recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 54>
Forfatter
Besked
gdssjov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gdssjov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Testen går vist mest ud på muligheden for at optage flere betalingskanaler på samme tid (evt. hvor mange), samt at se krypterede kanaler, mens der optages andre.


Er der ikke noget med at harddisken skal krypteres på en måde når man har et betalingsabonnement som f.eks. Boxer, så en modtager kan blive 'Boxer-godkendt'?

Jeg tænker på hvad der mon vil ske med de optagelser der laves fra FTA-kanaler? Jeg vil jo gerne kunne flytte filer over på en USB-stick eller ekstern HDD for at kunne se en optagelse i f.eks. toget.


Jeg har købt et boxer kort (uden modul) - Octagon siger "forkert korttype" og Boxer siger bare at Octagon ikke er på listen - så der er ingen hjælp at hente. Andre der har fået det til at virke?

Ikke nok med at man skal betale 5 x 345,- (hvis man nåede det på tilbud) for at se tv2 på 4 tv og en optager, man skal også købe ny boks (EFTER BOXERS MENING)
Det er en grotest ordning politikerne har strikket sammen - med kortgebyr mv bliver det efter det første år, ca. 180,-/md - kun for TV2 -totalt absurd.



------------------------------
Octagon SF 1028P HD - Noblence
Til top
supermoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér supermoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 17:27
Hej Claus..
 
Jeg ved godt at de stort set er ens, så derfor er jeg oz gået mest efter udseenet. Og på det område syns jeg bedst om Octagon'en. (både boks og fjernbetjeningen)
Skal bruge den til yousee og parabol tv DVB-S2, så boxer hjælp har jeg ikke brug for.
Og hvad forum's angår, så forstår jeg mig bedre på tysk end svensk. Smile
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af gdssjov gdssjov skrev:

Jeg har købt et boxer kort (uden modul) - Octagon siger "forkert korttype" og Boxer siger bare at Octagon ikke er på listen - så der er ingen hjælp at hente. Andre der har fået det til at virke? 
Du skal investere i et CAM, der sættes i boksen - BOXER virker ikke, hvis kortet sættes direkte i boksens kort-slots...
 
 
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:34
Efter den 11. januar har jeg fået problemer med underteksterne på min Octagon nu... Wacko
De bliver hængende uden at blive opdateret, eller også forsvinder de helt. Nogen gange hjælper det (et kort stykke tid) at slå dem fra og så til igen. Samtidig er der vistnok dukket en ny undertekst mulighed op i valgmenuen. Før var der kun Off, Auto og 'Dan', men nu er de to 'Dan' - uden at det hjælper at vælge nogen af dem.
 
Og så oplever jeg nu, at der kommer nogle 'knæk' i lyden - somom den er kommet et millisekund ud af sync og så indhenter det en gang i minuttet. Og det gælder både DVB-T (mpeg4) og DVB-S (tyske kanaler - mpeg2).
 
Er der andre der oplever lignende?
Hilsen Jakob :-)
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Efter den 11. januar har jeg fået problemer med underteksterne på min Octagon nu... Wacko
De bliver hængende uden at blive opdateret, eller også forsvinder de helt. Nogen gange hjælper det (et kort stykke tid) at slå dem fra og så til igen. Samtidig er der vistnok dukket en ny undertekst mulighed op i valgmenuen. Før var der kun Off, Auto og 'Dan', men nu er de to 'Dan' - uden at det hjælper at vælge nogen af dem.
 
Og så oplever jeg nu, at der kommer nogle 'knæk' i lyden - somom den er kommet et millisekund ud af sync og så indhenter det en gang i minuttet. Og det gælder både DVB-T (mpeg4) og DVB-S (tyske kanaler - mpeg2).
 
Er der andre der oplever lignende?
 
Jeg har samme problemer med undertekster på min Miraclebox 2xDVB-T. Havde det både med firmware 2.09.49 og nu med 2.09.87.
 
mvh
Thomas
Til top
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 10:12
Det samme her. Troede det var mit dårlige signal...
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 10:15
Jeg oplever dog kun problemet med undertekster ved afspilning - ikke ved direkte signal. Og det ser ud til, at problemet opstår ved afspilning, for jeg har prøvet at se samme sekvens flere gange, og underteksterne ser ud til at blive vist sådan lidt tilfældigt.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 11:45

Ja, der er et problem med forsinkede undertekster ved optagelser/afspilning fra buffer. Jeg har indtil i sidste uge afvist det, men kan nu konstatere, at det er der. Ved at gå tilbage, så kan jeg se, at det har været der på DR HD fra en gang i september - altså lang tid før omlægningen i januar. Hvis nogle ligger inde med optagelser fra DR HD eller DR K fra før den 17 september, så tjek lige om de også har problemet (det var der ikke før 2. september!).

Men det gælder altså ikke kun Miraclebox/Octagon - der er problemer med Sagem, Humax m.fl. og også PC/MediaCenter er ramt - faktsik formoder jeg at alle er ramt, men ikke alle har observeret det endnu... Jeg mangler at få tjekket DVB-viewer, og hvis den også har det, så tror jeg, at problemet er generelt.
 
Jeg har skrevet til DR, og er spændt på om de tager det seriøst....
 


Redigeret af miri - 24-Januar-2012 kl. 11:46
miri
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 11:58
Jeg har ingen problemer med undertekster på nogen optagede kanaler via min Vantage HD8000C.

Derfor kan det stadig godt være at DR HD udsender subs i ikke-standard format eksempelvis, og så netop Vantage bare kan håndtere dette, men helt generelt er det altså ikke. Jeg vil nu tro det er Korea-softwaren der spiller jer endnu et puds.

Hvor er mit liv bare blevet simplere ved at gå tilbage til min gamle HDD-boks. Og jeg som troede jeg havde problemer med Vantage Smile. Lidt godt har den da gjort den Miraclebox Wink.

/Steen
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af supermoy supermoy skrev:

Det lyder jo ik vildt opmundrende, men hva vi må jo tage nogle chancer her i livet.
EPG er ikke så vigtigt, bare det i første omgang kan lade sig gøre at få lagt kanaler ind uden for meget besvær.(DVB-C/DVB-S2)


Heh, du havde da vist ikke behøvet spørge, du havde jo besluttet dig inden du fik svaret? LOL. Lad os bare sige at nej, svaret på dit spørgsmål er mildest talt ikke opmuntrende. Men spring du bare ud i det og ignorer mine erfaringer med netop din situation - du befinder dig nok i et parallelunivers ifht. mig, hvor disse problemer ikke rammer dig Wink.

Jeg er heldigvis kommet af med min boks, så nu har jeg fred igen (er blot blevet 1.500,- fattigere).

EPG har du ikke brug for - du optager ikke noget? Du kan nemlig ikke selv angive navnet på dine optagelser, så du får bare en hel masse optagelser der hedder DR1_1, DR1_2, TV2_1 osv. Optagelser er en hel speciel bag of pain på den maskine dér, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på - det kan jo næppe kaldes boksens primære funktion Shocked. Nu har du jo også selv en boks at opleve det med Wink.

EPG kan du i øvrigt ikke hente fra internettet, du skal. Boksen kan ikke hente EPG fra DVB-strømmen selvom den ligger lige ved hånden dér. Til gengæld er det mega-ustabilt at få fat på EPG via nettet, boksen er super-ringe til at cache tidligere hentet EPG (så du skal hente al data påny hver gang du går ind i EPG, det tager nogle minutter), og der er ingen support fra producenten af boksen overhovedet.

Det er så også ret besværligt at finde ud af hvordan man rent faktisk får fat på korrekt EPG via nettet - eksempelvis skal du selv indtaste en del kanalinfo i nogle XML-filer der ligger på boksen, som du kun kan få adgang til via SSH til Linux'en dernede. Men du har vel tid nok til at sætte dig ind i det...

Oprindeligt skrevet af supermoy supermoy skrev:

Men hvordan med firmware, er boksen opdateret når den kommer, eller skal man selv hen og ligge flere forskellige ind??


Firmware? Det kan du godt regne med at du kommer til at stifte en del bekendtskab med. De fleste problemer hos folk lader til at være hvordan man nedgraderer. Her kan det være nødvendigt at nedgradere boot-strap'en også, men som sagt, det bliver du 100-meter mester i.

Vent med at sælge din Vantage Big smile.

Mvh
Steen


Redigeret af Sschmidt - 24-Januar-2012 kl. 12:16
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Ja, der er et problem med forsinkede undertekster ved optagelser/afspilning fra buffer. 

 
Jeg oplever det når jeg ser live tv.
 
 
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg har skrevet til DR, og er spændt på om de tager det seriøst....
 
 
- Det er jeg også...
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 14:07
Så er der opdateret FW (2.10.11) til både Miraclebox og Octagon. Der er umiddelbart tale om bug-fixes (!), men der er kommet en lidt speciel feature. Til bokse med DVB-T2 tunere kan kabel-opsætning også anvendes - det lyder som om, at DVB-T2 tunere kan anvendes som DVB-C tunereWink - men det kræver nok yderligere bekræftelse.... 
 
Jeg har lagt den på, og konstateret, at der fortsat er fejl på DVB(-T)-undertekster (men jeg formoder, at det ikke er en bug i boksen, men hos broadcaster) og bug vedr. "kanalskifte fra EPG med pauset kanal" er der fortsat. Jeg tør endnu ikke sige noget om generel stablitet, men vender tilbage!


Redigeret af miri - 02-Februar-2012 kl. 14:12
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu