|
|
Samsung BD D8200N - Mine observationer |
Besvar
|
Side 123 5> |
| Forfatter | |
boehlahz
Bruger
Oprettet: 23-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Samsung BD D8200N - Mine observationerSendt: 16-Juli-2011 kl. 17:08 |
|
(Min "gamle" (4 år) Sony RDR 970 er begyndt at opføre sig mærkeligt og skrive at der er 0 timer tilbage på HDD selvom jeg ved der er mindst 10 timer (Optimering virker ikke) så jeg tænkte jeg hellere må købe en ny model.)
Jeg havde læst herinde og kommet frem til at 8200 var "den mindst ringe" og at den ville passe fint til mine behov og med en god pris nu hvor jeg ikke kan få en kasse magen til der står Sony på, som jeg synes laver en super recorder der bare funker, ja indtil den ikke funker mere . Købt i Helmulanten for 2500.Jeg har indtil videre primært fokuseret på recorder delen da jeg ikke står og mangler de andre funktioner. Sidste firmware rullet på via WLAN. Jeg prøvede efter alle kunstens regler at følge samsungs vejledning til USB update men det lykkedes aldrig = filen kan ikke findes. Heldigvis virker netværk så. The Good: Pæn og diskret maskine Billedkvalitet er fantastisk. Ingen klager her overhovedet. Positivt overrasket. Lyden er også i top. Igen er god oplevelse Twin tuner er sagen (Jeg bruger primært DVB-C delen men har tunet "Air" delen ind også) The bad: Fjernbetjeningen er lidt trængt - specielt omkring piletasterne. Skal ofte se på den for at ramme rigtigt. Det bliver vel bedre med tiden men kunne være udført bedre. Menuen kan virke tung som i at den næææsten lige kan køre rundt. Samt "Loading" beskeder her og der hele tiden giver indtryk af der er sparet her. Den virker belastet og jeg savner en mere nem og glidende oplevelse men det er ikke en stor anke for den virker trods alt. Ændrer man tiden på timer optagelse smider den navnet på udsendelsen (nævnt flere steder herinde) men viser dog navnet under selve afspilningen senere. Det er for dårligt og jeg håber de retter det ASAP. Det skal ikke være til besvær at bruge den recorder men ligetil og det er det bestemt ikke endnu. Korrekt gættet: ikke et problem på Sony ![]() The ugly: Man kan så vidt jeg ved ikke ændre i optage kvalitet som man kan på Sony. Dvs at 1 times i SD fylder ca 4GB!! mod ca. det halve på Sony. Ja det ser en smule bedre ud men retfærdiggør IKKE at det skal fylde det dobbelte = SUK! Det er et stort ønske at kunne bestemme selv hvilken kvalitet der skal optages i så man bla. selv kan økonomisere med HDD'en. (Yes der kommer nok en esktern disk på senere pga dette). Bookmarks i optagne programmer findes ikke så det er frem med papir og blyant og skrive ned hvor man er kommet til med mindre man har fotografisk hukommelse. Det kan nemt blive uoverskueligt hvis man har flere til mange optagelser man ser lidt af når man har tid. Et stort ønske herfra om en update der retter dette nonsens. Igen er der ikke fokuseret på at give brugeren en nem og behagelig oplevelse men i stedet sat forhindringer op. Jeg håber virkelig de ændrer det. Det lyder nok negativt meget af det men det er nogle ærgelige problemer som jeg gerne så slet ikke fandtes i et ellers godt produkt fra Samsung. Jeg skriver mere senere når jeg får set på flere at boksens funktioner. Jeg kan dog nævne at jeg ganske kort har testet at den afvikler 1080p matroska med undertekster uden problemer samt mp4 filer .... Man kan heller ikke trække de digitale optagelser ud i ren form men det vidste jeg før jeg købte den så det vil jeg ikke klage over. Jeg overvejer en Bluetinum til det formål Redigeret af boehlahz - 18-Juli-2011 kl. 14:04 |
|
|
Pana TH42PZ800E, NV-HV61, Onkyo TX-SR606, Samsung BD D8200N, Pioneer DV585A, CLD1450, B&W.DM630,
DALi SWA12+TrioSpace, JVC CCS EX-TD55R, Technics C01+M02, X360H3+Slim,PS3,NMT-A200Custom, BlueTinum |
|
![]() |
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40828 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Juli-2011 kl. 18:21 |
Den optager jo TS som det udsendes, således, at der ikke er forskel på det der er optaget og det som er Live, det kan da kun være et +. Alle sådanne enheder optager den rå TS.
|
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
boehlahz
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 08:43 |
|
hmm den har fået en vane med at være tændt når jeg står op om morgenen og den er ikke sat til at optage noget. Håber det bliver rettet i en firmware.
|
|
|
Pana TH42PZ800E, NV-HV61, Onkyo TX-SR606, Samsung BD D8200N, Pioneer DV585A, CLD1450, B&W.DM630,
DALi SWA12+TrioSpace, JVC CCS EX-TD55R, Technics C01+M02, X360H3+Slim,PS3,NMT-A200Custom, BlueTinum |
|
![]() |
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40828 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 09:56 |
|
Det er sikkert noget opdatering der får den til det, den kan slås fra.
|
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
boehlahz
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:14 |
|
lige præcis, det var "update" der var sat til at checke 2 timer efter boksen blev slukket.
Det er nu slået fra
|
|
|
|
![]() |
|
boehlahz
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 18:07 |
|
FEDT! Nyeste update 5 tilbyder nu bookmarks i optagelser så man kan putte blokken og blyanten tilbage i skuffen
Tester senere om den stadig smider navnet i timer recordings hvis tiden justeres ... EDiT: er der nogen der ved hvor man kan læse om ændringer foretaget i denne update? Redigeret af boehlahz - 22-Juli-2011 kl. 18:10 |
|
|
|
![]() |
|
boehlahz
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 18:29 |
|
Update 1005.2 retter IKKE timer problemet.
Vælger jeg et program i guiden og redigerer start/slut tidspunkt smider den stadig navnet. |
|
|
|
![]() |
|
Nigo
Bruger
Oprettet: 17-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2011 kl. 09:34 |
Hvordan laver man sådan et bookmark? Og ja - jeg undrer mig også over at Samsung ikke gider dokumentere hvad de nye opdateringer indeholder... |
|
![]() |
|
boehlahz
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2011 kl. 19:51 |
|
For at lave et bookmark i en optagelse skal du trykke på return (virker måske også med exit) når du stopper med at se en optagelse. Trykker du på stop, som det jo er mest naturligt at gøre, laves der ikke et bookmark (God Samsung logik :S). Starter du så optagelsen igen vil den tilbyde continous play på D tasten som så starter et par sekunder senere end hvor du stoppede sidst istedet for et par sekunder før men det kan vi håbe at de retter senere. Jeg ved ikke hvor mange bookmarks den har mulighed for at lave da Samsung jo helst ikke vil ud med de ændringer de laver men det har virket for mig på mindst 6 forskellige optagelser
|
|
|
|
![]() |
|
NielsLL
Ny bruger
Oprettet: 13-Juli-2011 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2011 kl. 23:05 |
|
Det er utroligt, at det at optage tv betegnes som en "avanceret funktion" i en harddiskoptager. Men det harmonerer meget godt med, at det er nærmest umuligt at programmere optageren til at optage en bestemt udsendelse i morgen.
Som jeg forstår vejledningen og brugerfladen skal man bruge "vejledning" til at se, i hvilket tidsrum udsendelsen sendes. Dette skriver man så ned på et stykke papir. Og det gør man, fordi når man følger vejledningen og trykker på det røde A, så har optageren glemt alt andet end kanalnummeret, så man nu er ved at optagePROGRAMMERINGSbillede, hvor man manuelt skal indtaste alt (til gengæld er jeg i den heldige situation, at hvis der sendes en film på samme kanal i nøjagtig det samme tidsrum flere dage i træk, ja, så kan jeg minsandten nemt optage dem allesammen). Er maskinens brugerflade designet på den lukkede afdeling af et sindssygehospital for VHS-udviklere, der blev indlagt i 1984? Eller er jeg den eneste, der gerne vil programmere udsendelser, som jeg ikke allerede er i færd med at se (DET er nemlig nemt)? Det er også muligt, at jeg bare er så irriteret på den værste elektronikanskaffelse i årevis, at jeg ikke kan forstå vejledningen, men kan en venlig sjæl så ikke vise mig, hvor nemt man kan optage fx Braveheart på TV2 i morgen lørdag? |
|
![]() |
|
mfa
Ny bruger
Oprettet: 10-August-2011 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2011 kl. 00:42 |
Ja, det er heller ikke løst med firmware 1006....Belastende. Mit råd til Samsung. Få fat i en gammel Sony HDD optager og kopier hele brugergrænsefladen. Det virker.
Redigeret af mfa - 13-August-2011 kl. 00:44 |
|
![]() |
|
johnny57
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2011 kl. 19:51 |
|
Ja jeg syntes det er meget nemt at programere den, jeg har ikke læst i manualen overhovedet.
Jeg kommer også fra en Sony HDD (har den stadig). Samsungen er en smule ulogisk, men dog ikke noget som ikke kan overvindes.
|
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 123 5> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |