recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder søger råd til køb af computerhøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNybegynder søger råd til køb af computerhøjtalere

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Prentow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2011
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder søger råd til køb af computerhøjtalere
    Sendt: 27-Juli-2011 kl. 00:09
Yes jeg søger som sagt lidt gode råd til køb af et sæt computerhøjtalere + subwoofer.

Jeg skal snart flytte på kollegie og smider i den forbindelse mit gamle væganlæg ud og vil udelukkende spille musik fra min Mac.
De skal gerne kunne spille godt op og samtidig lyde godt, også til fest og derfor må der gerne være lidt knald på. Selvfølgelig taget i betragtning at det kun er et 16m2 kollegieværelse de skal spille op.
Hvis det endelig er må de jo gerne se lidt lækre ud også :)

Mit budget er på ca. 1500,-

Håber der er nogen der kan hjælpe, meget gerne med links til specifikke højtalere..!

På forhånd tak,

Tobias
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 01:42
Er det et ufravigeligt krav, at der skal være subwoofer? For jeg synes generelt, at "ren" stereo giver bedre lyd, og to gode, men kompakte højttalere kan stadig give masser af bas til 16 m2.
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 03:29
Kig på studiemonitorer fra aage.dk
Der kan du sagtens finde noget til prisen, som lyder godt.

EDIT: jeg kan se at aage har ændret navn til 4sound, og jeg har selv de Prodipe5, som Klaus omtaler. 


Redigeret af Brixen - 27-Juli-2011 kl. 10:58
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Prentow Prentow skrev:

Mit budget er på ca. 1500,-

Håber der er nogen der kan hjælpe, meget gerne med links til specifikke højtalere..!


Nu spørger du i en gruppe om HiFi, derfor ser jeg gennem fingrene med kravet om e 2.1 system, da langt de fleste af sådanne intet har med HiFi at gøre - slet ikke nede i det prisleje du angiver.

Kig lidt på:

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro5.html

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro8.html

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/roland/ds-5.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 09:54
En mulighed er Edifier S530D som jeg selv bruger - har tidligere haft et TEAC-anlæg samt Altec Lansing og Logitech højttalere - specielt de sidste 2 muligheder var no good - specielt i forhold til den lyd Edifier-sættet kan levere. Jeg bruger det primært til musik fra min Squeezebox, men det er også koblet til computeren, TV'et og en mp3-afspiller ligesom jeg også har hovedtelefoner koblet til det.
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:08
Jeg har Edifier 330d og er ganske tilfreds med det, bedre end andre højttaler systemer jeg har hørt i samme prisleje. Så vil også mene, at 530d burde opfylde dine krav, de spiller ret højt :)
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:13
De kan både spille højt og godt, men de kan også spille lavt og godt - der synes jeg mange 2.1 systemer ellers falder helt fra hinanden!
Til top
Prentow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2011
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:45
Subwoofer er ikke et krav som sådan, troede bare det var et must.

Edifier S530D ser umiddelbart perfekte ud til prisen, og hvad jeg kan læse mig frem til udfylder de mine krav spot on.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:10
Et godt råd - lyt før køb, uanset hvad du vælger!

Rigtig mange PC-højttalere er lavet til at spille højt og kraftigt, men er ikke udpræget velegnede til film og musik med stille passager, hvor man tydeligt kan høre enhederne stå og summe/buzze. 

Ved ikke om det er tilfældet med de nævnte Edifier, men du bør tjekke det med dine egne ører - og ikke andres, som kan være mere eller mindre følsomme for den type støj.  

Har en kammerat, som har et Altec Lansing Expressionist MX6021 (2.1) - det spiller fremragende i hans 20 kvm stue, der er rigtig god lyd til mange slags musik og der er masser af præcis slagkraft i subwooferen til film og spil, uden at det bare bliver bulderbas. 

Men der kommer en tydelig elektrisk støj fra højttalerne, som driver mig til vandvid. Min kammerat, siger han ikke kan høre det.



Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:25
Dét longjohn nævner ovenfor er også et problem jeg er stødt på med både Logitech og Altec Lansing - topmodeller fra begge mærker - og begge er skrottet på den konto - der var en summen fra dem og de var dårlige til stille passager - fordelingen af frekvensområdet fungerede ikke tilfredsstillende. Begge disse problemer har jeg fået løst med Edifier-sættet.

Mine kriterier for valget var lydkvalitet (egnet til musik), antal/type af inputs samt størrelse egnet til bordplacering - så var der ikke så mange alternativer tilbage. Hvis jeg ikke havde haft restriktionen med størrelse, var jeg nok gået over på et par reolhøjttalere og en lille digital forstærker.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:16
Til 1.500 kroner ville jeg klart gå uden om et 2.1-system - altså uden subwoofer. En computer har jo ingen forstærker, så derfor skal du på udkig efter et sæt aktive højttalere (altså med indbygget forstærker). Prøv at tag en tur ned i hifi-klubben og hør på, hvad Argon kan tilbyde. Fx. denne her:


Jeg tvivler nu på, de kan spille øredøvende højt, men det kan man heller ikke forvente til den pris. Du kan eventuelt senere supplere med en subwoofer, hvis der skal lidt flere dunk i dynen. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Prentow Prentow skrev:

Mit budget er på ca. 1500,-

Håber der er nogen der kan hjælpe, meget gerne med links til specifikke højtalere..!


Nu spørger du i en gruppe om HiFi, derfor ser jeg gennem fingrene med kravet om e 2.1 system, da langt de fleste af sådanne intet har med HiFi at gøre - slet ikke nede i det prisleje du angiver.

Kig lidt på:

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro5.html

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro8.html

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/roland/ds-5.html

Klaus

Og de kan høres i København, Århus, Odense, Ålborg og Esbjerg.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu