recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forvrænget billede fra Sv4 og Norge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForvrænget billede fra Sv4 og Norge

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 16:32

Tak skal du have Claes og i lige måde.

Og til Morten: Claes er tv-tekniker. (Afsløres ved at klikke på "profil")
Jeg kender ham kun fra forummet her, men jeg er ikke i tvivl om, at han ved en del om TV, og som det vist fremgår, er vores erfaringer og råd ret samstemmende. Men valget er dit.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 09:33

Tak til jer begge.Smile Jeg vil da lige tjekke hvad min TV/radiobiks skal have for at bytte mit 4:3 med et 16:9. (Det er nu ligeså meget besværet som kr.,- der holder mig tilbage) men - hvis det finder sted, kan jeg forstå at jeg ikke behøver slås med forvrængede billeder mere.

Så er der bare de elendige programmer de sender, og dem kan vi nok ikke gøre så meget vedLOL  Er man forresten tilfreds med de pakker der tilbydes gennem selector?



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Tak til jer begge.Smile Jeg vil da lige tjekke hvad min TV/radiobiks skal have for at bytte mit 4:3 med et 16:9. (Det er nu ligeså meget besværet som kr.,- der holder mig tilbage) men - hvis det finder sted,

Her klipper jeg brutalt for at gøre opm. på, at en forhandler i dag næppe som før i tiden er interesseret i brugt. Han skal desuden slæbe, måske køre med det, teste det og svare moms af salg og 4:3 er jo nærmest uddøende og prisen raslet ned. Sælg det hellere privat.

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

kan jeg forstå at jeg ikke behøver slås med forvrængede billeder mere.

Det stemmer medmindre der laves menneskelige fejl fra udbyderens side. Og det retter et par tastetryk som regel op på.

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Så er der bare de elendige programmer de sender, og dem kan vi nok ikke gøre så meget vedLOL  Er man forresten tilfreds med de pakker der tilbydes gennem selector?

Tja, der måles faktisk i hundredevis af hjem, hvad folk ser (Gallups TV-meter system + statistikker til stationerne) og tilrettelægges efter det og jeg synes, der sendes meget godt - det er bare om at finde det!

Jeg har Selector på 7. år af tre grunde:

  • Guiden afløser bladenes TV-programmer og en masse TTV-opslag,
  • billedet er renere og
  • der er ægte 16:9 på en del. Krøniken m.m. står som var det på købe-DVD. 

Jeg har ikke selv abonnement på nogle pakker.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Corto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 23:59

I forlængelse af diskussionen vil jeg gerne spørge om der er nogle der har erfaringer med Selector og digital visning af 16:9-programmer + LCD-fladskærm, er kvaliteten i orden, eller synes du man skal vente med at købe fladskærm? Og fx købe et alm 16:9-billedrørs-TV?

Venligst Corto



Redigeret af Corto
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 00:17

Hej Corto.

Claes' svar 09-Januar-2006 kl. 15:48 på side 1 er også mit. Så enten

  • køber du en "kasse" (et billedrørs-TV, bør være et 100Hz),
  • ofrer du "kassen" på et godt fladt eller også
  • går du på kompromis... 

Dog vil forskellen på TV, der er knapt så gode, på analog og digital modtagelse (der i høj grad er i orden) som regel være ret tydelig.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu