recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Ja HAR! HAR! Hother er min gode ven, det lægger jeg ikke skjul på. Men i det her tilfælde synes jeg han bliver kritiseret for meget. Og når jeg så tilligemed konstaterer at han også opgiver at være anmelder for recordere.dk på grund af den hårde kritik. Ja så farer jeg sq i blækhuset. Ville du ikke selv gøre det for en god ven, HVAD!
 
Jo ligesom dig, vil jeg også gøre alt for en god ven!
 
Beslutningen om at ophøre som anmelder, er Hothers egen. Alle anmeldere får kritik indenfor alle mulige genre, det være mad-, bil-, teater- og HIFI anmeldere osv. Det er vel en del af "showet". Det ville være mærkelig hvis alle var enige, og ligeså mærkeligt hvis man ikke turde kritisere anmeldere. Jeg synes en del af den kritik der har været her, har været konstruktiv kritik, og bør alle anmeldere vel være glade for at få.
Jo men hvad er alternativet? Der er INGEN der kan/vil/gider/tør tage tråden op efter Hother (streg selv ud) Og derfor INGEN anmeldelser på recordere. Om det så er en anmeldelse, en bruger-anmeldelse, en oplevelses-anmeldelse, eller en super-duper-bruger-anmeldelse, så er der INTET nu!
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Ja HAR! HAR! Hother er min gode ven, det lægger jeg ikke skjul på. Men i det her tilfælde synes jeg han bliver kritiseret for meget. Og når jeg så tilligemed konstaterer at han også opgiver at være anmelder for recordere.dk på grund af den hårde kritik. Ja så farer jeg sq i blækhuset. Ville du ikke selv gøre det for en god ven, HVAD!
 
   Hvordan kan man være ven med en man aldrig set eller mødt.Hother har jo selv sagt i en anden tråd (kan ikke huske hvilken) at han aldrig har mødt dig og derfor ikke kender dig.!
   carsten
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo men hvad er alternativet? Der er INGEN der kan/vil/gider/tør tage tråden op efter Hother (streg selv ud) Og derfor INGEN anmeldelser på recordere. Om det så er en anmeldelse, en bruger-anmeldelse, en oplevelses-anmeldelse, eller en super-duper-bruger-anmeldelse, så er der INTET nu!


Åh nej ja det kan jeg da godt se nej hvor er det frygteligt for de stakkels brugere nu er de efterladt med et fuldstændigt tomrum uden Hother's anmeldelser hjælp hjælp nu er der slet ingen der kan finde ud af noget Dead

Hvad er det lige dét her forum er til? Er det ikke beregnet til at folk kan udveksle erfaringer? SKAL de erfaringer komme fra Hother, og SKAL de komme i form af en "anmeldelse", for at folk kan få hjælp til hvad de skal købe? Har Hother tænkt sig at stoppe med at skrive om sine erfaringer i forummet? Næppe. "Intet", det synes jeg godt nok er at stramme den.

Helt præcist hvad er det du/I mener folk var gået glip af, hvis Hother havde startet en tråd i forummet og beskrevet sine oplevelser med det pågældende produkt, i stedet for at lave en "anmeldelse"? Om noget, så synes jeg det er et PROBLEM at én persons brugeroplevelser skal fremhæves som mere værd end andre personers brugeroplevelser. Resultatet er jo at folk sidder og venter på hans erfaringer, i stedet for at skrive om sine egne. Om noget, så mener jeg at det er en FORDEL hvis den enkelte bruger "tvinges" til at byde ind med lidt mere - også uden at det behøver ophøjes til en anmeldelse på forsiden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Dét er jeg ganske enkelt ikke enig i - ikke for mit vedkommende i hvert fald. For det første, som sagt, så insisterer du selv på at kalde det en anmeldelse og på at du er så og så kompetent. For det andet, så er en del af kritikken at det ganske enkelt ikke er særligt velskrevet. Jeg undrer mig for eksempel rimeligt meget over at der er væsentligt flere stavefejl i anmeldelsen, end der typisk er i dine forum-indlæg. Dérfor fremstår det for mig som værende "sjusk", for jeg ved godt at du godt KAN stave. Det var noget andet hvis en person der generelt havde svært ved at stave, havde kæmpet sig til at lave en forståelig tekst, men dét du fremlægger bærer ganske enkelt ikke præg af at du selv har læst det igennem før du har uploadet det. Og så kan det godt være at du rent faktisk HAR brugt en masse tid og energi på det, og dét har jeg respekt for. Men det FREMSTÅR ikke sådan. Og jeg kritiserer ikke din arbejdsindsats, jeg kritiserer resultatet.

Lad os antage at du skulle anmelde et produkt, og det viste sig at være fuld af software-bugs. Du kontakter så producenten, som forsvarer sig med at de skam HAR brugt så og så mange timer på at teste, fejlsøge og forbedre, så de mener de har gjort hvad de kunne. Ville du acceptere dette og sige "godt arbejde", eller ville du rakke dem ned for at være ude af stand til at levere et færdigt produkt? Jeg forholder mig ikke til hvor meget arbejde du har lagt i det, jeg forholder mig til hvor meget arbejde det ser UD til at du har lagt i det. Og helt ærligt, så ligner det en anmeldelse der er lavet på en eftermiddag, EFTER silden og snapsen.

Og husk nu at det bare er én ting, det er ikke fordi jeg lægger et par stavefejl til grund for hele min kritik. Men jeg må nu engang argumentere for en ting ad gangen.


Jo for søren, den (anmeldelsen), har været læst i gennem flere gange, havde endda sendt rettelser til Lars når jeg fandt fejl. Som du ved, når man læser noget man selv har skrevet, så ved man HVAD der skal stå, og ser ikke nødvendigvis fejlene. Men indrømmet, jeg havde en uge til at lave anmeldelsen. Ingen undskyldning  - men facts. Og hvis du spørger min søde frue, så brugte jeg alle mine aftener på anmeldelsen - og desværre ingen sild og snaps - du har stadig dette til gode.
 
Og nu, vil i det mindste jeg lade emnet ligge. Jeg har fået nogle tilbagemeldinger som jeg nu bedre kan "Hanke" op i. Indrømmet, det var for min egen forståelses skyld, at jeg tog emnet op igen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Ja HAR! HAR! Hother er min gode ven, det lægger jeg ikke skjul på. Men i det her tilfælde synes jeg han bliver kritiseret for meget. Og når jeg så tilligemed konstaterer at han også opgiver at være anmelder for recordere.dk på grund af den hårde kritik. Ja så farer jeg sq i blækhuset. Ville du ikke selv gøre det for en god ven, HVAD!
 
   Hvordan kan man være ven med en man aldrig set eller mødt.Hother har jo selv sagt i en anden tråd (kan ikke huske hvilken) at han aldrig har mødt dig og derfor ikke kender dig.!
   carsten
Nu er det jo sådan, at visse mennesker altid, kan få det forkerte ud af det rigtige. Aldrig har jeg vist "Mødt" nogen som dig, som virkelig kan få det forkerte resultat. Du går sådan mest rundt, og logre med halen. Ser du, for nu at skære det ud i Pap, jeg bor i Kastrup og Kampus i Vejle. Bevares, jeg kunne sagtens have kørt til Vejle eller omvendt - det er bare aldrig sket. Indrømmet, jeg kommunikere meget med Kampus på PM, vi udveksler meninger om dette og hint, jeg har sørme også hentet højtalere til Kampus, og videresendt disse, ligesom vi sørme også udveksler musik og film - ved postforsendelse. Og ih...du godeste, jeg har sørme også solgt noget af mit grej til Kampus. Hvis du kan få mere ud af den sag, så er jeg imponeret - men også ganske chockeretWink 

Redigeret af Hother - 08-Juli-2011 kl. 15:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo for søren, den (anmeldelsen), har været læst i gennem flere gange, havde endda sendt rettelser til Lars når jeg fandt fejl. Som du ved, når man læser noget man selv har skrevet, så ved man HVAD der skal stå, og ser ikke nødvendigvis fejlene. Men indrømmet, jeg havde en uge til at lave anmeldelsen. Ingen undskyldning  - men facts. Og hvis du spørger min søde frue, så brugte jeg alle mine aftener på anmeldelsen - og desværre ingen sild og snaps - du har stadig dette til gode.
 
Og nu, vil i det mindste jeg lade emnet ligge. Jeg har fået nogle tilbagemeldinger som jeg nu bedre kan "Hanke" op i. Indrømmet, det var for min egen forståelses skyld, at jeg tog emnet op igen.


Skal det tolkes sådan at du har forstået hvad Jonas og jeg mener? Jeg synes det er lidt træls at blive afkrævet uddybninger for din "forståelses skyld", og så vil du ikke melde ud om du har forstået budskabet.

Jeg forholder mig også bare til facts. Facts er at slutresultatet ikke har stået mål med indsatsen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo for søren, den (anmeldelsen), har været læst i gennem flere gange, havde endda sendt rettelser til Lars når jeg fandt fejl. Som du ved, når man læser noget man selv har skrevet, så ved man HVAD der skal stå, og ser ikke nødvendigvis fejlene. Men indrømmet, jeg havde en uge til at lave anmeldelsen. Ingen undskyldning  - men facts. Og hvis du spørger min søde frue, så brugte jeg alle mine aftener på anmeldelsen - og desværre ingen sild og snaps - du har stadig dette til gode.
 
Og nu, vil i det mindste jeg lade emnet ligge. Jeg har fået nogle tilbagemeldinger som jeg nu bedre kan "Hanke" op i. Indrømmet, det var for min egen forståelses skyld, at jeg tog emnet op igen.


Skal det tolkes sådan at du har forstået hvad Jonas og jeg mener? Jeg synes det er lidt træls at blive afkrævet uddybninger for din "forståelses skyld", og så vil du ikke melde ud om du har forstået budskabet.

Jeg forholder mig også bare til facts. Facts er at slutresultatet ikke har stået mål med indsatsen.
Jeg har sådan set ikke afkrævet dig noget som helst på områder som du ikke selv ville deltage i. Men indrømmet det hele pinte mig en anelse.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige en sidebemærkning: Det er altid sjovt at se, at når Hother kommer på glatis, så kommer Kampus altid til undsætning, og forsvarer ham med næb og klør LOL Denne gang er altså heller ingen undtagelse.
 
Ja HAR! HAR! Hother er min gode ven, det lægger jeg ikke skjul på. Men i det her tilfælde synes jeg han bliver kritiseret for meget. Og når jeg så tilligemed konstaterer at han også opgiver at være anmelder for recordere.dk på grund af den hårde kritik. Ja så farer jeg sq i blækhuset. Ville du ikke selv gøre det for en god ven, HVAD!
 
Jo ligesom dig, vil jeg også gøre alt for en god ven!
 
Beslutningen om at ophøre som anmelder, er Hothers egen. Alle anmeldere får kritik indenfor alle mulige genre, det være mad-, bil-, teater- og HIFI anmeldere osv. Det er vel en del af "showet". Det ville være mærkelig hvis alle var enige, og ligeså mærkeligt hvis man ikke turde kritisere anmeldere. Jeg synes en del af den kritik der har været her, har været konstruktiv kritik, og bør alle anmeldere vel være glade for at få.
Jo men hvad er alternativet? Der er INGEN der kan/vil/gider/tør tage tråden op efter Hother (streg selv ud) Og derfor INGEN anmeldelser på recordere. Om det så er en anmeldelse, en bruger-anmeldelse, en oplevelses-anmeldelse, eller en super-duper-bruger-anmeldelse, så er der INTET nu!
Jeg er helt enig med Kampus.
Jeg har iøvrigt aldrig set Hothers anmeldelser som en "rigtig" anmeldelse, men ganske enkelt hans oplevelse af et givent produkt. Jeg synes naturligvis, at hvis der er faktuelle fejl, at det er fint, at der er nogen der gør opmærksom på dette. Dog kan jeg undre mig over den aggressive tone i denne tråd.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo men hvad er alternativet? Der er INGEN der kan/vil/gider/tør tage tråden op efter Hother (streg selv ud) Og derfor INGEN anmeldelser på recordere. Om det så er en anmeldelse, en bruger-anmeldelse, en oplevelses-anmeldelse, eller en super-duper-bruger-anmeldelse, så er der INTET nu!


Åh nej ja det kan jeg da godt se nej hvor er det frygteligt for de stakkels brugere nu er de efterladt med et fuldstændigt tomrum uden Hother's anmeldelser hjælp hjælp nu er der slet ingen der kan finde ud af noget Dead Det var ikke det jeg mente

Hvad er det lige dét her forum er til? Er det ikke beregnet til at folk kan udveksle erfaringer? SKAL de erfaringer komme fra Hother, og SKAL de komme i form af en "anmeldelse", for at folk kan få hjælp til hvad de skal købe? Har Hother tænkt sig at stoppe med at skrive om sine erfaringer i forummet? Næppe. "Intet", det synes jeg godt nok er at stramme den. Med "intet", menes ingen anmeldelser/bruger-anmeldelser whatever

Helt præcist hvad er det du/I mener folk var gået glip af, hvis Hother havde startet en tråd i forummet og beskrevet sine oplevelser med det pågældende produkt, i stedet for at lave en "anmeldelse"? Om noget, så synes jeg det er et PROBLEM at én persons brugeroplevelser skal fremhæves som mere værd end andre personers brugeroplevelser. Resultatet er jo at folk sidder og venter på hans erfaringer, i stedet for at skrive om sine egne. Om noget, så mener jeg at det er en FORDEL hvis den enkelte bruger "tvinges" til at byde ind med lidt mere - også uden at det behøver ophøjes til en anmeldelse på forsiden. Det er en forkert udlægning af hvad jeg skriver. Men du udtrykker helt klart at Hothers arbejde ER VÆRDILØST!
Kampus
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=Kampus]
Helt præcist hvad er det du/I mener folk var gået glip af, hvis Hother havde startet en tråd i forummet og beskrevet sine oplevelser med det pågældende produkt, i stedet for at lave en "anmeldelse"? Om noget, så synes jeg det er et PROBLEM at én persons brugeroplevelser skal fremhæves som mere værd end andre personers brugeroplevelser. Resultatet er jo at folk sidder og venter på hans erfaringer, i stedet for at skrive om sine egne. Om noget, så mener jeg at det er en FORDEL hvis den enkelte bruger "tvinges" til at byde ind med lidt mere - også uden at det behøver ophøjes til en anmeldelse på forsiden. Det er en forkert udlægning af hvad jeg skriver. Men du udtrykker helt klart at Hothers arbejde ER VÆRDILØST!
Kampus
Det gør han da på ingen måde? Som jeg forstår det, skriver han blot, at det ville give mere mening hvis Hothers anmeldelse var en tråd og ikke en anmeldelse på forsiden.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har sådan set ikke afkrævet dig noget som helst på områder som du ikke selv ville deltage i. Men indrømmet det hele pinte mig en anelse.


Du svarede ikke på spørgsmålet, forstår du hvad vi mener mht. digital vs analog lyd, og hvorfor vi mener dét du skriver er noget vrøvl? Jeg vil da gerne for MIN forståelses skyld, og for fremtidig reference, vide om du har taget dét jeg skriver til dig, eller om du stadig mener du har ret?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=Kampus]
Helt præcist hvad er det du/I mener folk var gået glip af, hvis Hother havde startet en tråd i forummet og beskrevet sine oplevelser med det pågældende produkt, i stedet for at lave en "anmeldelse"? Om noget, så synes jeg det er et PROBLEM at én persons brugeroplevelser skal fremhæves som mere værd end andre personers brugeroplevelser. Resultatet er jo at folk sidder og venter på hans erfaringer, i stedet for at skrive om sine egne. Om noget, så mener jeg at det er en FORDEL hvis den enkelte bruger "tvinges" til at byde ind med lidt mere - også uden at det behøver ophøjes til en anmeldelse på forsiden. Det er en forkert udlægning af hvad jeg skriver. Men du udtrykker helt klart at Hothers arbejde ER VÆRDILØST!
Kampus
Det gør han da på ingen måde? Som jeg forstår det, skriver han blot, at det ville give mere mening hvis Hothers anmeldelse var en tråd og ikke en anmeldelse på forsiden.
Jeg må give Kampus ret derhen, at jeg nok får opfattelsen af, at det jeg har lavet er værdiløst - men pyt med det, det er en saga blot. Otto skal sælge i en branche der er svær, og det skal jeg ikke. Og derfor piner det sikkert Otto, at min anmeldelse ikke er som han gerne havde set den.
 
Og selv kan jeg kun beklage mine stavefejlSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu