recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 54>
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Så er der opdateret FW (2.10.11) til både Miraclebox og Octagon. Der er umiddelbart tale om bug-fixes (!)


Tak for info, miri Clap

Ved du hvilke bugs de så har fixet...?

Jeg må med skam erkende, at jeg endnu ikke har fået resettet min kasse mht. problemet med deep-standby - men det kan jeg jo passende afprøve ved denne lejlighed Embarrassed
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 19:56
Her er et link med info vedr. FW 2.10.11
 
 
Det fremgår også, at DVB-T2 tunerne nu skulle fungere som combo DVB-T2/T/C - men jeg ved ikke om man kan have T og C samtidig.....
miri
Til top
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 10:55
Jeg har siden kanalomlægningen medio januar ikke kunnet modtage TV2 på Miraclebox'en. Lidt mystisk, da jeg fint kan modtage de andre betalingskanaler på mit Boxer-max abonnement... Og mit tv fanger da også TV2 fint.

Nogen med samme erfaringer?
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Jeg har siden kanalomlægningen medio januar ikke kunnet modtage TV2 på Miraclebox'en.
Jeg har ingen problemer. Du har lavet en ny kanalsøgning, men finder ikke TV2 i MUX3?
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Efter den 11. januar har jeg fået problemer med underteksterne på min Octagon nu... Wacko
De bliver hængende uden at blive opdateret, eller også forsvinder de helt. Nogen gange hjælper det (et kort stykke tid) at slå dem fra og så til igen. Samtidig er der vistnok dukket en ny undertekst mulighed op i valgmenuen. Før var der kun Off, Auto og 'Dan', men nu er der to 'Dan' - uden at det hjælper at vælge nogen af dem.
 
Jeg skal måske præcisere:
Problemet med undertekster, der hænger og forsvinder, opstår kun når jeg ser en optagelse fra HDD. Igår så jeg udsendelse fra DR1 uden problemer med teksterne, så pausede jeg den og fortsatte (nu forskudt, altså fra HDD) et par minutter efter, og straks forsvandt teksterne. De kom tilbage såsnart jeg var tilbage i Live-mode Confused
 
Jeg har opdateret SW til den nyeste, men det har ikke hjulpet. Måske det kan have noget med den nye MUX som DR benytter at gøre? Jeg har nemlig ingen problemer med optagelser fra DR HD eller DR K...
 
Er det mon kun mig der oplever det? Og hvis ja, hvorfor mon? Wacko
 
Forresten hedder den nye, fjerde, undertekst-valgmulighed "DanO" (udover Off, Auto og Dan) 
Har i også den?
 
Hilsen Jakob :-)
Til top
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:47
Kanalsøgningen finder fint TV2. Men når jeg stiller ind på kanalen, er der bare sort skærm, og boxen skriver 'service fejl'. Det er den eneste kanal, der opfører sig sådan...
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Kanalsøgningen finder fint TV2. Men når jeg stiller ind på kanalen, er der bare sort skærm, og boxen skriver 'service fejl'. Det er den eneste kanal, der opfører sig sådan...
 
Der er en anden tråd om nøjagtig samme problem. Det viste sig at fejlen lå hos Boxer.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Efter den 11. januar har jeg fået problemer med underteksterne på min Octagon nu... Wacko
De bliver hængende uden at blive opdateret, eller også forsvinder de helt. Nogen gange hjælper det (et kort stykke tid) at slå dem fra og så til igen. Samtidig er der vistnok dukket en ny undertekst mulighed op i valgmenuen. Før var der kun Off, Auto og 'Dan', men nu er der to 'Dan' - uden at det hjælper at vælge nogen af dem.
 
Jeg skal måske præcisere:
Problemet med undertekster, der hænger og forsvinder, opstår kun når jeg ser en optagelse fra HDD. Igår så jeg udsendelse fra DR1 uden problemer med teksterne, så pausede jeg den og fortsatte (nu forskudt, altså fra HDD) et par minutter efter, og straks forsvandt teksterne. De kom tilbage såsnart jeg var tilbage i Live-mode Confused
 
Jeg har opdateret SW til den nyeste, men det har ikke hjulpet. Måske det kan have noget med den nye MUX som DR benytter at gøre? Jeg har nemlig ingen problemer med optagelser fra DR HD eller DR K...
1. Jeg har tidligere observeret mindre dropouts under chase-play - afspilning af pågående optagelse, men ikke ved brug af timeshift - afspilning fra buffer
2. ... men der er nu generelle problemer med undertekster ved afspilning fra buffer eller optagelse - og med generelt mener jeg alle de optagebokse, som jeg har haft mulighed for at teste m.fl.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106870&PID=1093205
3. Der er kommet en ekstra type undertekst, der er rettet mod hørehæmmede - det vil sige, at også eventuel dansk tale er undertekstet. Eksempel "Broen". første undertekst indeholder kun undertekstning af svensk tale, mens anden undertekst omfatter al tale (svensk+dansk). Tidligere lå undeteksten for den danske tale under tekst-tv side 399 (og det gør den måske fortsat?).
miri
Til top
rasmuskrogh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2009
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuskrogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Tidligere lå undeteksten for den danske tale under tekst-tv side 399 (og det gør den måske fortsat?).
Tror ikke der ligger noget undertekst på 399 ihvertfald ikke på DR1 og DR2 da de har fået fælles tekst-tv.
Til top
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er en anden tråd om nøjagtig samme problem. Det viste sig at fejlen lå hos Boxer.


Flemming, kan du huske detaljer, der kan hjælpe mig med at finde tråden? Jeg har søgt vidt og bredt i forum'et, men har ikke kunnet opspore den...
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Kanalsøgningen finder fint TV2. Men når jeg stiller ind på kanalen, er der bare sort skærm, og boxen skriver 'service fejl'. Det er den eneste kanal, der opfører sig sådan...
Fejlen kan meget vel være Boxer, men hvis du vil tjekke yderligere i forhold til boxen, så ville jeg lave en reset til firmaindstillinger, og indlæse kanalerne igen.... Hvis problemet efter firmareset fortsat alene vedrører TV2, så må det være en Boxer-fejl


Redigeret af miri - 09-Februar-2012 kl. 09:55
miri
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 12:28
I går så jeg Homeland optaget onsdag aften fra DR1 over DVB-T, og der var ingen problemer med undertekster!
 
Har DR eller Boxer mon fixet et eller andet?
 
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu