recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til Yousee bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til Yousee bredbånd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til Yousee bredbånd
    Sendt: 28-Juli-2011 kl. 22:06
Hej

Jeg har længe gået og overvejet at skifte mit ADSL ud med Yousee bredbånd, mest for at få en smule mere hastighed, men også fordi mit ADSL godt kan drille en smule engang imellem. Ikke meget, men nok til at det er irriterende.

Jeg har kigget på Yousee fordi jeg ikke kan få fiber pga min udlejer, så der er ikke så stort udvalg.

Inden jeg skifter, har jeg dog et par spørgsmål der kan give for eller imod.

Jeg har 3 antennestik i lejligheden, med en forstærker/fordeler foran det hele, men modemmet kan ikke sættes foran/ved forstærkeren, men skal gerne sidde i et af de andre antennestik i lejligheden. Jeg vil IKKE benytte den trådløse del i modemmet.

1. Kan jeg sætte Yousee modemmet til et alm. antennestik og tv i modemmet eller kommer der en splitter foran?

2. Skal modemmet sidde "foran" tv'et ligesom ADSL skal sidde foran første telefon eller kan jeg placere modemmet uanset hvor jeg har tv siddende?

3. Vil et tv signal æde noget af mit bredbånd eller kan det give højere ping eller lign?

4. Kører Yousee generelt godt? Spørgsmålet kommer efter at jeg har hørt flere sige at om aftenen og weekenden går det meget langsommere og mister forbindelsen i utide pga belastning. Det er ikke noget jeg på nogen måde kan acceptere hvis det sker dagligt/ugentligt.
Min nabo bruger Yousee bredbånd med en trådløs router og har flere gange haft lidt bøvl, men om det er hende eller yousee det er galt med, er jo svært at sige.

5. Kan man forlange at de gør noget ved problemet i tilfælde af 4? Eller vil de bare afvise med "sådan er det bare". Man må jo ofte acceptere lavere hastigheder end man reelt betaler for inden for Internet.

Håber der er nogen der kan give lidt input om opsætningen og evt hvad man kan forvente af kvalitet.

Redigeret af bibihest - 28-Juli-2011 kl. 22:18
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 10:55
 
 Et You See modem installeres på hoved stikket i lejligheden, hvor hvis der ikke er det i forvejen opsættes en ny dåse hvor der er et Data udtag, eller der påsættes en adapter på det existerende udtag. Er der forstærkere på anlæget, skal de have Returvej, om man nu hos You See har andet end trådløse modem ved jeg ikke, men det er nok kun trådløst. De modem der bruges sammen med telefoni er kun trådløse. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 11:10
Jeg har hele den "forkromede" pakke fra Yousee og hos mig spiller der bare, har ingen afbrydelser eller udfald.
 
Det skal siges at alt er nyt hos mig, hele mit interne antenneanlæg er udskiftet ( hus fra 1986 ) og Yousee har updateret selve antenneanlægget ude i vejen.
 
1. Du kan sætte moden ved antennedåse, du skal bare udskifte den med en der har returvej ( se billede ) du skal bare være sikker på at din Forstærker/fordeler har returvej.
( det ekstra stik er en F-conn. med returvej til dit modem )
2. Modem og TV sidder ved "siden" af hinanden og du kan placere det hvor du vil.
3. Nej
4. Ja
5. Ja ( jeg har lidt højere målt hastighed end det jeg betaler for  )
 
NB. På mit moden er der en lille knap hvor jeg kan afbryde den trådløse del ellers kan det også gøres via browser på computeren


Redigeret af Pony65 - 29-Juli-2011 kl. 11:15
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:30
Jeg har denne forstærker http://www.adshop.dk/shop/msb-10-65-249p.html

Der er 3 udgange til Radio/TV + 3 til data. Hvis jeg nu flytter det ene kabel over på DATA, hvor der er returvej, kommer der så også tv igennem samtidig eller er det udelukkende data?

Jeg kan flytte kablet fra et andet værelse over på DATA og så kun bruge det udtag til Internet, men ville være rart hvis der også var TV med.

I siger man skal have et udtag med en returvej som på billedet, er det noget man får med fra Yousee eller skal man selv ud og købe det?

Hvis jeg nu vælger at flytte den over på DATA og kun bruger udtaget til Internet, skal jeg så stadig have skiftet udtaget til en med returvej eller kan man sætte et alm. antennekabel deri?

Redigeret af bibihest - 29-Juli-2011 kl. 12:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:45
 
 Linket virker ikke. Grunden til at der er diverse udtag, er at de har hver deres funktion, det vil være en god ide at få teknikkeren til at installere, så det bliver lavet rigtigt.
Her i byen har vi You See via DK-TV, og det er ikke muligt at lave det selv, der SKAL teknikker til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:48
Så har jeg fixet linket http://www.adshop.dk/shop/msb-10-65-249p.html

Ville helst lave det selv for at spare pengene til teknikeren, i hvert fald hvis det er muligt. Kan sagtens lave den slags selv, så længe jeg bare ved hvad det kræver.

Er udtaget et man køber selv eller kan man få det ved Yousee?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:58
 
 Her betales der Kr 310 for at få teknikkeren ud, du kan heller ikke få modemmet tilsendt, det kan kun leveres af teknikkeren. Antennedåser kan købes hos diverse montører. Det er en TD 272 slutdåse der skal anvendes. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 16:04
Jeg kender ikke den forstærker du linker til, men jeg tror at der er TV med på de 3 udgange der også har data.
 
Som jeg læser dit indlæg så bruger du kun 3 udgange, hvis det er rigtigt, så skal de udgange du ikke bruger Termineres ( afsluttes ) med en slutmodstand
 
 
Der følger en "rygsæk" med til Yousee modem'et som sættes på dit nuværende TVdåse i væggen, men måske er din dåse for gammel og derfor vil jeg skifte den ud med en som den jeg viste et billede af. Den hedder TD272 som radiomanden siger.
 


Redigeret af Pony65 - 29-Juli-2011 kl. 16:12
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 16:16
Jeg sidder lige og nærstuderer dit indlæg og har et spørgsmål.
 
Har du TV via Yousee ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 16:45
 
  Den tænkte jeg også lige på, men går ud fra at det haves, hvilket jo er en forudsætning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 16:47
Dumme mig.
 
Naboen har Yousee, så burde det være muligt for trådstarter at få også
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 18:55
Ja, jeg har Yousee kabeltv :) og min installation er kun 4 år gammel, så det hele burde være i orden.

Den "rygsæk" er det en der sættes i antennestikket i stedet for at skifte det ud med den der TD272?

Der er terminering på forstærkeren, så dem kan jeg også bare flytte hvis det er det jeg ender med at gøre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu