recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Soundbar tænder ikke med TV'et ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Soundbar tænder ikke med TV'et ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Soundbar tænder ikke med TV'et ?
    Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:14
Håber nogen herinde har lidt erfaring på området. Jeg har et samsung TV og har købt en Samsung Soundbar. Begge dele fungerer perfekt sammen, bortset fra at soundbar'en ikke tænder når jeg tænder TV'et. Det kan godt slukke med TV'et.

Jeg har snakket med Samsung support som mildest talt er ubrugelig, de har ikke megen viden om produkterne :-(

Er der nogen der har en ide om hvad der kan ligge til årsag for at Soundbar'en ikke tænder når jeg tænder TV'et ?

(Soundbar'en er sat til TV'et med et HDMI kabel til ARC portene på TV og Soundbar - Jeg hører gerne hvordan andre har sat deres op, mhp kabler osv ?)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:21
 
 Har du indstillet rigtigt.? At den slukker med TVet, er funktionen Auto OFF sikkert på On, er Auto On så ligeledes på On.? Der må være sådanne funktioner på den.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:25
Jeg kører via HDMI ARC og når jeg gør det er funktionen auto power ikke tilgængelig. (hverken Auto off eller on). Jeg har prøvet at køre via SPDIF, men så slukker den ikke selv (først efter 20 min).

Synes vejledningen er med 'vild-ledende', mht opsætningen. Skal man bruge ARC, eller SPDIF, skal ens HDMI enheder være tilsluttet TV'et og via ARC til Soundbar'en, eller skal man sætte hele pivtøjet til soundbar'en?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:33
 
 
Oprindeligt skrevet af Schytte Schytte skrev:

Skal man bruge ARC, eller SPDIF, skal ens HDMI enheder være tilsluttet TV'et og via ARC til Soundbar'en, eller skal man sætte hele pivtøjet til soundbar'en?
 
 Det står dig vist frit for, men hvis du altid bruger Soundbaren, og der er tilstrækkelig med tilslutninger, så kan det lige så godt køre over den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:36
hmm okay, der er frit slag.

Men undrer mig stadig over at den ikke kan tænde samtidig med TV'et, når den nu kan alt andet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:38
 
 Der må være en indstilling du har misset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:41
Der er bare ikke rigtig nogen indstillinger at pille ved, kan dævsme ikke finde dem ihvertfald...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 17:49
 
 Hvad med TVet, Linkindstillinger på det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 17:52
Det hedder Anynet på Samsung, det er aktiveret og det er det der gør at jeg bl.a. kan skrue op for lyden på Soundbar'en, med fjernbetjeningen til TV'et.

Dog skal det siges at når der søges efter anynet enheder kan jeg se den finder Soundbar'en, men den kommer ikke frem på listen over anynet enheder når søgningen er færdig (det gør Blu-ray afspilleren derimod). - Men jeg ved heller ikke om det er meningen at den skal komme frem på listen...
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 19:08
hmm har prøvet at ændre lydkilden fra HDMI kabel til SPDIF - her kan soundbar'en godt tænde når TV'et tænder - desværre kan jeg så ikke bruge TV'ets fjernbetjening til at styre volumen.

Knageme ikke til at blive klog på ...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Schytte Schytte skrev:

hmm har prøvet at ændre lydkilden fra HDMI kabel til SPDIF - her kan soundbar'en godt tænde når TV'et tænder - desværre kan jeg så ikke bruge TV'ets fjernbetjening til at styre volumen.


Tilbage til butikken, hvor du har købt den og sig at den ikke virker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 19:25
Tror du den er defekt ? (eller fungerer den bare ikke som jeg forventer)? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu