|
Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl. |
Besvar | Side 123 54> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-August-2011 kl. 17:23 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg har nu anskaffet en boks til erstatning af min Topfield boks - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16438 - og det blev en Miraclebox 9
Jeg har været meget glad for Topfield boksen, blandt andet muligheden for at sætte automatiske timere ud fra søgeord, men det er en ren MPEG2 boks, og selvom den faktisk kunne optage DVB-T MPEG4, så kunne den jo ikke selv afspille optagelserne - der måtte noget nyt til!
Miracleboksen minder meget om Topfielden, men har til forskel fra Topfielden:
Ellers har den af væsentlige fordele
Der er dog visse mangler i forhold til min Topfield:
På Topfield kunne der ske en simpel redigering af filer til f.eks. at fjerne reklameblokke, og en optagelse kunne sættes i gang fra et vilkårligt sted i time-shift-blokken - det mangler!
En række plugins til Topfielden gav en fantastisk funktionalitet, og Miracleboksen kan også tage plugins, men de er (endnu) ikke helt så gennemarbejdede som de, der findes til Topfield, hvilket betyder, at jeg ikke kan lave auto-timere ud fra søgeord helt så godt som tidligere.
Det er min opfattelse af billedkvaliteten er helt i top, og ellers virker den stabil. Der er dog enkelte bugs, og pt. er der opstået en væsentlig med underteksterne på DR1 og DR2 i forbindelse med ændringerne 11. januar 2012, hvor underteksterne hakker eller forsvinder, når der afspiller fra buffer eller optagelse. Underteksterne er dog fuldstændige i optagelsen, men boksen kan "bare" ikke afspille dem korrekt. Her følger en liste over de bugs, som jeg har registreret.
CDON har boksen til 3.090 ekskl. fragt og HDD. http://cdon.dk/hjemme-elektronik/miraclebox_9_hd_twin_c%252ft2-19012893
Den kan købes fra Sverige inkl. levering fra omkring 3.500 SEK ekskl. HDD (ultimo 2011). Tilsvarende Octagon 1028 kan købes fra Tyskland, hvor forskellen primært er design - særligt remote. Der findes også en Icecrypt 6000 (beregnet for det britiske marked), der kan fås i Sverige fra omkring 3.000 SEK.
Links:
Anmeldelse:
Online hentning af filer kan gøres via:
Miraclebox:
Online Plugin & FW opgradering: miraclefiles.net
Octagon:
Online FW opgradering: octagon-germany.de
Online Plugin & FW opgradering: octagon-forum.com/develop Redigeret af miri - 30-Juni-2014 kl. 17:15 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
miri
|
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2040 |
Funktioner
Tak(0)
|
er der modul til boxer i den ?
|
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
er der modul til boxer i den ?
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er 2 gange Common Access, men det fremgår ikke om Boxer er understøttet (brug link under billedet).
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
hvor kan den købes? Kan ikke finde den nogle steder
Kan kun finde en Miraclebox 9 S Twin HD PVR Redigeret af mbm1 - 03-August-2011 kl. 08:08 |
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den findes (endnu?) ikke til salg i DK. Jeg har købt den her:
uden disk er det leveret små 3.000 DKK med dagens kurs
Jeg har ikke prøvet med et Boxer-kort, men svenskerne modtager Boxer SD kanaler (som jeg forstår med kort direkte i kortlæser - altså uden behov for CAM til CI), og det skulle nu også virke på de nye svenske Boxer DVB-T2 HD kanaler ved brug af CI+, men det sidste sætter formentlig restriktioner for optagelser m.m. SVT HD 1 og 2 sender i øvrigt uden kryptering, ig kn derfor modtages i Østdanmark...
Den er i øvrigt hardware-mæssigt (og FW) identisk med blandt andet Octagon SF 1028P T2, hvis nogen er hellere vil importere fra Tyskland. Redigeret af miri - 03-August-2011 kl. 22:01 |
miri
|
A.Morup
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fortæl os mere!
Hvordan klarer den danske undertekster? Og er den stille?
Ved du noget om strømforbruget (drift / standby)?
Min trofaste Topfield 5400PVR combo lakker mod enden (Mpeg2!)
Takker!
Anders [EDIT: Fandt strømforbrug 1W i standby og max 55W i brug - udemærket, da min gamle SAT-modtager trak 12W i standby og min Topfield trækker 8W - det løber jo op hen over året!] Redigeret af A.Morup - 03-August-2011 kl. 16:21 |
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
miri
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Anders
Jeg oplever ingen problemer med undertekster. Den er stille - jeg er ikke helt klar over om der er blæser i, men jeg har ikke hørt den. Der er kun støjen fra HDD. Jeg skal tjekke det faktiske strømforbrug, når jeg får fundet min måler frem. Redigeret af miri - 03-August-2011 kl. 21:56 |
miri
|
A.Morup
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Miri!
Tak for et fint svar - den lyder virkelig attraktiv, især da man kan få den med DVB-T2! Det var der jeg gik lidt i stå på Clarke Techs 6600'er - gider ikke at skulle skifte ud igen om få år!
Er det 100% at det er den samme (også indvendigt) som Octagon? Jeg synes at den tyske er lidt pænere og så kan den købes med DVB-T(2) modtageren monteret (og ikke som tillæg). På den anden side er svensk firmware måske lidt tættere på danske standarder (undertekster, text-tv og evt. DVB-T2)...
MVH
Anders |
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
A.Morup
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt den tyske model lige her til 491 EUR = 3.660 DKK leveret i DK med 1 TB intern disk og DVB-T2 + DVB-S2 modtager monteret. Ikke nødvendigvis den billigste leverandør, men en helt OK pris:
MEGET interessant afløser til Topfield 5400PVR!
|
miri
Funktioner
Tak(0)
|
Det er den samme box (skallen er dog forskellig), og FW kan byttess mellem boksene, men jeg tror ikke, at der er forskel - de har samme løbenr., og opdateres samtidigt..... Plugins kan også anvendes på tværs. Der testes i øvrigt også Enigma2, men som på øvrige E2-bokse ikke under DVB-T(2)
Så det er kun spørgsmål om smag og pris, der skal afgøre om det er en Octagon eller Miraclebox
Redigeret af miri - 03-August-2011 kl. 22:52 |
miri
|
miri
Funktioner
Tak(0)
|
Til yderligere oplysning er boksen produceret i Sydkorea af Fortis....
http://www.fortis.kr/page/page.php?pid=141129 og kendes ellers som - Atevio AV 7500 HD PVR - Rebox RE-8500HD PVR - Skyway Droid |
miri
|
Besvar | Side 123 54> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |