recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får Oled c7 idag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får Oled c7 idag

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Forbrugeroplysning:

PT fås C7 55" for 12.000 danske hos elgiganten i sverige...
Helt vildt.... Pinch

Det har været nede i 11.111 DKK i Danmark, hvilket jeg også købte det til.
Syntes det er alle pengene værd. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 19:24
Hvordan kan man overhovedet sammenligne en 2018 fladskærm med et CRT TV fra forrige årtusind. Vi sad 4 meter fra et 24 tommer TV!!!
Iøvrigt blev TV dengang fremstillet i Europa efter standarder, som ikke findes/er rentable mere. Kostprisen var derfor også enorm.

Redigeret af Kampus - 13-Februar-2018 kl. 19:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan kan man overhovedet sammenligne en 2018 fladskærm med et CRT TV fra forrige årtusind. Vi sad 4 meter fra et 24 tommer TV!!!
Iøvrigt blev TV dengang fremstillet i Europa efter standarder, som ikke findes/er rentable mere. Kostprisen var derfor også enorm.


Masser af tv bliver stadigt produceret i Europa, hvis man regner den vestlige del af Tyrkiet for at være Europa. Arcelik og Vestel holder til der.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 20:21
Også massere af elektronikproduktion i Østeuropa. Panasonic, B&O m.fl. i Tjekkiet m.m.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 20:46
.

Redigeret af Kampus - 13-Februar-2018 kl. 21:16
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 07:52
Det er da min opfattelse, at langt størstedelen af tv-skærme, som sælges i Europa, samles i Europa. Der sendes komponenter til Europa, hvor skærmene så samles til færdige produkter. Gjorde man ikke dette, vil tv-skærme være pålagt en høj importmoms.

Redigeret af Rasmus Larsen - 14-Februar-2018 kl. 12:17
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 09:36
Min umiddelbare oplevelse er af mit OLED er, wauw. Sikke et billede, om det er UHD eller SD så er det meget meget bedre, jeg havde er Samsung ju7005 før. Men enestre bekymring er burn-in/retension, har googlet det en del og det er godt nok mange meninger om det. Jeg tænker det burde ikke være et problem ved normal brug, men dog lidt træls at det stadig kan være et problem. Må indrømme det sidder lige i baghovedet.
 
Jeg bruger egentlig "bare" LG'er som monitor, tilkoblet har jeg min Canal Digital - og en Nvidia Shield TV boks som begge gør det rigtig godt til det de er bygget til. Så har jeg min Harmony Ultimate som styrer det hele.
 
Jeg har sat min Nvidia shield til 8 bit 4:4:4, 4k 60 hz, er det ok?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Et eller andet sted har Torben Rasmussen ret.

Hvem havde forestillet sig for 20 år siden, at når man købte et TV i 2018 ville det være en god idé at kigge det efter for fejl.

Måske udviklingen af dem er gået lidt for hurtig...


Billedrørs-tv var også fyldt med fejl. Forbrugerne var bare ikke så "oplyste" dengang.

Det var fordi der ikke fandtes internetfora... I dag kan selv de mindste fejl/problemer blæses helt ud af  proportioner, når først en "forum/facebook storm" raser...
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 12:33
Netop!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 14:12
Hvorfor ikke bare nyde dit tv, i stedet for sidde og lede efter fejl? Så skal du da nok finde et eller andet du kan være utilfreds over.. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 14:31
Gør jeg skam også :) Er ikke nåede til at "teste" skærmen endnu. Men vil da lige kigger efter døde pixels osv inden de 14 dage er gået, men ville da ærgre mig over hvis jeg efter de 14 dage opdagede at en hvidt isbjerg er gult fx.
Så det er fint nogle tips til hvad man lige skal holde øje med. Tak for alle inputtene.
 
 
 
 
 
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 14:56
Jeg er helt enig med Ole.. Tjek den for fejl inden 14 dage. Og har du vundet i panel lotteriet så er alt godt.. Frem for at ærge sig efter 14 dage.. Og producenten kommer med alle deres skøre regler for hvad der er okay, og forbrugerr bare skal lære at leve med at evt Jes dorph har en sort prik i panden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu