recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 4849505152 54>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 01:11
Hvad gør FlashFix??
Har lige opdateret min Firmware, og jeg er godt tilfreds med det.
Hvis der er noget jeg ville ønske jeg kunne finde ud af, så var det at fjerne/skjule de betalingskanaler som jeg alligevel IKKE kan se.
//Guldhammer
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

er der kommet et icon, der blinker under optagelse(!), hvilket er generende


Hvis der er et ikon der blinker uanset selvom man ikke står på den kanal der skal optages, så tror jeg da det er ret irriterende. Hvis det hænger sådan sammen, så springer jeg den update over. Kan du evt poste et screenshot?

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvad gør FlashFix??
...Hvis der er noget jeg ville ønske jeg kunne finde ud af, så var det at fjerne/skjule de betalingskanaler som jeg alligevel IKKE kan se.
FlashFix skal bare sikre, at du installere fra en "ren" FW. Som jeg forstår det, så slettes hele flash, så der ikke gemmer sig rester af gammel FW... Jeg forstår ikke, at der skulle kunne opstå fejl, men jeg har oplevet at bugs er forsvundet, hvis jeg kører FlashFix inden jeg lægger ny FW på boksen.
Du kan sagtens fjerne eller skjule kanaler, men der er flere metoder - det bedste er, hvis du beskriver, hvordan du gerne vil have kanalerne stillet op - og hvor du modtager dit signal fra...
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:55
Får man alle kanaler med hos waoo hvis man søger efter FTA??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Får man alle kanaler med hos waoo hvis man søger efter FTA??
Hvis der er krypterede betalingskanaler, der kræver CAS, så får du naturligvis ikke dem med, hvis du søger FTA.
Du kan dog sagtens søge på alt, og så få boksen til kun at vise FTA kanalerne. Du kan ændre rækkefølgen på kanalerne, som du har lyst til, knytte det kanalnummer til kanalen, som du ønsker, du kan slette eller skjule kanaler enkeltvis, omdøbe kanalnavne, du kan få den til kun at vise HD kanaler m.m.
 
Mulighederne ligger under kanalindstillinger i menuen, og der er også andre indstillingsmuligheder ved tryk på "OK"-tasten


Redigeret af miri - 20-Juni-2013 kl. 09:29
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 12:40
Hej.
 
Jeg er stødt ind i et problem ved skifte til Waoo udbyder af TV,
Der er mange kanaler som ikke kan findes korrekt, fordi jeg skal søger med et NET ID,
som jeg ikke kan indtaste, hvordan gør jeg nu??
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 22:08
Er der nogen som kan fortælle mig,
var det ikke meningen at man med Miraclebox 9 HD C/T2 TWIN skulle kunne optage 3 programmer og se 1 samtidig??
 
Vi kan nemlig kun optage 2 og IKKE se 1 samtidig, på vores Miraclebox 9 HD C/T2 TWIN.
//Guldhammer
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:



Er der nogen som kan fortælle mig,
var det ikke meningen at man med Miraclebox 9 HD C/T2 TWIN skulle kunne optage 3 programmer og se 1 samtidig??
 
Vi kan nemlig kun optage 2 og IKKE se 1 samtidig, på vores Miraclebox 9 HD C/T2 TWIN.


Det er ikke altid at den optage 3 programmer og set et andet. Det afhænger af hvad frekvenser de kanaler du vil optage, forefindes på. Flere programmer forefindes på samme frekvens, og det er i disse tilfælde at en tuner kan vise to programmer samtidigt. Så i tilfælde at de 3 programmer samt det ene du vil se forefindes på 2 frekvenser, så kan det lade sig gøre.

Så, kort fortalt, nogen gange kan du, og andre gange kan du kun se 3. I slemme tilfælde kan du også opleve at du kun kan se to programmer, hvis det 3. program du gerne vil se ligger på en frekvens som ikke er en af de to du optager på.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 22:00
Er der nogen som ved om Enigma 2 softwaren er blevet udviklet til
Miraclebox 9 HD Twin HD (C/T2/S2)
for jeg kan ikke finde den, kun til
Miraclebox 9 HD, og den virker ikke på Miraclebox 9 HD Twin HD (C/T2/S2),
for fejlen Error 0x10.
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 12:41
Er der nogen som har et tip til KUN at få DVB-C kanaler frem,
for selv når jeg søger efter KUN cable, så får jeg alligevel T1 kanaler frem??
//Guldhammer
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:



Er der nogen som ved om Enigma 2 softwaren er blevet udviklet til
Miraclebox 9 HD Twin HD (C/T2/S2)
for jeg kan ikke finde den, kun til
Miraclebox 9 HD, og den virker ikke på Miraclebox 9 HD Twin HD (C/T2/S2),
for fejlen Error 0x10.


Så vidt jeg ved er det kun den nye MiracleBox Premium der har Enigma2 software, den ældre 9 Twin har ikke.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Er der nogen som ved om Enigma 2 softwaren er blevet udviklet til
Miraclebox 9 HD Twin HD (C/T2/S2)
for jeg kan ikke finde den, kun til
Miraclebox 9 HD, og den virker ikke på Miraclebox 9 HD Twin HD (C/T2/S2),
for fejlen Error 0x10.
Jeg har ikke (endnu) rodet med det, så ingen direkte hjælp her fra....
Har du været omkring http://miracleforum.net/index.php?/forum/25-enigma-2/ ??? Der er flere E2 versioner at vælge mellem, som skulle virke med DVB-C.

Miraclebox 9 HD er i øvrigt = Miraclebox 9 HD Twin. Der er kun én Miraclebox 9 HD - der er kun forskel på tuner kombination (S2 og/eller C/T2).




Redigeret af miri - 27-August-2013 kl. 14:08
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4849505152 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu