recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra iPhone/iPad til anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra iPhone/iPad til anlæg

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra iPhone/iPad til anlæg
    Sendt: 05-Marts-2012 kl. 18:34
Hey lige et lille spørgsmål....
Hvis man ser et YouTube klip på sin iPad og har en pioneer vsx 921 behøver man så en airport express.... eller laver man bare den swipe finte...
Har prøvet med yousee play på safari VIA iPad.... men ipaden afspiller ikke noget lyd... er det mig den er gal med.... eller hvad...
Skal spotify eller wimp være betalingsmodellen før man kan bruge dette på iPad....
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 18:34
Den seneste firmware er kun nødvendig for afspilning fra iOs enheder.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 18:33
Jeg synes nu, du er sluppet godt fra det. Du skal jo lige huske på hvor alsidig sådan en Express egentlig er. Når den både afvikler lyd, printer, router og accespoint, vil det jo give sig selv at det kræver en del opsætning. At firmwaren skal opdateres er jo mere reglen end undtagelsen med Apple produkter, når de nu tilbyder understøttelse af funktioner end da den udkom for snart 2 år siden. At deres downloadside er lidt svær at finde rundt i, kan jeg kun give dig ret i.
Jeg brugte flere uger for at forbedre min ustabile forbindelse indtil jeg prøvede med en ny router. Der var/er problemer med visse Linksys routere.
Havde du haft en ny iMac, havde det været plug-and-play, da Airportværktøjet er indbygget i deres nyere OS

God førnøjelse og glæd dig til din første video-podcast eller film med Airplay og lyd, der er 100% synkron
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:34
Ah 1/2 time er da ok. Jeg er dog ret sikker på
at min fungere inden opsætningen på pc'en

Mener den blinkede orange. En lille genstart af
Ipaden havde måske hjulpet.
Til top
okkels Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okkels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af okkels okkels skrev:

Hvad pokker skal man mere gøre? 

Tilsyneladende skal man bare brokke sig (og så måske være lidt mere tålmodig). Pludselig var den der. Og hold da op hvor det bare spiller!

Men et lille minus til Apple for at gøre det besværligt!
Til top
okkels Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okkels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:30
Hmm... Det er da første gang opsætning med et Apple-produkt ikke bare spiller!

Jeg har nu fået min Airport Express, sat den i stikket og forbandt højttalerene - og så skete der ingenting. Øv - skal man virkelig til at læse en manual for at få et Apple-produkt til at virke. Ja, og ikke nok med det, man skal sandelig også til at installere et opsætningsprogram på PC'en. Jeg var (måske fejlagtigt) at den opfattelse, at jeg kunne få det til at virke bare ved en stikkontakt og en iPad.

Nå, igang med manualen. En CD-ROM i drevet (hvor gammeldags er det ikke - ikke en gang på den mest direkte side, kan man downloade programmet http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/utility.html). Installation af programmet - og naturligvis opdatering til en nyere version end den, der var på CD'en. Ikke helt ligetil at få det til at virke, men nu lyser den endelig grøn, og jeg kan connecte fra såvel PC som iPad.

Men der kommer ingen mulighed for Airplay hverken i iTunes eller på iPad'en. Hvad pokker skal man mere gøre? 
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 21:39
Lyder vist til at min Squeezebox Touch måske snart skal skiftes til en ipad + Airport Express.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Nogen der ved om man kan spille over AirPlay fra iTunes samtidig med at man kan få iTunes lyden ud af sine pc højtalere/Jack output??

Det kan du sagtens. 
Det er faktisk kun fra PC'en/MAC'en med itunes du har muligheden for at vælge flere enheder. iOS enheder tillader kun 1 Airtunes enhed ad gangen.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 03:25
Nogen der ved om man kan spille over AirPlay fra iTunes samtidig med at man kan få iTunes lyden ud af sine pc højtalere/Jack output??
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
okkels Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okkels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 23:02
Så har jeg bestilt en Airport Express. Tak for hjælpen alle!
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 18:34
Nu lige et offtopic question:

Efter Firefox 4 udkom, så kan jeg ikke få mit Airfoil til at virke med Firefox. Jeg kan sagtens finde Firefox i Airfoil, men der kommer bare ingen lyd :/
Nogle der har en ide?
          
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af marcc05 marcc05 skrev:

Fra TDC's egen hjemmeside:

Q: Kan jeg bruge Airplay på TDC Play iPhone App'en?
A: Ja, men den er ikke indbygget. Det du gør er, at åbne TDC Play app'en og afspille et nummer. Derefter dobbelklikker du på iPhone knappen (den fysiske på iPhone) og slider to gange til højre. Så vil AirPlay ikonet fremtræde ved siden af lydstyrken, hvis du er på et netværk der understøtter Airplay.

Så den burde være god nok, gode nyheder. Tak for at bringe mig på sporet, når nu TDC ikke kunne...

Det spiller bare. Beer

Og tak for tippet med 2 swirp til højre, den har sgu flyttet sig siden sidst. Eller også er den bare en tanketorsk, da den ligger i første swirp på iPad'en Embarrassed
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu