recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  123 54>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.
    Sendt: 01-August-2011 kl. 17:23
Jeg har nu anskaffet en boks til erstatning af min Topfield boks - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16438 - og det blev en Miraclebox 9

Miraclebox 9

Jeg har været meget glad for Topfield boksen, blandt andet muligheden for at sætte automatiske timere ud fra søgeord, men det er en ren MPEG2 boks, og selvom den faktisk kunne optage DVB-T MPEG4, så kunne den jo ikke selv afspille optagelserne - der måtte noget nyt til!
 
Miracleboksen minder meget om Topfielden, men har til forskel fra Topfielden:
  • Kan optage op til 3 programmer og vise en 4. kanal eller optagelse
  • 2 DVB-C/T2 tunere (eller DVB-S2 og combi), og mulighed for at koble en 3. USB DVB-T(2?) tuner til (som der ikke kan optages fra). 
  • Default mulighed for padding af optagelser, der automatisk kan tillægge tid til timere før og efter EPG tidsangivelsen.
  • Default gemmes EPG på disk, og der er to views, hvor der kan vises tidslinie for henholdsvis 1 eller 6 kanaler adgangen.
  • Default mulighed for "serietimere" og for at søge i EPG efter titel på program eller genre (genre på program udsendes med signalet, men få bokse anvender det....) , og sætte timere fra søgningen
  • Ethernet. Der er mulighed for at tilføje trådløs LAN via USB.   
  • DLNA   
  • Free TV+, hvor der afspilles og downloades video fra blandt andet Youtube, Metacafe og Earth Touch (DR NU og Bonanza må være potentielle kandidater!)
  • Internet TV+ - Mulighed for at streame fra rtmp-adresser (IP-TV)
  • Internet Radio+ - Mulighed for at streame radio kanaler, herunder alle DR, Nova, Voice, Radio100 m.fl. 
  • Air Tivi+ - streaming af live tv, remote og stille timere fra iphone/ipad, android og pc.
  • Internet browsing fra vindue i live-tv
  • Mulighed for tilkobling af trådløst usb-tastatur (til brug ved internet browsing)
  • Mulighed for CI+
  • Én Boxer kanal ad gangen kan vises eller optages dekrypteret med originalt boxer-modul og -kort i boksen, og optagelser kan flyttes til PC. Yderligere Boxer kanaler kan optages, men bliver ikke dekrypteret undervejs og kræver under afspilning, at boksen er stillet på samme kanal som de blev optaget på (der kan dannes en kopi af krypterede optagelser under afspilning ved tryk på "Rec", men pt mangler der tekst-tv/undertekster i kopien!). Det forventes på grundlag af de svenske erfaringer, at boksen også kan håndtere de danske Boxer HD-kanaler, da Boxen er forberedt til CI+, men dette vil eventuelt medføre tab af funktionalitet)

Ellers har den af væsentlige fordele

  • Live-buffer
  • Chase Play, så der kan spoles tilbage mens der optages
  • Opdeling af disk i underbiblioteker
  • PIP (også HD kanaler), PAP og POP 
  • Tekst-tv optages
  • Overførsel af optagelser til pc. Der har været et problem med AAC-lyd og DVB-undertekster, men det er løst fra FW 2.10.24
Der er dog visse mangler i forhold til min Topfield:
På Topfield kunne der ske en simpel redigering af filer til f.eks. at fjerne reklameblokke, og en optagelse kunne sættes i gang fra et vilkårligt sted i time-shift-blokken - det mangler!
En række plugins til Topfielden gav en fantastisk funktionalitet, og Miracleboksen kan også tage plugins, men de er (endnu) ikke helt så gennemarbejdede som de, der findes til Topfield, hvilket betyder, at jeg ikke kan lave auto-timere ud fra søgeord helt så godt som tidligere.
 
Det er min opfattelse af billedkvaliteten er helt i top, og ellers virker den stabil. Der er dog enkelte bugs, og pt. er der opstået en væsentlig med underteksterne på DR1 og DR2 i forbindelse med ændringerne 11. januar 2012, hvor underteksterne hakker eller forsvinder, når der afspiller fra buffer eller optagelse. Underteksterne er dog fuldstændige i optagelsen, men boksen kan "bare" ikke afspille dem korrekt. Her følger en liste over de bugs, som jeg har registreret. 
 
Beskrivelse Område Karakter Opstået? Løst?
Kan ikke afspille HE-AAC lydspor og DVB-undertekster på eksterne afspillere uden konvertering Optagelser Stærkt generende   FW 2.10.24
Undertekster på DR1/DR2 hakker eller forsvinder under timeshifting og ved afspilning af optagelser Optagelser Kritisk   FW 
2.11.59
Optagelse af to på hinanden følgende programmer på samme kanal giver hul på 2 min., hvis der anvendes padding Optagelser Stærkt generende   2.11.59 
Opdatering af EPG - dele af EPG kan mangle efter noget tid - kræver manuel nulstilling af EPG-data EPG Generende   Kun Boxer? Ikke et problem på Yousee
HE-AAC 5.1 lydspor konverteres ikke til DD 5.1 ved overførsel (HDMI - S/PDIF)  Tilslutninger Generende    
Skift til/fra krypteret kanal (Boxer), mens der optages fra denne, kan medføre ubrugelig optagelse. Boksen burde advare om konsekvenser Optagelser Stærkt generende    
Fejl i synkronisering af billede og lyd ved 1080p (24p?) - afspilning af MKV etc. Medieafspiller Stærkt generende    2.10.??
Ikke mulighed for valg af interne undertekster og lydspor DTS - afspilning af MKV etc. Medieafspiller Stærkt generende    
Ved valg mellem afspilning af optagelser - afspiller ikke H.264-filer i oversigtsvindue GUI Nice to have    
Mangler oplysninger om optagelsesnavn i panelet på boxen - viser i stedet kanal, hvorfra indspilning stammer GUI Nice to have    
Mangler beskrivende titler/format på audio og understekster ved valg af stream GUI Nice to have    
Netværksforbindelse ved manuelt valg af IP-adresse fungerer ikke ved download - virker ved automatisk opsætning Netværkstilslutning Generende   FW   2.10.11  
 
Den kan købes fra Sverige inkl. levering fra omkring 3.500 SEK ekskl. HDD (ultimo 2011). Tilsvarende Octagon 1028 kan købes fra Tyskland, hvor forskellen primært er design - særligt remote. Der findes også en Icecrypt 6000 (beregnet for det britiske marked), der kan fås i Sverige fra omkring 3.000 SEK. 
 
Links:
 
Anmeldelse:
Online hentning af filer kan gøres via:
Miraclebox:
Online Plugin & FW opgradering: miraclefiles.net
Octagon:
Online FW opgradering: octagon-germany.de
Online Plugin & FW opgradering: octagon-forum.com/develop


Redigeret af miri - 30-Juni-2014 kl. 17:15
miri
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 14:14
er der modul til boxer i den ?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 14:19
er der modul til boxer i den ?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

er der modul til boxer i den ?
 
Der er 2 gange Common Access, men det fremgår ikke om Boxer er understøttet (brug link under billedet).
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 08:03
hvor kan den købes? Kan ikke finde den nogle steder
 
Kan kun finde en Miraclebox 9 S Twin HD PVR


Redigeret af mbm1 - 03-August-2011 kl. 08:08
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 15:03
Den findes (endnu?) ikke til salg i DK. Jeg har købt den her:
uden disk er det leveret små 3.000 DKK med dagens kurs
 
Jeg har ikke prøvet med et Boxer-kort, men svenskerne modtager Boxer SD kanaler (som jeg forstår med kort direkte i kortlæser - altså uden behov for CAM til CI), og det skulle nu også virke på de nye svenske Boxer DVB-T2 HD kanaler ved brug af CI+, men det sidste sætter formentlig restriktioner for optagelser m.m.  SVT  HD 1 og 2 sender i øvrigt uden kryptering, ig kn derfor modtages i Østdanmark...
 
Den er i øvrigt hardware-mæssigt (og FW) identisk med blandt andet Octagon SF 1028P T2, hvis nogen er hellere vil importere fra Tyskland.


Redigeret af miri - 03-August-2011 kl. 22:01
miri
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 16:14
Fortæl os mere!
 
Hvordan klarer den danske undertekster? Og er den stille?
Ved du noget om strømforbruget (drift / standby)?
 
Min trofaste Topfield 5400PVR combo lakker mod enden (Mpeg2!)
 
Takker!
Anders
 
[EDIT: Fandt strømforbrug 1W i standby og max 55W i brug - udemærket, da min gamle SAT-modtager trak 12W i standby og min Topfield trækker 8W - det løber jo op hen over året!]


Redigeret af A.Morup - 03-August-2011 kl. 16:21
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 21:55
Hej Anders
 
Jeg oplever ingen problemer med undertekster. Den er stille - jeg er ikke helt klar over om der er blæser i, men jeg har ikke hørt den. Der er kun støjen fra HDD. Jeg skal tjekke det faktiske strømforbrug, når jeg får fundet min måler frem.  


Redigeret af miri - 03-August-2011 kl. 21:56
miri
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 22:18
Hej Miri!
 
Tak for et fint svar - den lyder virkelig attraktiv, især da man kan få den med DVB-T2! Det var der jeg gik lidt i stå på Clarke Techs 6600'er - gider ikke at skulle skifte ud igen om få år!
 
Er det 100% at det er den samme (også indvendigt) som Octagon? Jeg synes at den tyske er lidt pænere og så kan den købes med DVB-T(2) modtageren monteret (og ikke som tillæg). På den anden side er svensk firmware måske lidt tættere på danske standarder (undertekster, text-tv og evt. DVB-T2)...
 
MVH
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 22:38
Fandt den tyske model lige her til 491 EUR = 3.660 DKK leveret i DK med 1 TB intern disk og DVB-T2 + DVB-S2 modtager monteret. Ikke nødvendigvis den billigste leverandør, men en helt OK pris:
 
MEGET interessant afløser til Topfield 5400PVR!
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

....På den anden side er svensk firmware måske lidt tættere på danske standarder (undertekster, text-tv og evt. DVB-T2)
 
Det er den samme box (skallen er dog forskellig), og FW kan byttess mellem boksene, men jeg tror ikke, at der er forskel - de har samme løbenr., og opdateres samtidigt..... Plugins kan også anvendes på tværs. Der testes i øvrigt også Enigma2, men som på øvrige E2-bokse ikke under DVB-T(2)
 
Så det er kun spørgsmål om smag og pris, der skal afgøre om det er en Octagon eller Miraclebox
 


Redigeret af miri - 03-August-2011 kl. 22:52
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 23:06
Til yderligere oplysning er boksen produceret i Sydkorea af Fortis.... 

http://www.fortis.kr/page/page.php?pid=141129

og kendes ellers som 
- Atevio AV 7500 HD PVR
- Rebox RE-8500HD PVR
- Skyway Droid
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu