recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemme BIO/FLADSKÆRM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemme BIO/FLADSKÆRM

 Besvar Besvar Side  123 23>
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Emne: Min hjemme BIO/FLADSKÆRM
    Sendt: 27-Juni-2011 kl. 20:55
Hej.
  Er det ikke på tide,her på Recordere,at der bliver styr på hvad en hjemme bio er,for hvis det at have en fladskærm hængende på væggen,så har jeg 3 hjemme bio'er,men det mener jeg nu ikke jeg har.
   
     En hjemme bio må da i det mindste bestå af en projektor og et lærrede + et anlæg af en slags,og gerne et rum til dette.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 20:57

Har du et bud på hvad man kalder det når man ikke har plads til et lærrede, men har alt det andet?

Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:00
Ville det ikke være en ide at opdele det i 2 fora.EN til "fladskærm/anlæg og EN til "hjemme bio/anlæg.
    carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:02
Og her troede jeg lige jeg skulle se DIN hjemmebio. Men nej!Confused
 
Og min fladskærm med tilhørende surroundanlæg, ER MIN HJEMMEBIO! Like it or not!Tongue
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Har du et bud på hvad man kalder det når man ikke har plads til et lærrede, men har alt det andet?



StueBiograf Big smileWink


Redigeret af BusinessBo - 27-Juni-2011 kl. 21:03
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Har du et bud på hvad man kalder det når man ikke har plads til et lærrede, men har alt det andet?

 Ikke en hjemme bio ihvertilfælde
   Prøv at se nogle af de tunge hjemme bio'er på HIFI4ALL hvor der virkelig er gjort noget ud af det .(tilbygninger specielle rum osv.)
    carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Har du et bud på hvad man kalder det når man ikke har plads til et lærrede, men har alt det andet?

 Ikke en hjemme bio ihvertilfælde
   Prøv at se nogle af de tunge hjemme bio'er på HIFI4ALL hvor der virkelig er gjort noget ud af det .(tilbygninger specielle rum osv.)
    carsten
Det kan vel med rette kaldes for en Privat Bio
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:11
Hmm.
  Kan allerede fornemme at folk bliver sure,men det er ordet HJEMME BIO der klinger forkert når man sidder med en fladskærm.
  Er der nogen der kan fortælle mig i hvilken biograf jeg kan opleve en fladskærm på 50-60".Confused
    carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:14
Synsfeltet på en 50" i 2 m afstand svarer nu meget godt til lærredet set fra bageste række i en lille biograf Tongue
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:19
Det ligger vel implicit i ordet "hjemmebio" at det er biografoplevelsen, men i en anden skala end normalt - nemlig hvad der passer i hjemmet.
Hvad der passer ind i det enkelte hjem er jo vidt forskelligt, hvorfor det kan være svært at opsætte retningslinier.

Uden at lyde sur, så synes jeg det er interessant at spørge hvorfor du mener det er væsentligt at lave denne opdeling? Er det fordi du bliver skuffet hver gang du åbner en "hjemmebio" tråd og ser en fladskærm med tilhørende surround?
Eller mener du ikke at en 42" med stereolyd er værdigt nok til at blive vist frem på forummet?

Jeg har det personligt sådan at jeg synes alle former for setup er spændende, da de stortset alle kan give inspiration i en eller anden form. En "hjemmebio" med en 32" fladskærm kan sagtens være sindsygt gennemført med en masse fede detaljer (indbygning, ekstremt høj WAF, Høj grad af fleksibilitet, etc.) og i den anden ende af skalaen kan en "hjemmebio" med en projektor også være noget af det mest dødsyge at læse om, hvis det er det eneste der er.
Jeg synes ikke man - i et forum som dette der jo er for alle - bør lave en diferenciering af hvornår folks setups er gode nok til at komme med "Hjemmebio"-kategorien, og hvornår de bare skal ligge under "mit fjernsyn".

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Hej.
  Er det ikke på tide,her på Recordere,at der bliver styr på hvad en hjemme bio er,for hvis det at have en fladskærm hængende på væggen,så har jeg 3 hjemme bio'er,men det mener jeg nu ikke jeg har.
   
     En hjemme bio må da i det mindste bestå af en projektor og et lærrede + et anlæg af en slags,og gerne et rum til dette.
HA Carsten, hvis du har 3x ingenting så lad være at vise det frem Clown. Hvis du ikke gider at se vores opstillinger/ikke har brug for inspiration........ så lad dog være. Du bestemmer. Jeg overlever og formoder andre gør det samme.
 
Ang. sur..... hvem virker så mest sur hvis man sammenligner antallet af "kritiske" indlæg på forummet?
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 27-Juni-2011 kl. 21:33
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 22:05
Som Jonas skriver så er det fordi man tror man skal læse om bio'er men læser om fladskærme.
  BS.
 Hvad er der galt med at være kritisk,og desuden er der ingen grund til at hidse sig op over det her emne.
 Jeg tror kun det er herinde at man kaldet det en hjemme bio,når man har fladskærm,for min omgangs kreds mener ikke at de sider i en bio.
  ! Er en ghetto blaster også et HIFI anlæg LOL 
   carsten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu