recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til phono?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til phono?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI til phono?
    Sendt: 31-Juli-2011 kl. 21:00

Hey folkens.

Jeg har i længere tid haft en receiver til at håndtere alle de forskellige signaler jeg har haft. Nu er jeg gået over til at køre 2.0, og skiftede derfor receiveren ud med et tilsvarende system. Mit problem ligger i at jeg har et meget langt HDMI træk fra min computer og ind til min forstærker og ville egentlig meget gerne blive fri for at skulle trække et rigtig langt lydkabel også, eftersom jeg normalt bare tog lyden fra HDMI. Nu skal jeg så finde en eller anden måde hvorpå jeg kan tage et HDMI signal og lave det om til et nyt HDMI signal med et par phono kabler. Jeg vil helst undgå at det var digitalt da jeg ikke har flere digitale indgange i forstærkere, men kan selvfølgelig blive nød til at omgå det hvis det andet ikke er muligt. Anyways, hvad skal jeg gøre og ikke mindst købe ;)


Mvh


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 21:10
Der skal anvendes en sådan. http://www.av-connection.dk/?PGr=4490&ML=791
Lindy HDMI til Composite, S-Video og stereo konverter - Lindy HDMI til Composite/S-Video konverter
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 19:27
Det ser jo lovende ud, omend den er lidt halv alt for meget dyr i forhold til hvad det ville koste at trække et lydkabel fra computeren... Det skal jo på den ene eller den anden måde også give mening økonomisk selvom jeg prøver at bilde mig selv ind at den slags logik ikke høre hjemme i hifi verdenen :P
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 19:35
 
 Du blev presenteret for den ønskede løsning, at den måske så ikke er øknomisk i orden, er en
anden sag. Det er så op til dig om du vil benytte den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 20:14
Du finder ikke en løsning der kan konkurrere med prisen på et analogt kabel.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 21:04
 
 Der kan jo også køres HDMI til TV, og lyd derfra til Reciver medet RCA kabel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 01:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du blev presenteret for den ønskede løsning, at den måske så ikke er øknomisk i orden, er en
anden sag. Det er så op til dig om du vil benytte den.


Fordi en løsning er blevet præsenteret, behøver der jo som sådan ikke betyde at der ikke findes andre løsninger eller alternativer. Det ville være det samme som en person spurgte efter et fornuftigt højtaler sæt og jeg linkede et par B&W 800D... Derfor jeg spurgte om der fantes andre mere prisvenlige alternativer. 

Yakken, okay :) Så må jeg bide i det sure æble og få trukket et. Det virker lidt overkill med en boks der kan håndtere en skrækkeligt masse signaler når jeg aldrig kommer til at bruge mere end et enkelt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu