recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 4647484950 54>
Forfatter
Besked
C-Tec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2007
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C-Tec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 14:45
Havde selv den "fornøjelse" at Miracleboxen brød ned midt under firmware installation (maskinen frøs med en besked om, at man aldrig må afbryde firmware opdateringen, og efter +1 time slukkede jeg den bag på). Herefter befandt boksen sig i en komplet ubrugelig tilstand - PANIK!

Jeg fandt ud af, at jeg på maskinen kunne trykke 'pil op' når jeg tændte den. Herefter kunne firmwaren hentes fra USB stik på forsiden. 

Denne boks kræver en del tålmodighed gerne støttet af lidt fatalistisk sort humor, men jeg håber ovenstående kan hjælpe. 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 19:11
Hvis jeg ikke selv kan lave den, er der så en som vil lave den mod betaling, regner ikke med at MB vil lave det gratis??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

...Jeg havde opdateret min FW til 2.11.34 men så så at der var nogle ting som ikke var beskrevet i den anden opdatering, og keg nedgraderer min FW til standard, men nu sætter den sig ved 50% da jeg vil opgradere igen, hvad gør jeg forkert??
Jeg nedgraderede fordi jeg troede at man skulle tage alle FW en efter en for at få alle rettelser med...
Du bliver nødt til at blive mere præcis i din forklaring: hvad er der sket, og hvad der er problemet! Du skriver, at
  • du opgraderede til 2.11.34 - lykkedes det?
  • nogle ting der ikke var beskrevet i den anden opdatering - hvad var ikke beskrevet - hvad er den anden opdatering?
  • nedgraderer til standard - hvad er standard?
  • nu sætter den sig ved 50% - hvad er det der sætter sig? - er det indlæsning af FW eller under opstart eller hvad?
  • ....og hvilken FW-version startede du ud med? - og hvilke versioner har du været gennem undervejs til 2.11.34?
  • ....og kører du DVB-S, -C eller T2? 
  • ....har du prøvet at downloade FW igen og lægge den på usb inden du indlæser?
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 17:02
Jeg fik installeret den nye firmware og fik maskinen til at køre igen,
det var en usb-key fejl som gjorde at den satte sig ved installationen.
 
Men nu har jeg et nyt spørgsmål, er der ikke en lettere vej at tilgå harddisken end ved at gå ind under webbrowser ->> Afspilningslister??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

... er der ikke en lettere vej at tilgå harddisken end ved at gå ind under webbrowser ->> Afspilningslister??
Tænker du på noget andet end effekten af specialtasten på remoten (over GUL)?
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 10:16
Skulle denne box ikke kunne køre med Titanit software, som giver en halvering af opstarttiden samt væsentlig hurtigere zappe- og navigationstider?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

... er der ikke en lettere vej at tilgå harddisken end ved at gå ind under webbrowser ->> Afspilningslister??
Tænker du på noget andet end effekten af specialtasten på remoten (over GUL)?
Hvilken Specialtast??
Vol +/- CH op/ned FAV EPG Media pil op/pil ned reload????
 
Media dirigerer mig bare hen til noget netværk hvor jeg ikke har gemt noget.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvilken Specialtast??
Vol +/- CH op/ned FAV EPG Media pil op/pil ned reload????
 
Media dirigerer mig bare hen til noget netværk hvor jeg ikke har gemt noget.
Hvis du har denne remote:
http://www.miraclebox.se/uploads/product_photo/33/aad6d713931ddb3c69259a2d746cc2194ef2761a.png
så tror jeg du er på rette spor med media tasten. Prøv at trykke to gange på mediatasten - giver det ikke mulighed for at flytte til harddisk? 
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Skulle denne box ikke kunne køre med Titanit software, som giver en halvering af opstarttiden samt væsentlig hurtigere zappe- og navigationstider?
Jooo.... Men det kræver lidt ekstra indsats. ID på boksen skal omstilles til Atevio 7500/7600 - og så kan der lægges en beta udgave af TitanNit 1.2x på boksen - og det skulle vist ikke (endnu) være stabilt, så jeg har ikke kastet mig ud i det - og det virker vist ikke til DVB-T/T2 - og der er vist heller ingen chance for at CI+ kommer til at virke.....
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvilken Specialtast??
Vol +/- CH op/ned FAV EPG Media pil op/pil ned reload????
 
Media dirigerer mig bare hen til noget netværk hvor jeg ikke har gemt noget.
Hvis du har denne remote:
så tror jeg du er på rette spor med media tasten. Prøv at trykke to gange på mediatasten - giver det ikke mulighed for at flytte til harddisk? 
Det er præcis den remote jeg har.
Jeg vil prøve at trykke 2 gange på mediatasten. Wink
//Guldhammer
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Skulle denne box ikke kunne køre med Titanit software, som giver en halvering af opstarttiden samt væsentlig hurtigere zappe- og navigationstider?
Jooo.... Men det kræver lidt ekstra indsats. ID på boksen skal omstilles til Atevio 7500/7600 - og så kan der lægges en beta udgave af TitanNit 1.2x på boksen - og det skulle vist ikke (endnu) være stabilt, så jeg har ikke kastet mig ud i det - og det virker vist ikke til DVB-T/T2 - og der er vist heller ingen chance for at CI+ kommer til at virke.....
 
Du mener formentlig Atemio 7500/7600? Og hvorfor kun en beta udgave? DVB-T kom til at virke allerede med forrige firmware som kom den 1. februar.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du mener formentlig Atemio 7500/7600? Og hvorfor kun en beta udgave? DVB-T kom til at virke allerede med forrige firmware som kom den 1. februar.
Nej, Boksen hed oprindeligt Atevio:
og kom med Fortis FW. Som jeg forstår det, så blev der arbejdet med diverse E2 baserede FW, og da man permanent valgte en erstatning for Fortis FW, så ændrede den samtidigt navn til Atemio.
 
Jeg er ikke klar over hvorfor der ikke er kommet mere end Beta (måske prioritering af andre E" versioner - AAF?), og DVB-T virker ikke med den nuværende beta.
 
Men der sker formentlig noget på den front med annonceringen af Miraclebox Premium:
 
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4647484950 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu