recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iron Mans setup - nyt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iron Mans setup - nyt lærred

 Besvar Besvar Side  <1 39404142>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg er nu ikke selv på udkig, men var bare nysgerrig omkring den og tænkte at et par af dem ville passe godt til dit dedikerede rum :)
Troede faktisk af den var dyrere end 10k.


Den kunne da være en mulighed, men der skal selvfølgelig købes alt det geil ved siden af som skal bruges.

Den subwoofer er også fra den "billige" bio serie, CT8 SW er nok en del dyrere.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 19:40
Tæppet er modtaget og nu skal det blot skæres til.

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 21:30
Fedt fedt fedt

Bliver kraftedeme godt når du får liv i det.
Men hvorfor ikke et mørkt tæppe? Og så evt en løsning som jeg sidder og tænker på at teste her hjemme selv. Nemlig lys langs med kanten af gulvet hele vejen rundt? Så man ved hvor væggen starter når der mørkt i rummet.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Fedt fedt fedt

Bliver kraftedeme godt når du får liv i det.
Men hvorfor ikke et mørkt tæppe? Og så evt en løsning som jeg sidder og tænker på at teste her hjemme selv. Nemlig lys langs med kanten af gulvet hele vejen rundt? Så man ved hvor væggen starter når der mørkt i rummet.


Jeg synes at et sort gulvtæppe ville blive lidt for kedeligt da jeg formentlig også vælger en sort sofa
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 21:48
Hehe ok fair nok.

Jeg var forresten ned og få lavet en pris på nogen 802D i Rosenut hos min lokale hfk og til prisen kunne jeg ikke sige nej hehe meeen der går liiiige et par måneder til jeg tør at bruge den mængde penge på et sæt højtaler

Så om jeg beholder mine fronter MK S150 mk2 og bruger dem til 7.2 i fremtiden eller sælger dem ved jeg ikke.
De rammer dov ikke mine ønsker på musik siden som mine tidligere højtaler gjorde nemlig Tangent Prestige & Beolab Penta Mk3 (renoveret)

Nu kan jeg ikke huske om jeg har spurt dig om det men hvad kabel bruger du? Altså som signal kabler og ht-kabler?
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Hehe ok fair nok.

Jeg var forresten ned og få lavet en pris på nogen 802D i Rosenut hos min lokale hfk og til prisen kunne jeg ikke sige nej hehe meeen der går liiiige et par måneder til jeg tør at bruge den mængde penge på et sæt højtaler

Så om jeg beholder mine fronter MK S150 mk2 og bruger dem til 7.2 i fremtiden eller sælger dem ved jeg ikke.
De rammer dov ikke mine ønsker på musik siden som mine tidligere højtaler gjorde nemlig Tangent Prestige & Beolab Penta Mk3 (renoveret)

Nu kan jeg ikke huske om jeg har spurt dig om det men hvad kabel bruger du? Altså som signal kabler og ht-kabler?


Det er også mange penge for et sæt højttalere

Jeg har hidtil brugt nogle TaraLabs Prime 500 højttalerkabler og QED Silver Spiral som signalkabel. Denne del kommer jeg dog aldrig til, at bruge en masse penge på da jeg simpelthen ikke oplever nogen forskel. Så hvis det gælder kabler, så er det ikke mig som du skal spørge
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 19:55
Sofa bestilt. Biostole blev fravalgt til fordel for en god sofa.

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:50
Fedt fedt fedt. Men hvorfor ikke en ud af nogen blødt stof? Som også hjælper lidt på akustikken?
Og godt du vælger sofa da jeg synes det bliver alt for meget "Enten Eller" med stole og med sofa er der mulighed for at flade den helt ud og ligge på siden vis der bare skal hygges med musik ;-)

PS: det bliver 802D jeg køber. Har brugt et par timer på Epicon 6 & 802D i dag på Lyngdorf's nye forstærker 2170" kæft en lækker forstærker med roomperfekt.
Det var tæt kamp men det helt vildt store lydbillede diamond laver falder jeg helt for men også det lyd tryk de kan levere.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Fedt fedt fedt. Men hvorfor ikke en ud af nogen blødt stof? Som også hjælper lidt på akustikken?
Og godt du vælger sofa da jeg synes det bliver alt for meget "Enten Eller" med stole og med sofa er der mulighed for at flade den helt ud og ligge på siden vis der bare skal hygges med musik ;-)

PS: det bliver 802D jeg køber. Har brugt et par timer på Epicon 6 & 802D i dag på Lyngdorf's nye forstærker 2170" kæft en lækker forstærker med roomperfekt.
Det var tæt kamp men det helt vildt store lydbillede diamond laver falder jeg helt for men også det lyd tryk de kan levere.
 
Jeg vil hellere sidde i en lædersofa Smile og det er de samme overvejelser jeg har haft omkring stole kontra sofa. Kæresten er ligeglad da jeg selv betaler, men hun ville dog også klart foretrække en sofa.
 
Hvorfor sammenligner du egentlig ikke med Epicon 8 som jo er en mere direkte konkurrent til 802'eren og prismæssigt?
 
 


Redigeret af Iron Man - 01-Juli-2014 kl. 21:58
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 22:44
Epicon 8 har ikke min interesse. Den har bare mere bas.
Epicon 6 er perfekt dov falder jeg mere for 802.

Selv om jeg var lige ved at vælge epicon.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 15:28
Hey..

Hvor stort bliver dit nye rum? syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen mål
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Hey..

Hvor stort bliver dit nye rum? syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen mål


Det er lige præcis 3*5 meter indvendigt. Ikke særligt stor, men det er også bare et værelse som bliver brugt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 39404142>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu