recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bestilling fra Amazon.com told-afregning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBestilling fra Amazon.com told-afregning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichChrisIp Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Bestilling fra Amazon.com told-afregning
    Sendt: 28-Juli-2011 kl. 01:48
Goddag goddag! ;)
Har før fået så god hjælp herinde så forsøger igen!
jeg har lige for første gang i laaaaang tid bestilt en ordre uden for EU, nærmere fortalt Amazon.com!
Min ordre gik ud på 2 box sets, som endte med at blive ca. 410 kr!
jeg bestilte velvidende at den nok med 95% sikkerhed ville blive nappet i tolden!
Men de andre muligheder jeg havde til de køb ville ende med at blive 1100 kr, så uden at regne sådan helt sindssygt på det (da det ene boxset var tidsbegrænset) så bestilte jeg!
Så ville jeg lige høre om nogen har helt styr på hvor meget told jeg kommer til at betale ? :)
Af hvad jeg tror jeg snuste mig frem till så er det ca. 25% af varen (100kr) plus PostDK's ekstreme gebyr på 150 kr (tror jeg?) ! Er det helt skævt og er der endnu et gebyr? :) 

Tak på forhånd :)
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 02:10
Du kan næsten huske reglerne selv. Du skal dog ikke betale told da varens værdi er under 1.150 kr., du slipper med 25% i moms af den totale pris, altså også forsendelse, og Post Danmarks importgebyr på 160 kr.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
MichChrisIp Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 02:12
Klokken er 02.10 om natten og får allerede svar! Det her forum er magisk ;)

Nu kan jeg være rolig da prisen ikke kommer i nærheden af de 1000-1100 som det ville koste fra et 'sikkert' sted :) 
Mange tak :) !

Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 08:43
ellers er der altid ShopUSA de kan give en ca. pris på fragt, told og moms.
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 09:48
Jeg købte en Kindle fra den amerikanske Amazon side. Den pris der stod på skærmen var det jeg kom til at betale. Det var alt inklusiv. Så der vil jeg ikke være nervøs ved at handle igen.
Jeg har så også købt en lille forstærker fra USA. En "Schiit Lyr" hvis der er nogle nysgerrige her. Firmaet brugte "Google Checkout" til alt det finansielle. Der var der ikke styr på en skid. Det var uden moms, uden told, uden fragt, og uden de korrekte papirer der SKAL være der til den slags internationale forsendelser. Pakken var afsendt samme dag og tog vel 3 dage om at komme til DK. Det tog mig så ca 3 uger at få den igennem tolden Dead.
 
Hvad kan man sige? Forsendelser fra USA "is like a box of chocolates..." Big smile
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 22:35
Denne side er også godt til at regne ud, hvad man skal betale -
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Ghump Ghump skrev:

Jeg købte en Kindle fra den amerikanske Amazon side. Den pris der stod på skærmen var det jeg kom til at betale. Det var alt inklusiv. Så der vil jeg ikke være nervøs ved at handle igen.
Jeg har så også købt en lille forstærker fra USA. En "Schiit Lyr" hvis der er nogle nysgerrige her. Firmaet brugte "Google Checkout" til alt det finansielle. Der var der ikke styr på en skid. Det var uden moms, uden told, uden fragt, og uden de korrekte papirer der SKAL være der til den slags internationale forsendelser. Pakken var afsendt samme dag og tog vel 3 dage om at komme til DK. Det tog mig så ca 3 uger at få den igennem tolden Dead.
 
Hvad kan man sige? Forsendelser fra USA "is like a box of chocolates..." Big smile



Et privat amerikansk firma, har nok ikke lige check på alverdens landes moms og toldregler. Der er Amazon anderledes strømlinet og brugervenligSmile

OT: Den Schiit Lyr er vi vist mange på http://www.hoved-fi.dk der gerne ville høre lidt nærmere omHug.




Redigeret af Totoronto - 02-September-2011 kl. 13:54
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:


Et privat amerikansk firma, har nok ikke lige check på alverdens landes moms og toldregler. Der er Amazon anderledes strømlinet og brugervenligSmile


Det må være en speciel ting for Kindle at Amazon.com sørger for fortoldning. Normalt er der ingen forskel på diverse eBay sælgere og Amazon.com - fortoldning sker for modtagerens udgift. Hvis pakken bliver snuppet, altså, men det sker næsten altid for Amazon pakker. For andre pakker har man lov til at være heldig, men regn ikke med det, specielt ikke forsendelser med tracking nummer som pakker og anbefalede breve..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
AsgerF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det må være en speciel ting for Kindle at Amazon.com sørger for fortoldning. Normalt er der ingen forskel på diverse eBay sælgere og Amazon.com - fortoldning sker for modtagerens udgift. Hvis pakken bliver snuppet, altså,

Jeg deler dennne skepsis, for "er det for godt til at være sandt, er det sikkert ikke sandt"; amazons tekst er ikke nok. Og tidligere købere har måske bare været heldige i tolden.

Desværre kan den ikke købes indenfor EU, idet britisk Amazon henviser ikke-briter til US-afdelingen.

Jeg finder dog fortrøstning og håb i disse blogkommentarer 19.aug.2011, det lyder rigtig godt; forhåbentlig ikke for godt:   



Redigeret af AsgerF - 06-September-2011 kl. 16:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu