recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 2829303132 54>
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

 
  1. Hvis der optages på anden kanal på anden mux: Stå på den kanal, hvor afspilningen skal køre fra (tuner2). Tryk "stop", hvilket giver mulighed for at stoppe optagelse på tuner 1. Hvis muligt stop optagelse (ellers vent til optagelsen er slut og gør som beskrevet nedenfor). Skift til kanal, hvor optagelse kørte (nu tuner 2). Start optagelse igen. Skift til kanal, hvor afspilning ønskes (nu tuner1). Afspil ønskede optagelse!
  2. Hvis der ikke optages: Stå på den kanal, hvor afspilningen skal køre fra (tuner2). Skift til anden kanal på anden mux (nu tuner 2). Start optagelse. Skift til kanal, hvor afspilning ønskes (nu tuner1). Stop og slet ny optagelse. Afspil ønskede optagelse!
 
Wohoohuuu! Det var noget af en opskrift Wacko  Wink
 
 
Jeg kan faktisk ikke huske om jeg optog noget andet da jeg prøvede at afspille, men jeg skal prøve opskriften når jeg kommer hjem fra arbejdet.
 
Jeg har kun en DVB-T-tuner, den anden er en -S, så jeg skal lige se hvordan jeg gør, men det blir det vel bare nemmere af...
 
Melder lige tilbage
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 18:19

PROBLEMET MED OVERFØRSEL AF FILER MED HE-AAC LYD KAN NU LØSES!

Hvis man installerer pluginet "Fixit" version 9, så korrigeres optagelser med HE-AAC lyd og DVB-undertekster, så de umiddelbart kan afspilleres på pc m.v. - og der kræves nu ikke mere behandling med f.eks. TS-Doctor.
 
 
 
 
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

PROBLEMET MED OVERFØRSEL AF FILER MED HE-AAC LYD KAN NU LØSES!

Hvis man installerer pluginet "Fixit" version 9, [...]
 
Det lyder godtnok lækkert Clap
 
Men jeg tror jeg er for dum til at finde stedet hvor jeg kan hente det Pig
Jeg er også medlem på octagon-forum (men kommer der for sjældent), men det er godtnok svært at finde rundt i...
 
Hvordan gør du?
Installér Fixit9, reset maskinen, kør plugin manuelt?
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 20:18
Gør dig selv den tjeneste, at lægge denne adresse ind under plugin/[blå]/[rød] i menusystemet:
"octagon-forum.com/develop" (kan bruges til både octagon og miraclebox), så kan du trække de fleste plugins ind online - men ja, husk at boksen er resettet siden sidste FW installation og måske under alle omstændigheder, hvis der er noget, der driller under installation....



Redigeret af miri - 21-Februar-2012 kl. 20:22
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 20:33
Der er forresten kommet en FW update (2.10.18), men indtil videre kun til Octagon.
 
Her er beskrivelsen af ændringerne (inkl. tyrkfejl):
--> Lig TV HD3 freezing fixed. (Eutelsat 7E)
--> CI slot imporved
--> D-Smart & Cyfra CAM Modul improved
--> Plugin API Set the priority lower
--> CAM Modul SW update bug fix.
--> Format User Data function improved
--> Menu - System Tools - Storage Manager :
--> Current Device : Select User and press Format
--> Plugin`s and accordingly installed files in /var will be delete
--> Diverse minor bugs fixed
 
Tyder på primært bug-fixes og forbedret styring af lager...


Redigeret af miri - 21-Februar-2012 kl. 20:33
miri
Til top
gdssjov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gdssjov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Gør dig selv den tjeneste, at lægge denne adresse ind under plugin/[blå]/[rød] i menusystemet:
"octagon-forum.com/develop" (kan bruges til både octagon og miraclebox), så kan du trække de fleste plugins ind online - men ja, husk at boksen er resettet siden sidste FW installation og måske under alle omstændigheder, hvis der er noget, der driller under installation....



HMM man kan ikke længere vælge download som før. Hvis man trykker den blå knap kommer dog noget frem - men download fejler.. Til gengæld er der kommet noget ID og password som måske skal udfyldes - det var der ikke før - mon det er bruger/password man også bruger for at logge på forum?

------------------------------
Octagon SF 1028P HD - Noblence
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af gdssjov gdssjov skrev:

HMM man kan ikke længere vælge download som før. Hvis man trykker den blå knap kommer dog noget frem - men download fejler.. Til gengæld er der kommet noget ID og password som måske skal udfyldes - det var der ikke før - mon det er bruger/password man også bruger for at logge på forum?
 Jeg har ikke bemærket fejl... Du er på nettet?
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 17:01
InternetTV+
Hvis I er interesseret i at udvide jeres kanal-muligheder, og har en rimelig internet forbindelse, så tjek:
miri
Til top
gdssjov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gdssjov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af gdssjov gdssjov skrev:

HMM man kan ikke længere vælge download som før. Hvis man trykker den blå knap kommer dog noget frem - men download fejler.. Til gengæld er der kommet noget ID og password som måske skal udfyldes - det var der ikke før - mon det er bruger/password man også bruger for at logge på forum?
 Jeg har ikke bemærket fejl... Du er på nettet?


Ja da.
Og med den gamle fw var der slet ikke en ID/Password valgmulighed..

------------------------------
Octagon SF 1028P HD - Noblence
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af gdssjov gdssjov skrev:

Ja da.
Og med den gamle fw var der slet ikke en ID/Password valgmulighed..
Jeg tror at det er en reset af hele boksen, der er brug for - huskede du det efter opgradering af FW? 
miri
Til top
gdssjov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gdssjov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af gdssjov gdssjov skrev:

Ja da.
Og med den gamle fw var der slet ikke en ID/Password valgmulighed..
Jeg tror at det er en reset af hele boksen, der er brug for - huskede du det efter opgradering af FW? 

ja, har sagt gendan til fabriksindstillinger og derefter indlæs sidst gemte position...?

------------------------------
Octagon SF 1028P HD - Noblence
Til top
Dinf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dinf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 21:03
Efter at have læst hele tråden i gennem hvor jeg lidt efter lidt er blevet mere og mere hooked på at købe en boks, sprang jeg ud i det og bestilte en Octagon SF 1028P HD - Noblence fra hm-sat.de.

Jeg havde dog fra start af bange anelser både med hensyn til boksen, da det var en med to cable tunere og Sschmidt tidligere havde brokket sig over specielt boksens manglede færdigheder når EPG'en ikke virkede. Og så ved at bestille fra hm-sat.de da de heller ikke har det bedste ry, hvad jeg har kunnet læse mig frem til. Ud af de mange (grimme) tyske sider hvor mange kunne købe boksen, var der ikke mange der havde den med 1TB HDD og to cable tunere, derfor blev det hm-sat.de. Indtil videre har jeg ikke noget at sætte en finger på, men er vidst også først når man skal til at reklamere for noget at de skaber problemer. Så det må tiden vise om der bliver brug for.

Med hensyn til EPG'en, så er jeg i den (heldige?) situation at jeg har Stofa. Jeg har ikke kunnet finde andre der har erfaringer med en sådan boks og Stofa, så til mit store held, virkede EPG'en bare med det samme. Så alt bøvlet som Sschmidt har omtalt og som jeg frygtede jeg skulle i gennem har jeg stort set sluppet for.

Har ikke haft tid til for alvor at lege med boksen, men indtil videre er jeg meget glad for den. Jeg har fået smidt Fixit 9 plugin ind på den. I den forbindelse har jeg dog en enkelt spørgsmål. Jeg har startet Media Server på boksen og kan fint tilgå den fra en Windows maskine og se de optagelser jeg har foretaget. Jeg har dog også en Boxee Box der plejer at æde stort set ALLE formater, men den spiller ikke rigtig sammen med Octagons Media Server. Jeg kan godt skabe forbindelse til den fra Boxee'n under en forbindelsestype der hedder "Universal Plug'n'play", men jeg kan ikke se noget af indholdet i alle de mapper der er. Hverken optagelser eller vidoer på en USB stick som den burde kunne læse. Noget der har erfaringer med dette problem eller som har en løsning?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2829303132 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu