recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 54>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 13:03
Boxer har ikke noget at gøre med DR1, så det kan ikke være dem.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Boxer har ikke noget at gøre med DR1, så det kan ikke være dem.
 
Flemming
 
Det er vel Boxer, der distribuerer signalet.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 14:50
Undertekstproblemet er forsvundet i denne uge - enten tirsdag eller onsdag. Det er formentlig DR eller Teracom, der har rettet den fejl, der berørte alle de bokse og pc-software med optagefunktion, som jeg har kendskab til (Men VLC kunne afspille korrektWacko)
miri
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 15:11
Ikke ALLE var berørt - husk at min Vantage ikke havde problemer.

Vh
Steen
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Ikke ALLE var berørt - husk at min Vantage ikke havde problemer.
Beklager min manglende præcision, Steen. Problemet vedrørte mig bekendt alle DVB-T/T2 modtagere med optagemulighed, og jeg formoder derfor også, at det har berørt eventuelle Vantage DVB-T modtagere...
miri
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 16:43
Aha, ok Smile.
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Undertekstproblemet er forsvundet i denne uge - enten tirsdag eller onsdag.


Jeg har netop afprøvet underteksterne med en lille optagelse fra DR.
Jeg optog 5 minutter mens jeg så det - med fungerende undertekster.

Problemet er der stadig hos mig Ouch
Når jeg afspiller optagelsen virker underteksterne fint de første ca. 2 minutter - så går det galt Dead
Enkelte vises en brøkdel af et sekund, resten af tiden er der slet ingen tekster.

I de første par minutter (hvor det virker) føles det, somom teksterne kommer en smule for tidligt, altså inden der bliver sagt noget. Så jeg tror det er noget med synkroniseringen der går galt.


Jeg har lagt bidden (ca. 250 MB) i min Dropbox - håber en af jer kan få fat i den og vil prøve at afspille den på sin maskine. Den driller også fra USB...
 
http://dl.dropbox.com/u/4174561/Jamie%20Olivers%20Amerika%20%2816%29.ts

Og her udgaven der kan afspilles med VLC. Den er kørt gennem TS Doctor:
http://dl.dropbox.com/u/4174561/Jamie%20Olivers%20Amerika%20%2816%29_fixed.ts
Afspilles den med VLC er der ingen problemer Wacko

Er jeg virkelig den eneste der har de prolemer?
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Undertekstproblemet er forsvundet i denne uge - enten tirsdag eller onsdag.
...Problemet er der stadig hos mig Ouch
Når jeg afspiller optagelsen virker underteksterne fint de første ca. 2 minutter - så går det galt Dead
Enkelte vises en brøkdel af et sekund, resten af tiden er der slet ingen tekster.
...
Er jeg virkelig den eneste der har de prolemer?
Nej, du er ikke aleneSmile Det er som nævnt ikke et Miraclebox problem, men et generelt problem for alle, der optager DR på DVB-T - og du har ret løsningen varede kun en dag, nemlig torsdag - fredag var problemet tilbage... 
 


Redigeret af miri - 12-Februar-2012 kl. 11:54
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Nej, du er ikke aleneSmile Det er som nævnt ikke et Miraclebox problem, men et generelt problem for alle, der optager DR på DVB-T - og du har ret løsningen varede kun en dag, nemlig torsdag - fredag var problemet tilbage... 
 


Ok. Eller....

I den tråd du henviser til nævnes der kun, at folk har problemer med for tidlige undertekster.
Men hos mig forsvinder de som sagt helt. Det gør de nok fordi synkroniseringen går helt i kage efter et stykke tid, men oplever i ikke det samme? Eller bliver undertekster på optagelser bare ved med at være for tidlige?
Har du evt. prøvet at afspille mit lille klip på din maskine? Hvad gør den?
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 08:01
Jeg oplever som du også, at underteksterne nærmest kan forsvinde fra optagelser fra DR kanalerne, mens de kører perfekt på optagelser fra TV2, men da jeg har set, at det kan lade sig gøre, at de kører fuldt synkroniseret (senest i torsdags), så er jeg overbevist om, at det er ikke er boksen, men DR/Teracom, der har et problem.
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg oplever som du også, at underteksterne nærmest kan forsvinde fra optagelser fra DR kanalerne, mens de kører perfekt på optagelser fra TV2, men da jeg har set, at det kan lade sig gøre, at de kører fuldt synkroniseret (senest i torsdags), så er jeg overbevist om, at det er ikke er boksen, men DR/Teracom, der har et problem.


Jamen det lyder jo spændende...

De er jo åbenbart (blevet gjort) opmærksomme på problemet, så vi må jo afvente med tålmod Wink
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 14:33
Følg sagen vedrørende underteksterne herfra (DR arbejder på løsning):
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu