselig hvis man er almindelig bruger.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er vi så ikke helt enige.


Og det er fint.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Jeg tror de fleste af os, som har besøgt dette forum igennem flere år, godt kender til Hothers begrænsninger mht. AV-udstyr. Ved man det, så kan "Hothers oplevelser" med de forskellige produkter godt være spændende læsning. For nye brugere af Recordere, kan "Hothers oplevelser" med et produkt, sagtens forveksles med en profesionel anmeldelse, og det er vel et problem for Recordere?
Jeg vil så lige så lige bemærke, at jeg på ingen måde føler mig på glatis - men forklare hvorfor at jeg har anmeldt som jeg har gjort.
 
Pænt at Kampus at komme til undsætning, men jeg havde såmænd nok klaret mig alligevel.
 
Og så til problemet med det proffesionelle for recodere.dk´s anmeldelser. Jeg har ikke så sjældent lavet anmeldelser af helt nye ting, som andre professionelle ikke har nået at anmelde, og her ligger min anmeldelse meget tæt på, hvad de professionelle kommer frem tilSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Meget simpelt Otto, du er professionel på dit område, og jeg på mit - men jeg er vel superbruger på dit område, og det er du ikke på mit. Begyndte jeg at komme med en længere udredning omkring fordelene på en toroidal transformer, og sammenhængen med hvorledes de 2 Sabre Dacs i øvrigt er bundet op i den omtalte afspillers lydsetup, jeg ved jeg at en ret stor del af læserne springer henover det skrevne. Og så har jeg såmænd tiltro nok til recordere.dks bruger til at tro, at hvis de vil vide mere om de emner, så googler de disse emner.
 
Men i forhold til dig, så er jeg amatør - Du lever af din viden, som jeg lever af min - på hvert vores område.


Nu var det altså DIG der bad MIG om at uddybe min kritik. Og en del af min kritik er, at du BÅDE ønsker at føre dig frem som "superbruger", OG "undskylde" mangler i din anmeldelse med at du er amatør. Så må du sgu bestemme dig. Vil du være ekspert eller ej?

Jeg har IKKE stillet krav om at du skriver en teknisk anmeldelse, eller i det hele taget en anmeldelse som JEG gerne vil have den. Det KAN du ikke, og det ved jeg godt, og det SKAL du ikke, for som du siger, så står folk af. Men helt ærligt - og nu bad du mig om min  mening, og så får du den - så synes jeg HELLER ikke anmeldelsen er særligt velskrevet eller letlæselig hvis man er almindelig bruger.
Nja altså, det jeg vel egentlig savner er din begrundelse hvorfor at det jeg skriver om det analoge er noget vrøvl. Og det var egentlig årsagen til, at jeg skrev mit indlæg i nat.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:53
John: Kender du forskellen på en meget lille kæmpe, og en meget stor dværg? Humlen er, at når I ophøjer noget til at være en anmeldelse, så vil folk helt naturligt sammenholde resultatet med andre anmeldelser og hvad de får ud af dem. Så er det altså noget ømskindet at blive pigesur når folk gør lige præcist dét. Hvis man nu "markedsførte" det som dét det er, og som I bliver ved med at sige at det er, nemlig en brugerbeskrivelse, så TROR jeg at folks forventninger og dermed kritik ville være anderledes. Dét I gør nu, er at presse forventningerne op, for derefter at pive over at folks forventninger er for høje. Du vælger selv at skabe "hype" om dine anmeldelser ved at omtale dem i forummet lang tid i forvejen, og ikke mindst ved at hævde din "superbruger-status". Så må du da også tage det som en mand at folk rent faktisk forventer lidt mere end dén almindelige ævle-bævle som man i forvejen har forummet til.
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Ja HAR! HAR! Hother er min gode ven, det lægger jeg ikke skjul på. Men i det her tilfælde synes jeg han bliver kritiseret for meget. Og når jeg så tilligemed konstaterer at han også opgiver at være anmelder for recordere.dk på grund af den hårde kritik. Ja så farer jeg sq i blækhuset. Ville du ikke selv gøre det for en god ven, HVAD!
 
Jo ligesom dig, vil jeg også gøre alt for en god ven!
 
Beslutningen om at ophøre som anmelder, er Hothers egen. Alle anmeldere får kritik indenfor alle mulige genre, det være mad-, bil-, teater- og HIFI anmeldere osv. Det er vel en del af "showet". Det ville være mærkelig hvis alle var enige, og ligeså mærkeligt hvis man ikke turde kritisere anmeldere. Jeg synes en del af den kritik der har været her, har været konstruktiv kritik, og bør alle anmeldere vel være glade for at få.

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nja altså, det jeg vel egentlig savner er din begrundelse hvorfor at det jeg skriver om det analoge er noget vrøvl. Og det var egentlig årsagen til, at jeg skrev mit indlæg i nat.


Nåh... Ja dét fremstod jo så ikke helt klart... Men har vi ikke vendt dét?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nja altså, det jeg vel egentlig savner er din begrundelse hvorfor at det jeg skriver om det analoge er noget vrøvl. Og det var egentlig årsagen til, at jeg skrev mit indlæg i nat.


Nåh... Ja dét fremstod jo så ikke helt klart... Men har vi ikke vendt dét?
Nej ikke rigtigt. For det jeg mener er jo, at når jeg smider et medie i f.eks. en Oppo, så kommer det  under alle omstændigheder ud digitalt. Det digitale signal kan så ledes til en DAC, som omformer dette en et "Analogt signal", velvidende, at der undervejs til højtalerne udsættes for andre digitale påvirkninger (afhængig af tilsluttet udstyr), men er vel her det nærmeste man kan komme et analogt signal. Jeg er da godt klar over, at kunne jeg tilslutte en pladespiller til Oppo´en, kører signalet i gennem en rørforstærker, så havde sagen været en lidt anden. Men Oppo´ens anvendelsesområde er jo typisk via en gængs digital receiver - dog med analoge tilslutningsmuligheder.   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

John: Kender du forskellen på en meget lille kæmpe, og en meget stor dværg? Humlen er, at når I ophøjer noget til at være en anmeldelse, så vil folk helt naturligt sammenholde resultatet med andre anmeldelser og hvad de får ud af dem. Så er det altså noget ømskindet at blive pigesur når folk gør lige præcist dét. Hvis man nu "markedsførte" det som dét det er, og som I bliver ved med at sige at det er, nemlig en brugerbeskrivelse, så TROR jeg at folks forventninger og dermed kritik ville være anderledes. Dét I gør nu, er at presse forventningerne op, for derefter at pive over at folks forventninger er for høje. Du vælger selv at skabe "hype" om dine anmeldelser ved at omtale dem i forummet lang tid i forvejen, og ikke mindst ved at hævde din "superbruger-status". Så må du da også tage det som en mand at folk rent faktisk forventer lidt mere end dén almindelige ævle-bævle som man i forvejen har forummet til.
Hæ, den sammenligning kan jeg godt forstå, men ikke helt den omkring definitionen på en anmeldelse. Hvis du ser bort fra en masse målinger, som jeg af sagens natur ikke kan foretage, sammenholder dette med, at jeg i princippet (har sikkert mindre tid - men pyt) gennemgår de samme øvelser som de professionele omkring produktets funktionalitet og umiddelbare præstationer, så er det for mig en anmeldelse - for jeg har ingen interesser i produktet, og forholder mig så objektivt jeg nu kan.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

 
Jo ligesom dig, vil jeg også gøre alt for en god ven!
 
Beslutningen om at ophøre som anmelder, er Hothers egen. Alle anmeldere får kritik indenfor alle mulige genre, det være mad-, bil-, teater- og HIFI anmeldere osv. Det er vel en del af "showet". Det ville være mærkelig hvis alle var enige, og ligeså mærkeligt hvis man ikke turde kritisere anmeldere. Jeg synes en del af den kritik der har været her, har været konstruktiv kritik, og bør alle anmeldere vel være glade for at få.
Jep, beslutningen er min egen, ingen tvivl om den sag. Og en del af kritikken har såmænd været konstruktiv. Det som jeg bare føler er, at det som flere glemmer er mine "Arbejdsbetingelser". Man forventer det samme af mig, som en anmelder der lever af disse - den kan jeg ikke lige stikke - selvom min konklusion, af det anmeldte ofte matcher de professionelles - også på ikke af andre - tidligere anmeldt AV-udstyr  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:20
Jeg syntes at Otto og Hother stopper deres leg med ord, hvor de hele tiden misforstårhinanden og i steder ringer til hinanden og eller mødes så de kan få talt ud, som jeg ser det, ofte små misforståelser rette. 

som jeg forstår det, er det jo kun en lille del af anmeldelsen, hvor der måske er fejl , og så er der nogen der gerne vil have mere, jeg ser intet der kan begrunde af denne anmeldelse er løbet så meget af sporet, som en telefon op ringning eller pm kunde klare.

Hother kom du nu bare med flere bruger anmeldelser, som jeg ofte læser med stor interesse
Smile
mvh 
jan b 
Mvh Jan B
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu