recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 5051525354>
Forfatter
Besked
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 08:22
Premium virker lidt bedre ifht EPG, jeg tænker ikke mere over hvordan det skal tweakes og det virker bare fra starten. Jeg har dog haft en del problemer med de to tunere i den og den er nu sendt til rep.
Bortset fra at det er et Enigma2 chipsæt der sidder i, så synes jeg ikke den er stort bedre en Twin HD modellen. Ikke engang PiP kan den køre hvis der er tale om HD kanaler.

Jeg fortryder klart at jeg ikke lige afsøgte området lidt mere inden jeg bare hoppede til Premium modellen - hvis jeg skulle vælge nu så stod valget KLART på vu+ duo2. Meget mere kraftfuld og med et meget mere aktivt brugercommunity end MiracleBox. Noget dyrere også, men det ville jeg gerne betale.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 09:01
Til alle jer der har problemer med Miraclebox: Har i prøvet at lægge Titanit image på? Det skulle efter forlydender være særdeles stabilt, men er ikke gratis. Jeg mener det koster omkring 15 euro.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af panch panch skrev:

Premium virker lidt bedre ifht EPG, jeg tænker ikke mere over hvordan det skal tweakes og det virker bare fra starten. Jeg har dog haft en del problemer med de to tunere i den og den er nu sendt til rep.
Bortset fra at det er et Enigma2 chipsæt der sidder i, så synes jeg ikke den er stort bedre en Twin HD modellen. Ikke engang PiP kan den køre hvis der er tale om HD kanaler.

Jeg fortryder klart at jeg ikke lige afsøgte området lidt mere inden jeg bare hoppede til Premium modellen - hvis jeg skulle vælge nu så stod valget KLART på vu+ duo2. Meget mere kraftfuld og med et meget mere aktivt brugercommunity end MiracleBox. Noget dyrere også, men det ville jeg gerne betale.
 
Jeg kan se du også har en Arion. Det er kram. Synd de aldrig fik lavet en opfølger med HD.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
flemsej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2012
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 09:04
Hejsa,
Hvad er titanit image?
Kan du evt. sende lidt mere info, links etc.?
Mvh. Flemming

Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg kan se du også har en Arion. Det er kram. Synd de aldrig fik lavet en opfølger med HD.
Flemming


Ja det var nemlig kram - savner stadig at jeg ikke kan se 3 programmer mens jeg optager et 4. Det var sådan set også det jeg forventede med MiracleBox, men 9 ud af 10 gange så kan jeg kun se/optage 2 programmer samtidigt.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af flemsej flemsej skrev:

Hejsa,
Hvad er titanit image?
Kan du evt. sende lidt mere info, links etc.?
Mvh. Flemming

 
http://www.sat-world.com/cgi-bin/satworld.storefront/DE/Product/10008301
 
Miraclebox er identisk med Atemio AM 7500 HD.
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 10:22
Kan man bruge OpenRSI til en Miraclebox 9 hd twin pvr??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Kan man bruge OpenRSI til en Miraclebox 9 hd twin pvr??
Nej, OpenRSI er målrettet til AZBox og GigaBlue, men der findes en del E2 løsninger til Miraclebox og andre Fortis cloner. Jeg har ikke selv prøvet (haft tid og mod til at teste)


EDIT: OpenRSI bygger på OpenPli, og der findes faktisk en udgave af OpenPli, der kan bruges på en Miraclebox, og den kan findes på ovenstående link.....


Redigeret af miri - 08-Januar-2014 kl. 17:22
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 23:15
Der er kommet version 2.11.87 til Miraclebox, men kun til brug uden CI+ (miraclebox.se). Jeg har dog ikke testet færdigt, så indtil videre ingen melding om stabilitet...

Hos Octagon (octagon-germany.eu) ligger der også nye versioner af fw. Tjek i øvrigt opdateret tivi+ (virker på både Miraclebox og Octagon) til streaming til pc og ios - android mangler fortsat.....
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der er kommet version 2.11.87 til Miraclebox, men kun til brug uden CI+ (miraclebox.se). Jeg har dog ikke testet færdigt, så indtil videre ingen melding om stabilitet...

Hos Octagon (octagon-germany.eu) ligger der også nye versioner af fw. Tjek i øvrigt opdateret tivi+ (virker på både Miraclebox og Octagon) til streaming til pc og ios - android mangler fortsat.....


Jeg kører 2.11.77

Ligger den på miraclefiles, eller miracleforum??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 10:10
http://www.miraclebox.se/downloads.html
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2014 kl. 17:04
2.11.87 er også kommet til CI+ - ligger også på miraclebox.se.
Jeg har ikke bemærket nogen væsentlige nyheder, men det meste skulle vist også være mindre optimeringer...
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5051525354>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu