recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 51525354>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 17:03
... og så kom Air Tivi+ til android!


Jeg har ikke testet endnu.....
miri
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 23:01
Jeg har prøvet at installere Air Tivi+ på min Samsung Note 10.1(2014) og det virker rigtig godt både som fjernbetjening og med streaming af tv signal til tablet Tongue
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 21:02
Jeg står med det problem at min Miraclebox 9 HD Twin Combo
fryser midt i opstarten, og min manual er væk og jeg skal forsøge at fumle mig frem til en reinstallation
af firmwaren..............men hvordan??

Kan jeg cleare den gamle firmware, og hvad skal jeg gøre,
og hvad skal jeg installere først?
//Guldhammer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 21:58
Hej Guldhammer.

Her er et link som bl.a. indeholder manualen:


Hilsen Carsten.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 22:10
Kan du huske, hvilken fw version du har på boksen? Jeg formoder, at det er 2.XX.XX, men det er vigtigt i forbindelse med opdatering....
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 22:58
Tjekkede lige: fw installeres normalt fra en kørende box:

Får du en fejlmeddelelse ved opstart i panelet, fx ERR:0x71? Problemet kan være andet end fw.....Ouch
Hvis det er fw så burde du kunne lægge .ird-filen i roden af en FAT32 USB-stick, sætte den i boxen (boxen skal være slukket helt - træk stikket). Start boksen mens du holder "PIL-OP" inde, og hold den inde indtil "Scan USB" vises på skærmen.......Cool


Redigeret af miri - 18-Juli-2018 kl. 22:59
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Tjekkede lige: fw installeres normalt fra en kørende box:

Får du en fejlmeddelelse ved opstart i panelet, fx ERR:0x71? Problemet kan være andet end fw.....Ouch
Hvis det er fw så burde du kunne lægge .ird-filen i roden af en FAT32 USB-stick, sætte den i boxen (boxen skal være slukket helt - træk stikket). Start boksen mens du holder "PIL-OP" inde, og hold den inde indtil "Scan USB" vises på skærmen.......Cool

Jeg prøvede igår på min Miraclebox 9 HD C/T2 Twin og fik en ERR:0x92 (tror jeg nok)
Men vidste ikke hvordan jeg skulle starte, for boxen havde kørt fint indtil den dag
og nu sætter den sig bare i opstarten.

Ved ikke om jeg skal bruge den "M9 V1.09.99 (Bridge 1/2" først eller "M9 V2.11.87 (CI+)" oveni igen?
Den kørte med M9 V2.11.87 (CI+) før den lavede ged i det.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 11:14
Når du har kørt med 2.11.87, så sætter du bare samme .ird-fil på usb'en...
Edit: Overvej om du behøver CI+ udgaven.....
Edit: ERR:0x92 betyder, at den ikke kan finde en .ird fil på usb'en??? Kan også skyldes, at usb ikke er formateret rigtigt (FAT32) - find en anden eller reformater usb.


Redigeret af miri - 19-Juli-2018 kl. 12:37
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 11:23
Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 14:19
Altså nu har jeg fundet ud af at den booter fint op og så lukker den ned
og skriver skiftevis "Run, Bootloader 6.00 og Loading" og den lyser med den blå power lampe,
så kan den ikke startes op igen.

Men der kommer billede på hvor den skriver Start, Tidskalibering, og så kommer der en fejl.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
Som jeg skrev tidligere, så indikerer fejl ERR:0x92, at den ikke kan finde fw, hvilket med 99,9% sikkerhed enten skyldes, at usb ikke har det "rigtige" FAT32 format eller, at .ird fil ikke er overført rigtigt til roden af usb. Du kan vist installere via serielt kabel, men det er en vej du sikkert gerne vil undgå, så du skal have løst usb problemet!
Reformater usb eller find et andet usb-stick...
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
Som jeg skrev tidligere, så indikerer fejl ERR:0x92, at den ikke kan finde fw, hvilket med 99,9% sikkerhed enten skyldes, at usb ikke har det "rigtige" FAT32 format eller, at .ird fil ikke er overført rigtigt til roden af usb. Du kan vist installere via serielt kabel, men det er en vej du sikkert gerne vil undgå, så du skal have løst usb problemet!
Reformater usb eller find et andet usb-stick...

Den skriver "Capture OSD as BMP in '/var/' when press PointMark-Key"
og så slukker den.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 51525354>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu