recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
    Sendt: 27-Juni-2011 kl. 10:53
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:05
Jeg forstår ikke rigtigt dét med at bruge en Denon i stedet for Anthem til testen - der ER en analog 7.1 indgang på Anthem'en. Dét der adskiller Anthem'en fra mange andre produkter, er at der ikke er nogen analog direct (pure direct eller lignende), de analoge signaler SKAL igennem A/D og D/A konverterne. Men - det kommer de jo også på Denon'en, så længe du vil bruge rumkorrektionen!

Af samme årsag, så synes jeg også at din beskrivelse af analog vs digital lyd er direkte vrøvl. Lyden du hører har været digitaliseret på et tidspunkt, og ender som et analogt signal, uanset om du bruger den ene eller den anden tilslutning.

Iøvrigt, så synes jeg lige der burde blive læst korrektur på anmeldelsen...

EDIT: ovenstående er noget vrøvl fra min side, jeg har fumlet rundt i det. Spring dén diskussion over og fortsæt på side 3!


Redigeret af Otto J - 27-Juni-2011 kl. 13:40
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:08
Den analoge surround lyd udstråler mere varme end den ditto digitale lyd, og der er en stor grad af detaljer og klang......
Musikken fremstår rent koncertmæssigt rigtigt skønt, og jeg må jo erkende, at for mig er analog lyd når vi taler musik, ganske ofte kan være at foretrække frem for digital lyd. Den digitale lyd kan i nogle sammenhænge fremstå noget - ja digitalt, uden sjælen i et musikinstrument.
 
 
Correct me if I'm wrong, men uanset hvordan du vender og drejer det, har kilden altid været digital, og det giver derfor ikke mening, at tale om analog/digital lyd? Det er blot et spørgsmål om, hvor du konverterer det digitale signal til analog. Og ud fra din anmeldelse, lyder det til at du foretrækker de DACs som sidder i Oppo'en fremfor dem i Denon receiveren.
 
EDIT: Otto var lige en tand hurtigere end mig LOL


Redigeret af Jonas_h - 27-Juni-2011 kl. 12:10
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:19

Med Oppo BDP-95EU har Oppo bragt en afspiller på markedet, hvor funktionaliteten og kvaliteten i alt hvad man byder den, langt overgår andre afspillere i samme prisklasse

- Er det ikke lige voldsomt nok atkonkludere at den langt overgår andre afspillere med de maskiner du har haft til sammenligning aka én Panasonic maskine?
Eller er det grundet resultat fra andre udenlandske reviews / forumtråde der gør det kan konkluderes, hvorfor det ikke alene kan konkluderes ud fra anmeldelsen ?
 
Ovennævnte ikke for at stille spørgsmål til at det helt sikkert er en utrolig god maskine etc.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Iøvrigt, så synes jeg lige der burde blive læst korrektur på anmeldelsen...


Dét kan man vist sige om alt der publiceres her på siden.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:20
Har aldrig forstået det med analog ud fra BD afspiller. De fleste i dag har ny reciever.
Spar de 5 kkr. og brug dem på din næste reciever.
Så er der CD lyd tilbage, selvfølgelig. Men de færreste har et anlæg til surround der kan matche en god CD afspiller.
SVP03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:24
Der findes vel dem der har en god receiver eller surroundprocessor, uden HDMI-indgange. Med en afspiller som Oppo BDP-95 kan de også få adgang til rigtig HD-lyd, uden at smide mere end nødvendigt væk i D/A-konverteringen.

Oppo BDP-95 er ikke nødvendigvis for 'de fleste'.

Redigeret af Naiera - 27-Juni-2011 kl. 12:24
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der findes vel dem der har en god receiver eller surroundprocessor, uden HDMI-indgange. Med en afspiller som Oppo BDP-95 kan de også få adgang til rigtig HD-lyd, uden at smide mere end nødvendigt væk i D/A-konverteringen.

Oppo BDP-95 er ikke nødvendigvis for 'de fleste'.
Og her bliver 5,1 eller 7,1 lyden vel også smidt igennem en AD og derefter en DA.
Skriver jo også at efterhånden er det vel et fåtal af dem der køber en så dyr BD afspiller der ikke har skiftet reciever. Det skulle da lige være dem der har en Lexicon, der ikke vil tage tabet.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Og her bliver 5,1 eller 7,1 lyden vel også smidt igennem en AD og derefter en DA.


Ikke nødvendigvis.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg forstår ikke rigtigt dét med at bruge en Denon i stedet for Anthem til testen - der ER en analog 7.1 indgang på Anthem'en. Dét der adskiller Anthem'en fra mange andre produkter, er at der ikke er nogen analog direct (pure direct eller lignende), de analoge signaler SKAL igennem A/D og D/A konverterne. Men - det kommer de jo også på Denon'en, så længe du vil bruge rumkorrektionen!

Af samme årsag, så synes jeg også at din beskrivelse af analog vs digital lyd er direkte vrøvl. Lyden du hører har været digitaliseret på et tidspunkt, og ender som et analogt signal, uanset om du bruger den ene eller den anden tilslutning.

Iøvrigt, så synes jeg lige der burde blive læst korrektur på anmeldelsen...
Tak for dine altid venlige ord. Jeg valgte altså en denon i stedet, da jeg er rimelig bekendt med dens analoge lyd, og resten er jeg bekendt medSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg forstår ikke rigtigt dét med at bruge en Denon i stedet for Anthem til testen - der ER en analog 7.1 indgang på Anthem'en. Dét der adskiller Anthem'en fra mange andre produkter, er at der ikke er nogen analog direct (pure direct eller lignende), de analoge signaler SKAL igennem A/D og D/A konverterne. Men - det kommer de jo også på Denon'en, så længe du vil bruge rumkorrektionen!

Af samme årsag, så synes jeg også at din beskrivelse af analog vs digital lyd er direkte vrøvl. Lyden du hører har været digitaliseret på et tidspunkt, og ender som et analogt signal, uanset om du bruger den ene eller den anden tilslutning.

Iøvrigt, så synes jeg lige der burde blive læst korrektur på anmeldelsen...
Tak for dine altid venlige ord. Jeg valgte altså en denon i stedet, da jeg er rimelig bekendt med dens analoge lyd, og resten er jeg bekendt medSmile 
Brugte du ikke rumkorrektionen på Denon'en?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Med Oppo BDP-95EU har Oppo bragt en afspiller på markedet, hvor funktionaliteten og kvaliteten i alt hvad man byder den, langt overgår andre afspillere i samme prisklasse

- Er det ikke lige voldsomt nok atkonkludere at den langt overgår andre afspillere med de maskiner du har haft til sammenligning aka én Panasonic maskine?
Eller er det grundet resultat fra andre udenlandske reviews / forumtråde der gør det kan konkluderes, hvorfor det ikke alene kan konkluderes ud fra anmeldelsen ?
 
Ovennævnte ikke for at stille spørgsmål til at det helt sikkert er en utrolig god maskine etc.
Når jeg mener at den overgår alt, så er det ment som i prisklassen, og dens kvaliteter og en bred kam - det kan en 600 kr afspiller ikke matche. Hvad angår øvrige udenlandske anmeldelser, falder jeg ikke helt på halen som flertallet vist her gørSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu