recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har lige set et billede af den i stor størrelse
kan heller ikke nogen Analog 7.1

men den har 6 analog indgange


Som sagt, det er mig der vrøvler. Jeg havde lige siddet og nærstuderet AVM 50 stolpe op og stolpe ned og havde dén i hjernen. Min fejl, og stor undskyldning.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 13:40
det er helt i orden

har lige skrevet

det er rigtig øv der ikke er nogen test af det
nu når der skulle sidde nogen rigtig gode DAC

det kunne nemlig være rigtig spændende
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
Læs indlæg 1 og 2... Der står hvorfor du vrøvler. Kilden (Blu-ray skiven) er digital, og der kan derfor ikke være tale om analog lyd. Det handler om, hvor i kæden det digitale signal konverteres til et analogt signal.
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:05
Det største problem med at sammenligne digitalt mod analogt består vel i, at man faktisk ikke er sikker på om det er afspilleren eller recieveren der farver lyden. Her tænker jeg på at det analoge f.eks. beskrives som en varmere lyd. Men det vil jo så kræve adskillige recievere og afspillere på kryds og tværs før man kunne konkludere noget som helst.
 
En ting er jeg dog uenig i, og det er at der "stort set kun er godt at sige om fjernbetjeningen". Jeg synes den stinker! Den burde have indbygget laserpointer, så kræsen er den med hvor man peger. Og de bløde viskelæderknapper er heller ikke noget der gør betjeningen hurtig og let. På det punkt bliver den altså groft overhalet af 600 kroners afspillerne. Og med et budget på knapt 10.000 så BURDE man godt kunne have brugt 2-3$ mere på den del.
 
Men bortset fra det lille øf, så er jeg også rigtigt godt tilfreds med min derhjemme (som nu langt om endeligt om længe er vel ankommet). Det billede er altså vanedannende!!! Smile (ja billedet imponerer mig faktisk mere end lyden, for den havde jeg naturligvis forventet var i top). 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
Læs indlæg 1 og 2... Der står hvorfor du vrøvler. Kilden (Blu-ray skiven) er digital, og der kan derfor ikke være tale om analog lyd. Det handler om, hvor i kæden det digitale signal konverteres til et analogt signal.
Det har du da ret i, men hvor mange benytter ikke afspilleren med et digitalt medie. Jeg er da godt klar over at kilden fødes digitalt, men konverteres til analogt, og det er jo netop her hvor afspillerens 2 glimrende Sabre Dac´s kommer indSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
Læs indlæg 1 og 2... Der står hvorfor du vrøvler. Kilden (Blu-ray skiven) er digital, og der kan derfor ikke være tale om analog lyd. Det handler om, hvor i kæden det digitale signal konverteres til et analogt signal.
Det har du da ret i, men hvor mange benytter ikke afspilleren med et digitalt medie. Jeg er da godt klar over at kilden fødes digitalt, men konverteres til analogt, og det er jo netop her hvor afspillerens 2 glimrende Sabre Dac´s kommer indSmile
 
Musikken fremstår rent koncertmæssigt rigtigt skønt, og jeg må jo erkende, at for mig er analog lyd når vi taler musik, ganske ofte kan være at foretrække frem for digital lyd. Den digitale lyd kan i nogle sammenhænge fremstå noget - ja digitalt, uden sjælen i et musikinstrument.
 
Du skriver at du generelt foretrækker "analog lyd" til musik fremfor "digital lyd"...? Der er ikke noget af det der er mere analogt end det andet! Hvis du havde skrevet, at du bedre kunne lide lyden når konverteringen foregik i Oppo'en, så have det givet mening. Men på den måde du har skrevet det på, aner man ikke hvad du mener.
 
EDIT: Den sætning som er copy pastet fra artiklen, er forresten et godt eksempel på, at der ikke er læst korrektur Smile


Redigeret af Jonas_h - 27-Juni-2011 kl. 14:13
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
Læs indlæg 1 og 2... Der står hvorfor du vrøvler. Kilden (Blu-ray skiven) er digital, og der kan derfor ikke være tale om analog lyd. Det handler om, hvor i kæden det digitale signal konverteres til et analogt signal.
Kan den da afspille vinyl pladerLOL Når der tales om analog, menes der analog overførsel fra afspiller til reciever, så det er DAC'en i afspilleren der bestemmer lydenSmile

Redigeret af Kampus - 27-Juni-2011 kl. 14:16
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
Læs indlæg 1 og 2... Der står hvorfor du vrøvler. Kilden (Blu-ray skiven) er digital, og der kan derfor ikke være tale om analog lyd. Det handler om, hvor i kæden det digitale signal konverteres til et analogt signal.
Kan den da afspille vinyl pladerLOL Når der tales om analog, menes der analog overførsel fra afspiller til reciever, så det er DAC'en i afspilleren der bestemmer lydenSmile
Jaeh det burde det, men det er jo langt fra hvad der er skrevet? Og måden "digital" og "analog" lyd bliver beskrevet, tyder på at det hele er én stor misforståelse.


Redigeret af Jonas_h - 27-Juni-2011 kl. 14:24
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen


Nu er Jonas jo godt i gang, men: Dét vi eventuelt kan tale om er om overførslen af lyden bør ske analogt eller digitalt. Din "analoge lyd" (analog overførsel) bliver jo digitaliseret i forstærkeren, derfor giver det ikke mening at kalde det "analog lyd".

Lyd er iøvrigt altid analogt. Digital lyd findes ikke. Men dét er ordkløveri - pointen er at selv om du overfører lyden analogt, så bliver det digitaliseret i forstærkeren, og derfor er det ikke "analog lyd", uanset hvordan man så end definerer dét begreb.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Korrekt - nu er det mig der vrøvler i varmen! Tak for rettelsen Lars!

Det ændrer nu ikke på at jeg stadig mener at dét der skrives om digital vs analog lyd er noget vrøvl.
Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen
Læs indlæg 1 og 2... Der står hvorfor du vrøvler. Kilden (Blu-ray skiven) er digital, og der kan derfor ikke være tale om analog lyd. Det handler om, hvor i kæden det digitale signal konverteres til et analogt signal.
Kan den da afspille vinyl pladerLOL Når der tales om analog, menes der analog overførsel fra afspiller til reciever, så det er DAC'en i afspilleren der bestemmer lydenSmile
Jaeh det burde det, men det er jo langt fra hvad der er skrevet? Og måden "digital" og "analog" lyd bliver beskrevet, tyder på at det hele er én stor misforståelse.
Jeg beklager så inderligt, jeg forstår ikke misforståelsen. Hvis Oppo uotputter analogt så er det Oppo´en der benytter sin Sabre DACConfused 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:34
OTE=Otto J]
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen


Nu er Jonas jo godt i gang, men: Dét vi eventuelt kan tale om er om overførslen af lyden bør ske analogt eller digitalt. Din "analoge lyd" (analog overførsel) bliver jo digitaliseret i forstærkeren, derfor giver det ikke mening at kalde det "analog lyd".

Lyd er iøvrigt altid analogt. Digital lyd findes ikke. Men dét er ordkløveri - pointen er at selv om du overfører lyden analogt, så bliver det digitaliseret i forstærkeren, og derfor er det ikke "analog lyd", uanset hvordan man så end definerer dét begreb.
[/QUOTE]
Jamen det er vi da ikke uenige om, hvad skulle jeg ellers have gjort? Lige meget hvordan jeg end vender og drejer det er det en digital afspiller, hvor kilden er digital, men med DAC´s som konvertere fra digital til analog -  overføres som sådan. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu