recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Marantz surround receivere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af Marantz surround receivere

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor er ligheden?


Begge bruger samme display.....

Klaus
Ok!Big smile
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor er ligheden?


Begge bruger samme display.....

Klaus


Denon og Marantz, skulle efter sigende være ejet af samme koncern.
Så mon ikke, at de har mere tilfældes end bare displayet, hvis man kigger på knapper og input stik, der er de også ret ens. Bare placeret lidt anderledes. 

http://www.dm-holdings.com/eng/about/history/


Redigeret af kskruger - 09-Juli-2011 kl. 21:02
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Denon og Marantz, skulle efter sigende være ejet af det samme koncern.
Så mon ikke, at de har mere tilfældes end bare displayet, hvis man kigger på knapper og input stik, der er de også ens. Bare placeret lidt anderledes.
 
Marantz, og dermed senere Denon via D&M Holding, har også været delvist ejet af Philips, uden at det har haft indflydelse Wink
 
Highend mærker som McIntosh og Boston Acoustics er også under D&M Holding moderselskabet.
 
Men jo, Marantz og Denon deler helt sikkert teknologi. Knapper, stik, display, drev, moduler og den slags. Det er jo steder hvor de kan udnytte synergieffekten.
 
Men begge "fabrikanter" gør meget ud af at de laver forskellige produkter. Og efter sigende lyder de heller ikke ens, Denon og Marantz har efter sigende "hver sin lyd".
 
Marantz produkter er forsat meget præget af deres produktchef Ken Ishiwata, der har tegnet deres produkter i mere end 30 år.
 
Denon har derimod været under meget indflydelse fra Tyskland, hvor deres Product Marketing Manager Achim Schulz i flere år har fortalt japanerne hvad de skulle lave, for at varene kunne sælge i Europa. Mr. Denon kalder de ham.
 
Så det vil nok være forkert at sige at det er ét firma, de er to fabrikanter der blot er en del af samme ejerstruktur i dag.
 
Når det er sagt, så tror jeg da de deler mere indenfor nogen områder end andre. Bl.a. ville det være skørt at udvikle to highend blu-ray afspillere fra grunden, men mindre skørt at gøre det for AV receivere.
 
For på receiverne ligger der nogle fisofier bag, som ikke nødvendigvis er ens.
 
  /Lars
 
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jasper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 01:43
Har i et stykke tid kigget på receivere og meget på Marantz især.

Deres design er rigtig flot og stilrent synes jeg, dog er de kommende modeller ikke helt så rene.

Er der nogen der kort kan fortælle mig forskellen på de udgående modeller og så de nye ?

Det er 5005 og 6005 modellerne jeg kigger på og så deres nye afløsere 6005 og 6006.

Ps på billedet med Marantz vs Denon ser det ud til at Denons display er klart bedst :-)
_____________
Jasper
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Jasper Jasper skrev:

Har i et stykke tid kigget på receivere og meget på Marantz især.

Deres design er rigtig flot og stilrent synes jeg, dog er de kommende modeller ikke helt så rene.

Er der nogen der kort kan fortælle mig forskellen på de udgående modeller og så de nye ?

Det er 5005 og 6005 modellerne jeg kigger på og så deres nye afløsere 6005 og 6006.

Ps på billedet med Marantz vs Denon ser det ud til at Denons display er klart bedst :-)
 
Ang. displayet på Denon og Marantz, så er det kvaliteten af billedet der gør forskellen og ikke displayet.  
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 16:47
Hej Alle

Antal bestillinger: 5

  • SR6005 : 2 stk.
  • SR5005 : 3 stk.
Mere om bestilling her

  /Lrs
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ImpulzE Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ImpulzE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 16:56
Overvejer at købe 6005'eren, som min første receiver til mit første surround setup til "hjemmebigrafen" (Tv med 5.1 surround højtaler).

Er 6005 et fornuftig valg til film?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af ImpulzE ImpulzE skrev:

Overvejer at købe 6005'eren, som min første receiver til mit første surround setup til "hjemmebigrafen" (Tv med 5.1 surround højtaler).

Er 6005 et fornuftig valg til film?
Hvis du dermed mener, om den dekoder alle de gængse lydformater, og har en fornuftig udgangseffekt og lyd- så er svaret jaSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Jasper Jasper skrev:

Har i et stykke tid kigget på receivere og meget på Marantz især.

Deres design er rigtig flot og stilrent synes jeg, dog er de kommende modeller ikke helt så rene.

Er der nogen der kort kan fortælle mig forskellen på de udgående modeller og så de nye ?

Det er 5005 og 6005 modellerne jeg kigger på og så deres nye afløsere 6005 og 6006.

Ps på billedet med Marantz vs Denon ser det ud til at Denons display er klart bedst :-)
De nye Marantz har fået det runde "koøje" i midten som display, som jeg synes ikke
er så pænt, for at sige det mildt, vælger jeg Marantz skal det være en af de 5005 eller 6005
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 00:56
Er det da virkelig nødvendigt, at fælleskøbet skal refreshes som øverste overskrift hver 3.dag? Til de priser burde de da sælge sig selv.
 
Sejrsen
Til top
CarstenM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2011
Sted: Glostrup
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CarstenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 11:38

Hejsa,

Er der nogen, der har en holdning til denne del af de tekniske specs:

Speaker Impedance:  6 - 8 Ohms

Sagen er, at jeg som main højttalere kører på mine gamle Dali 40, der er 4 ohm, mens resten af  højttalerne (også Dali) er 8 ohm.

Hvis forstærkeren supporterede 4 ohm, ville de så ikke skrive det i specs?

Carsten Mathiasen

Til top
Thomas Sillesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 08-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Sillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 11:10
Hej Carsten,
 
Speaker impedance er vejledende. Det vil være ok at bruge dine Dali 40 :)
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu