recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multimedia Home Platform (MHP) og DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMultimedia Home Platform (MHP) og DVB-T

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Emne: Multimedia Home Platform (MHP) og DVB-T
    Sendt: 18-Marts-2006 kl. 08:47

 

 DR sender almindeligt EPG, det er TV2 som siger at de vil satse på MHP, TV2 har lige nu en simpel EPG som består af "nu og næste" måske vil de vise en hel dags udsendelser.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Madsandersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 08:27
Kan man overhovedet ikke kommme til at bruge EPG, hvis man ikke har MHP modtager?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 01:21

Da det er et "Italiensk" målrettet produkt er jeg sikker på at den oprindelige målgruppe, Italienene, ville løbe skrækslagne bort hvis de så undertekster på deres TV billede.

Jeg er derfor i tvivl om den kan vise DVB Subtitles. Der står i hvertfald intet om det!

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 00:04

Faldt lige over denne Philips/Siemens ("OEM"?) "Thinbox" til salg hos den danske netbutik Tektronik.

Opdatering: Prisen på ca. dkr. 2.400,- kan man dog undre sig over hos Tektronik - i betragtning af at den står til under €120 (ca. dkr. 900,-) på de italienske sites

/Lars



Redigeret af laursen - 18-Marts-2006 kl. 00:14
Redaktør, recordere.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 19:47

mon  mhp nu også er ekstra prisen værd når man ved at mhp modtagere er dyrere end alm bokse uden ?

tvivler stærkt ,jeg vil nok satse mere på twintuner / (pvr) / embedded conax

 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 23:43

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Måske er de nye modtagere bedre, det skal jeg ikke kunne sige, men ingen gider vente bare 10 sekunder på at hente data hver gang de skifter til TV2.

Enig, vi må håbe at det er noget der arbejdes på (hvor problemet end ligger).

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Nogle har  mistænkt TV2 for at ville pushe reklamer gennem MHP, da de ikke vil benytte standard EPG. Man kan ikke rigtigt sende reklamer gennem standard EPG
I Tyskland har MHP aldrig fået fodfæste.

Det er ikke helt min opfattelse, men det er svært at vurdere ud fra det materiale jeg har set (som linket i starten af denne tråd).

En af de interessante artikler fra "MHP Alliance", som bl.a. tæller DR, ARD, ZDF og RTL, fremsætter netop sagens kerne - hønen og ægget. Så længe ingen TV stationer tilbyder MHP tjenester, vil ingen set-top producenter satse på MHP - og modsat er det svært for stationerne at afsætte midler til et medie som ingen seere kan bruge

Der gives flere forlag til tiltag for de europæiske regeringer (bl.a. moms-fritagelse for MHP modtagere). Jeg tror problematikken er en væsentlig grund til at teknologien har så begrænset udbredelse som tilfældet er på nuværende tidspunkt.

Som jeg ser det holder TV2 lige nu EPG'en "som gidsel" i håb om at få de forskellige kræfter (politiske, fabrikanter etc.) til at støtte op. Hvis ikke det lykkes indenfor en periode (måske i løbet af det første år fra 1. April), vil de nok skifte teknologi - og MHP vil blive udviklet langsommere (men jeg tror at med udbredelsen af Blu-ray vil MHP vinde frem).

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 23:27
Ja, jeg brugte en ADB I-can MHP receiver. Signalet var også dengang 100% iorden (bor 5 km. fra senderen).
Jeg kan se af det du skriver, at MHP platformen åbenbart ikke er opgraderet siden vi kørte test. Det tyder ikke godt. Måske er de nye modtagere bedre, det skal jeg ikke kunne sige, men ingen gider vente bare 10 sekunder på at hente data hver gang de skifter til TV2.

Nogle har  mistænkt TV2 for at ville pushe reklamer gennem MHP, da de ikke vil benytte standard EPG. Man kan ikke rigtigt sende reklamer gennem standard EPG
I Tyskland har MHP aldrig fået fodfæste.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 23:01

Hej OR,

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Da jeg for 2 år siden var testpilot på DTT Nordjylland og fik en MHP modtager stillet til rådighed, tog det omkring 1 minut hver gang applikationen skulle hentes. Zappede man væk fra TV2 N-Digital (testkanalen med MHP) startede det hele forfra.
Er folk egentlig klar over, HVOR langsomt MHP fungerer? 1 minut er altså laaaang tid for at få nogle infos.

Nej, det var jeg faktisk ikke klar over. Det nævnes ikke i TV2's slutrapport om forsøgs-projektet (derimod omtales alle fortræffelighederne - og et par andre udfordringer).

Jeg bor ikke selv i Nordjylland og har derfor ikke haft mulighed for at deltage i forsøgsordningen - derfor er dine erfaringer med MHP i tråden her mere end velkomne.

Jeg formoder det var en i-CAN modtager du havde?!

Det skulle undre mig hvis ikke hastighed/bruger-oplevelse er et prioriteret kriterie for succes med MHP. Blu-ray kommer til at benytte samme protokol til indholdet på de kommercielle medier (dog uden DVB delen - Globally Executable MHP (GEM)). Mon ikke formatet er dødsdømt fra starten hvis hastigheden er så ringe som du har oplevet under DVB-T forsøget...

Kunne hastigheden skyldes svagt DVB-T signal hos dig (og dermed langsom overførsel/re-transmission)?

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 21:43
Da jeg for 2 år siden var testpilot på DTT Nordjylland og fik en MHP modtager stillet til rådighed, tog det omkring 1 minut hver gang applikationen skulle hentes. Zappede man væk fra TV2 N-Digital (testkanalen med MHP) startede det hele forfra.
Er folk egentlig klar over, HVOR langsomt MHP fungerer? 1 minut er altså laaaang tid for at få nogle infos.
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2006 kl. 09:27
Jeg har fået bekræftet fra en anden gut at 436XDE understøtter MHP!! Det er jo rigtigt rigtigt lækkert, for os 436XDE-ejere
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2006 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Glæder mig til at høre deres svar (så kan jeg evt. få opdateret listen - den er lidt 'tynd' pt.).

Jeg har flettet din liste sammen med listen over DVD subtitles, i emnet:

DVB-T modtagere & DVB subtitles + MHP

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2006 kl. 12:27

Hej Swiss og MCenterFreak,

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Kan i forøvrigt give et hint om hvad man går glip af hvis man ikke har MHP?

I første omgang tror jeg det er informationer som nyheder, sport, vejret og lignende som normalt kan ses på DR og TV2's hjemmesider - og Tekst-TV. Du kan se mere på DIGI-TV's hjemmeside vedr. DR Extra og TV2 Extra (som du selv linker til). Dog er ambitionerne på (forhåbentlig) kort sigt at få interaktivitet i programmerne - som afstemninger (i stedet for SMS i eks. 'Scenen er din'/'Showtime'), valg af handlings-forløb, spil, program-relaterede informationer (samtidig med formel1, fodbold mv. vises kan hentes oplysninger relateret hertil) - senere skulle følge e-mail o.lign.

Se f.eks. hvad den tyske nationale TV station ZDF forestiller sig.

Jeg har ikke kigget på MHP i forhold til HTPC løsninger endnu, så bidrag meget gerne hvis du finder frem til at nogle af multimedie-centrene understøtter MHP.

Oprindeligt skrevet af Swiss Swiss skrev:

Jeg har netop kontaktet dem igen, for at få et mere uddybende svar/bevis.

Meget fint. Glæder mig til at høre deres svar (så kan jeg evt. få opdateret listen - den er lidt 'tynd' pt.).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu