recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Sonos PLAY:3 musikstreamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Sonos PLAY:3 musikstreamer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Sonos PLAY:3 musikstreamer
    Sendt: 24-Juli-2011 kl. 15:09
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TRUMF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 18:44
Fin anmeldelse Jens.

Kunne du evt. tage et billede af 3'eren lige foran 5'eren så størrelsesforholdet gøres visuelt tydeligt ?
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af TRUMF TRUMF skrev:

Fin anmeldelse Jens.

Kunne du evt. tage et billede af 3'eren lige foran 5'eren så størrelsesforholdet gøres visuelt tydeligt ?

Jeps. 5 min. så kommer det på :-)


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:01
Betvivler ikke Sonos systemets fordele, men finder det egentlig tankevækkende at man kan sælge én aktiv monohøjttaler for 2.400 kr. 

For 2.700 kr sælger Hifiklubben et ganske fint Denon Mini Stereoanlæg med 2 Argon højttalere. Ved godt at det er noget andet (ikke streaming) men her får man trods alt 13kg hifi fra to anerkendte mærker (mod 2,6 kg aktiv monohøjttaler i plastik). Confused



Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:08



PLAY:3 og PLAY:5. set forfra.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Betvivler ikke Sonos systemets fordele, men finder det egentlig tankevækkende at man kan sælge én aktiv monohøjttaler for 2.400 kr. 

For 2.700 kr sælger Hifiklubben et ganske fint Denon Mini Stereoanlæg med 2 Argon højttalere. Ved godt at det er noget andet (ikke streaming) men her får man trods alt 13kg hifi fra to anerkendte mærker (mod 2,6 kg aktiv monohøjttaler i plastik). Confused

Hverken PLAY:3 eller PLAY:5 er mono. Det er begge stereosystemer, men som jeg også skriver, så er det klart at den stereofoniske oplevelse ikke er enorm på grund af afstanden mellem højttalerne i enheden.

Sonos er meget mere end blot en højttaler. Det er altså et super godt multi zone musik system, der gør det nemt at komme til sin musik og spille den. Har du allerede en god forstærker og nogle gode højttalere, ville jeg købe PLAYZONE 100 og slutte den til dit anlæg. 

Det har jeg selv.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TRUMF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:21
Tak Jens, ser ud som om jeg skal have sådan en på natbordet, hvor jeg solgte min anden S5 til en kollega fordi jeg syntes den var for stor, netop til natbordet.

Kunne i evt høre Bilka om de også vil sælge 3'eren i en periode ;-)
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af TRUMF TRUMF skrev:

Tak Jens, ser ud som om jeg skal have sådan en på natbordet, hvor jeg solgte min anden S5 til en kollega fordi jeg syntes den var for stor, netop til natbordet.

Kunne i evt høre Bilka om de også vil sælge 3'eren i en periode ;-)

Vi er ikke herre over hvad Bilka sælger.  Star
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TRUMF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:54
Nej det ved jeg. selvom I er et stort og respekteret forum på denne front, men set i lyset af den sidste "kraftprøve"mellem de to forhandlere, som I jo også skrev om i deres fælles salg af S5 for lidt tid siden, så kunne det da være interessant at høre om de ville gentage succesen :)
Nu vandt HIFI klubben jo stort sidst, da de stadig sælger SONOS, men for mig, som forbruger, kunne det da være interessant at vide om Bilka igen vil prøve at komme in på markedet...
Så fra den journalistiske vinkel kunne det da ikke skade at spørge. Nu er I i hvert fald blevet opfordret :)
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Betvivler ikke Sonos systemets fordele, men finder det egentlig tankevækkende at man kan sælge én aktiv monohøjttaler for 2.400 kr. 

For 2.700 kr sælger Hifiklubben et ganske fint Denon Mini Stereoanlæg med 2 Argon højttalere. Ved godt at det er noget andet (ikke streaming) men her får man trods alt 13kg hifi fra to anerkendte mærker (mod 2,6 kg aktiv monohøjttaler i plastik). Confused

Hverken PLAY:3 eller PLAY:5 er mono. Det er begge stereosystemer, men som jeg også skriver, så er det klart at den stereofoniske oplevelse ikke er enorm på grund af afstanden mellem højttalerne i enheden.

Sonos er meget mere end blot en højttaler. Det er altså et super godt multi zone musik system, der gør det nemt at komme til sin musik og spille den. Har du allerede en god forstærker og nogle gode højttalere, ville jeg købe PLAYZONE 100 og slutte den til dit anlæg. 

Det har jeg selv.

Stereo med 1 diskant? - interessant Confused
Til top
JannickB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-November-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JannickB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 23:27
Kunne være interessant hvis anmelder ville sammenligne med lydkvaliteten fra netop kompaktanlæg eller helt billige traditionelle kompakt højtalere (eller hans eget primære anlæg). Jeg ved godt at de ikke opfylder samme behov og er mere problematisk at placere i hjemmet, men det giver en lidt bedre reference i forhold til snakken om lydkvalitet. 

Det vil desuden være fedt hvis I en dag kan arrangere et shootout mellem Sonas, Libratone Live/Lounge og andre interessante produkter på markedet Smile


Redigeret af JannickB - 24-Juli-2011 kl. 23:40
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 09:41
Har selv Sonos. Dyrt ja.
Du betaler vel omkring 800,- for selve styringen (software)
Hvilket også gør dette produkt unikt.
Men lidt mere konkurrence havde været at foretrække. HFK eneforhandling.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu