Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Moerkbak
Super bruger
Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
|
Emne: *OPDATERET 31/8* - Waoo(bredbånd nord) + HDHomerun Sendt: 07-Juli-2011 kl. 10:17 |
Hej,
da jeg står og skal flytte i hus og har bestilt fiber fra waoo(bredbånd nord) har jeg fået tilsendt materiale herfra.
Stor var min overraskelse da jeg så at man angiveligt kan hive et dvb-c signal direkte ud fra fiberboksen, uden diverse settop bokse mv.
Jeg havde faktisk regnet med at skulle have lagt stofanet ind, men er da helst fri, hvis løsningen fungerer i praksis.
Mit spørgsmål går derfor på: skulle der være nogen herinde med praktisk erfaring med at hive dvb-c signalet ud direkte fra fiberboksen og bruge tv mv til at se kanaler på. meget gerne i kombination med hdhomerun.
Såvidt jeg kan se får man dog kun standard programmerne, og ikke hvis man tilvælger en ekstrapakke
Redigeret af Moerkbak - 31-August-2011 kl. 19:34
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 10:32 |
Hejsa
Jeg gætter på at de kun åbner for DVB-C signalet, hvis du har købt en pakke til "hele huset" - check lige det.
Jeg har selv fiber fra gefibernet.dk som også er en del af WAOO. Her bruger jeg en HD HR til at hive signalet ned til mediecentret.
Og ja, du har ret - ekstrapakkerne kan du KUN få med tvboksen.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Moerkbak
Super bruger
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 10:37 |
men ingen tv3 :/ skodda
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 10:50 |
Jeg tror faktisk ikke det varer længe inden du kan vælge viasat pakker - flere og flere af fiberselskaberne i WAOO sammenslutningen, tilbyder det allerede. Men man får også lov at betale for det....
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
HH2
Bruger
Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 17:46 |
Men er det ikke kun over deres boks. Har ikke set TV3 på DVB-C ner iu det område jeg bor i.
|
Tilsalg på DBA http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 18:03 |
Jo, det bliver det helt sikkert, i og med at det vil være en tilkøbs / alternativ pakke
|
|
 |
Moerkbak
Super bruger
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 23:29 |
træls :/
|
 |
Moerkbak
Super bruger
|
Sendt: 31-August-2011 kl. 19:32 |
til update:
jeg valgte bbn(waoo) da jeg havde ringet til stofa 4 gange uden de virkede interesserede i at sælge noget. Nægter at betale 7000 for tilstlutning(og så iøvrigt selv skulle grave kabel ned) og så er de ligeglade med mig som kunde allerede i salgsøjeblikket..
anyways..
Alt spiller sådan set som det skal. Købte en comega forstærker, således jeg kan få det bedst mulige signal til mine 2 hdhomeruns. Alle kanaler kommer som de skal, og er i fornuftig kvalitet. Dog er der kun et par få hd kanaler.
En ting undrer mig dog, jeg har netop idag fået trukket kablet til mit tv (pana 50gt30) og signalet står flot (quality siger 87). Men det ser ikke ud til at der kommer guide data med. Er der nogen som kender en mulig årsag til dette?
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
|
Sendt: 31-August-2011 kl. 21:27 |
Sender de i det hele taget Guide data med signalet?
|
Den Ben
|
 |
Moerkbak
Super bruger
|
Sendt: 31-August-2011 kl. 22:56 |
ja det er jo selvf en forudsætning, det må jeg forhøre dem om i morgen. Virker dog umiddelbart underligt hvis det ikke gør syns jeg. Benytter de eksterne set-top bokse ikke samme info til at lave deres guide?
|
 |
Moerkbak
Super bruger
|
Sendt: 01-September-2011 kl. 18:03 |
nå, det viser sig desværre at de ikke sender epg data med. årsagen:
På analog/digital tv - uden tv boks leverer vi desværre ikke programguide.
Dette er valgt fra, da vores kvalitet ikke er tilfredsstillende endnu.. |
Det er godtnok tamt :/
|
 |