recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 54>
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 14:50
Det er sgu godt arbejde Miri - du er virkelig en ildsjæl! Smile

Mvh
Steen
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 18:11
Hvis der er nogen, der vil teste Internet TV+, så er der her en sti til DR1, der kan tastes ind
rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr01astream3


Redigeret af miri - 13-Februar-2012 kl. 18:31
miri
Til top
Happymannn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Happymannn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Her er et link med info vedr. FW 2.10.11
 
 
Det fremgår også, at DVB-T2 tunerne nu skulle fungere som combo DVB-T2/T/C - men jeg ved ikke om man kan have T og C samtidig.....
 
Er på udkig efter en optager der kan optage flere kanaler samtidig, og faldt over denne tråd. Er endelig kommet helt igennem, uden at løbe skrigende væk på trods af en del problemer. Har lige et par spørgsmål.
 
1.Combo DVB: Vil det sige at jeg evt. blot skal bestille maskine med 2 x T2 tuner selv om jeg skal bruge maskinen til Stofa (DVB-C), og gælder dette begge maskiner Miracle/Octagon.
 
2.Problemerne med EPG på cabel (Yousee) gælder det også Stofa og kan problemet omgås ved blot at få maskinen til at hente EPG på nettet??
 
Henrik
WMC Win7 64,WHS,WDTV-live,Samsung PS50C7705,Philips 42PF9966
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 22:24

Hej Henrik

ad 1. Ja, det er det der fremgår af FW updaten, men jeg har / kan ikke selv teste det
ad 2a. Jeg ved ikke hvordan boksene fungerer med Stofa
ad 2b. Funktionaliteten med at hente EPG fra nettet løser eventuelle mangelfulde EPG-data OTA. Miraclebox har denne funktionalitet, men jeg er usikker på om der faktisk er en FW forskel mellem Octagon og Miraclebox på dette punkt - om Octagon også kan dette default....
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis der er nogen, der vil teste Internet TV+, så er der her en sti til DR1, der kan tastes ind
rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr01astream3


Det er første link jeg har fået til at virke, tak for det, miri Smile

... og DR2 ligger på .../livedr02.... Wink

Hvordan fandt du det?
Jeg har prøvet et par programmer der skulle kunne finde streamet, men det har absolut ikke været ligetil, og så gad jeg ikke bøvle mere med det.

En ting er livetv - DR kan jeg jo godt se i forvejen.
Men på dr.dk/nu ligger der jo en hel masse andre programmer - f.eks. næste afsnit af Lykke. Det ville jo være fint at kunne se det på den store skærm i sofaen i stedet for på den bærbare.

Har du fundet en nem måde at få fat i den rigtige URL? Det er vist ikke bare sådan at gå til, oder? Confused
Hilsen Jakob :-)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:32
DR NU har et glimrende API man kan udvikle op mod:
http://www.dr.dk/nu/api/
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:35
DR NU har et glimrende API man kan udvikle op mod:
http://www.dr.dk/nu/api/
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:45
Jep, godt gættetWink..
Dr2:             rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr02astream3
DR Update:  rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr03astream3
DR K:            rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr04astream3
Ramasjang:  rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr05astream3
DR HD:          rtmp://livetv.gss.dr.dk/live/livedr06bstream3 live=1
 
Bemærk, at DR HD er lidt speciel. Hvis forbindelsen ikke er god kan det sidste 3-tal reduceres og krav til hastighed/kvalitet falder.
 
Jeg har endnu ikke kæmpet mig gennem DR NU eller Bonanza....
 
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

DR NU har et glimrende API man kan udvikle op mod:
http://www.dr.dk/nu/api/
Tak Pilehave!
Jeg sender det straks videre til Miraclebox, så det kan implementeres i FreeTV+ !
Så må vi se om de bider på...?
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

DR NU har et glimrende API man kan udvikle op mod:
http://www.dr.dk/nu/api/
Tak Pilehave!
Jeg sender det straks videre til Miraclebox, så det kan implementeres i FreeTV+ !
Så må vi se om de bider på...?
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 14:48
Optagelser fra Boxer:
 
Jeg har et lille dummie-spørgsmål:
 
I går faldt jeg til patten og anskaffede mig et TV2-only-kort i Bilka.
Det virker fint, og alle Boxers kanaler jo så åbne de første 14 dage LOL
 
Nu har jeg optaget lidt af hvert (det er jo med at være om sig når der nu er en hel masse gratis kanaler Party), men på listen ser de lidt forskellige ud:
Nogle af optagelserne har €-tegnet bagved. Jeg gætter på, at det betyder at de stadig er kodede, selvom de ligger på HDD. Hvorfor nogle af dem er afkodede og andre ikke, har jeg ikke gennemskuet endnu, men jeg har programmeret en masse (!) timere, så måske overlapper nogle af dem, og så kan den jo kun afkode en af gangen. Am I right?
 
Problemet er, at jeg tilsyneladende ikke kan afspille dem med €-tegn Confused. Hvis jeg vælger en af dem, så skifter min Octagon bare til den kanal som programmet blev optaget fra (f.eks. Discovery), men uden at afspille. 
Jeg har læst, at man kan gemme en afkodet version af en optagelse ved at afspille og samtidig trykke REC, men hvordan får jeg den til at afspille optagelsen?
Gør jeg noget forkert?
 
P.S.: Jeg tror at undertekstproblemet er løst. Ihvertfald virkede det i går... Wink
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 15:43

Med hensyn til optagelse af flere Boxer kanaler smatidig, så har jeg en anbefaling om, at undelade at zappe mellem kanalerne under optagelse - jeg tror, at det kan få boksen til at fejlregistrere optagelserne!

Med hensyn til afspilning af optagelser markeret med € (for krypteret), så er der forskellige forhold man skal passe på:
  1. som selv nævner bemærket, at det er forudsat, at man er slået over på den kanal, hvor som optagelsen stammer fra
  2. det dur ikke, hvis der optages på den kanal, hvor man vil afspille fra
  3. ! jeg har bemærket, at det også kan have betydning, hvilken tuner, der anvendes - jeg har som du oplevet en enkelt gang, at en optagelse ikke ville køre, men at boksen gik direkte tilbage til live. Jeg oplevede det i forbindelse med, at der kørte en optagelse på en anden kanal, og fandt følgende opskrift til løsning:

 

  1. Hvis der optages på anden kanal på anden mux: Stå på den kanal, hvor afspilningen skal køre fra (tuner2). Tryk "stop", hvilket giver mulighed for at stoppe optagelse på tuner 1. Hvis muligt stop optagelse (ellers vent til optagelsen er slut og gør som beskrevet nedenfor). Skift til kanal, hvor optagelse kørte (nu tuner 2). Start optagelse igen. Skift til kanal, hvor afspilning ønskes (nu tuner1). Afspil ønskede optagelse!
  2. Hvis der ikke optages: Stå på den kanal, hvor afspilningen skal køre fra (tuner2). Skift til anden kanal på anden mux (nu tuner 2). Start optagelse. Skift til kanal, hvor afspilning ønskes (nu tuner1). Stop og slet ny optagelse. Afspil ønskede optagelse!
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu