recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 4748495051 54>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 23:56
Hvis jeg må stille et tillægsspørgsmål.
Er det nødvendigt at tilkøbe 2 stks programkort for at kunne modtage og se HELE Yousee's fuldpakke??
Har nemlig hørt at det ikke er nødvendigt.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 08:52
"Fuldpakken" er ikke krypteret og kræver derfor ikke noget kort. Hvis der ønskes ekstra-kanaler/pakker, så skal der bruges kort f.eks. til C-MORE. Jeg har ikke noget kort, og tør derfor ikke sige om det vil være nødvendigt med 2 kort for at dekryptere 2 kanaler samtidigt - start med ét er mit forslag.

EDIT: Jeg kan heller ikke svare på om der kræves særligt CAM til Yousee eller om Miraclebox indbyggede kortlæser er tilstrækkelig.... Wink


Redigeret af miri - 16-April-2013 kl. 08:54
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 13:57
Jeg er ked af at bruge en andens tråd, men da dette også omhandler Miracleboxen vil jeg desværre gøre det.
 
Min lillebror har haft en dreambox, og han fik enabled webdelen så jeg kan fjernstyre optagelser, MEN Miracleboxen har IKKE en kanalliste på webdelen, og jeg kan kun vælge 2 kanaler, hvad kan jeg gøre ved dette??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 09:15
Hmmmm. Har du installeret FortisWebIO?

miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hmmmm. Har du installeret FortisWebIO?

 
Hmm, nej det har jeg ikke, vil lige prøve at gøre det.
 
Tak for hjælpen. Wink
//Guldhammer
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 09:44
Hvis I har fået firmware V2.11.34 til at fungere med FortisWebIO, så må de gerne lave en guide her. For det kan så vidt jeg kan forstå ikke fungere på den nye firmware, navnlig EPG delen hvor der ikke optræder noget så man kan sætte optagelser i gang.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af panch panch skrev:

Hvis I har fået firmware V2.11.34 til at fungere med FortisWebIO, så må de gerne lave en guide her. For det kan så vidt jeg kan forstå ikke fungere på den nye firmware, navnlig EPG delen hvor der ikke optræder noget så man kan sætte optagelser i gang.
Jeg har ikke selv FortisWebIO kørende, men prøv evt. denne version - den er lavet til Octagon, og skulle ikke være 100% kompatible med Miraclebox, men meldingerne fra Sverige tyder på, at det alligevel "kører"....
http://www.miracleforum.net/viewtopic.php?f=19&t=1839



Redigeret af miri - 01-Maj-2013 kl. 12:14
miri
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg har ikke selv FortisWebIO kørende, men prøv evt. denne version - den er lavet til Octagon, og skulle ikke være 100% kompatible med Miraclebox, men meldingerne fra Sverige tyder på, at det alligevel "kører"....
http://www.miracleforum.net/viewtopic.php?f=19&t=1839
Hvis du læser i slutningen af den tråd, så brokker jeg mig lidt over at den version er låst til Octagon, så det har jeg desværre prøvet.
Det er nok snart tid til at gå over til MiracleBox Premium versionen - den ser ret potent ud!

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 13:34
uppps... Fik ikke læst til slutEmbarrassed
Du skal være opmærksom på, at Premium versionen er uden CI+ - so no DVB-T2 HD!!!
Du kan måske som det også bliver foreslået i tråden forsøge at ændre resellerID til Octagon..
miri
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 13:53
Det med ResellerID er noget der skal implementeres i et nyt plugin, og der er heller ikke nogen der svarer på om man overhovedet kan sætte det via API'et. Så jeg tror den stopper der.
DVB-T2 er det ikke kun Boxer der bruger det herhjemme? Hvis man har kabel (ukrypteret DVB-T og DVB-C) så kan man vel godt bruge den?

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af panch panch skrev:

Det med ResellerID er noget der skal implementeres i et nyt plugin, og der er heller ikke nogen der svarer på om man overhovedet kan sætte det via API'et. Så jeg tror den stopper der.
DVB-T2 er det ikke kun Boxer der bruger det herhjemme? Hvis man har kabel (ukrypteret DVB-T og DVB-C) så kan man vel godt bruge den?
Du skulle kunne ændre din Reseller-ID til f.eks. Octagon, og installere Octagon FW, og så vil plugins som FortisWebIO formentlig virke bedre.
http://miracleforum.net/viewtopic.php?f=25&t=1858&p=14616&hilit=reseller#p14616
DVB-T2 er pt. umiddelbart kun interessant med Boxer, men SVT1 og SVT2 kan for nogle også trækkes hjem i HD.
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 13:04
Der er kommet opdatering til Miraclebox - 2.11.59
Jeg oplever ikke de store forskelle i forhold til 2.11.34, og faktisk er der kommet et icon, der blinker under optagelse(!), hvilket er generende. Der skulle være også være forbedringer vedrørende undertekster, og umiddelbart, så ser de optagelse jeg har fra DR1, mens jeg kørte DVB-T ud til at være OK, men ..... 

Husk: Slet brugerdata og start med at indlæse FlashFix
http://miraclefiles.net/index.php?download=63
inden indlæsning af ny FW
... og start fra bund med opsætning af box og kanaler - det er tungt, men det sikreste - desværre.




miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4748495051 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu